2014-04-23, 21:00
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Nu är jag riktigt förbannad! Inte har jag någon villa eller sommarstuga. Men idag har jag avslöjat en bluff och lögn för att ge nyanlända med PUT bostad på svenskarnas bekostnad. Tidigare i tråden så skrev ju Golonka att han trodde att lögner och undanflykter skulle bli allt vanligare för att skaffa bostäder åt "flyktingarna"och även Meiji skrev något sådant.
Min son skulle få hyra en studentbostad för 2400 kr/mån, 43 kvadrat m inklusive bredband och kabel TV och med balkong. Hyresvärd är kommunala bostadsbolaget. Min son studerar på ett riktigt universitet. MEN. Idag fick jag veta att lägenheterna är slut. De har hyrts ut till afrikaner som "studerar"på någon hittepå utbildning som de dessutom har hoppat av, de flesta. Men de kommer att få bo kvar ändå! Alltså så finns det ingen studentlägenhet kvar till min son. "Kanske någon flyttar", sa de idag. Men han kan ändå inte bo där i det klientelet. Bara att glömma stadens studentbostäder. För min son och alla andra skötsamma svenska ungdomar i den här lilla staden.
En av de sk studenterna i min trappa visade sig mycket riktigt vara en bluff och en gangster (somalisk) dessutom. Han lyckades ljuga sig till en lägenhet.
Kommunen lådsas som att allt är bra.
Expropriering, bluff, lögn, jag tror att våra politiker är kapabla till allt för att ge bostäder åt sina gullepluttar till utlänningar. ALLT!
Citera
2014-04-24, 20:53
Medlem
puppes avatar
Mmmmm. Tror det skulle behövas ett par tre Breivik
i Sverige..........
Citera
2014-04-25, 00:40
Medlem
Vi invandrare vill inte ha jävla sommarstugor! Varför ska vi alltid få det sämsta? Vi vill bo i Östermalmsvåning som svennar gör. De hära förslag är bottendåligt. Det borde vara fina villor och insatslägeheter som ges till oss invandrare. Om vi får sommarstuga så blir den nedbränd de kan ni jävla rasister vara säker i!
Citera
2014-04-25, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tensta-Mustafa
Vi invandrare vill inte ha jävla sommarstugor! Varför ska vi alltid få det sämsta? Vi vill bo i Östermalmsvåning som svennar gör. De hära förslag är bottendåligt. Det borde vara fina villor och insatslägeheter som ges till oss invandrare. Om vi får sommarstuga så blir den nedbränd de kan ni jävla rasister vara säker i!

Jag är på om staten betalar lyxvillor åt er
Hellre att ni bor jämte de som vill ha er här än att ni finns i skogen.

En villa på 15mill är ändå småpengar i detta sammanhanget :P
Citera
2014-04-26, 07:41
Medlem
Lider svensken av ge-bort-hus-o-fobi? Det kan ju endast förklaras med att i princip alla svenskar är rasister, antar jag.
Citera
2014-04-26, 12:58
Bannlyst
Citat:

Det är klart ni kommer syssla med er nationalsport: bränna ner! Sen kan ni tälta i skogen.
Citera
2014-04-26, 15:24
Medlem
Ironwills avatar
Citat:

Och vi vill inte ge er våra jävla sommarstugor heller, så ja förslaget är bottendåligt - vi är överens.

Vill ni bo i en Östermalmsvåning så är det bara att stå i kö och kunna betala för den, det är så "vi Svenskar" gör förstår du.

Ingenting, absolut ingenting, borde "Ges" till invandrare utan seriösa krav på motprestation, assimilation och framtida förvärv.
Citera
2014-04-28, 17:31
Medlem
M Nordströms avatar
Här lite mera info om Anders Wilhelmssons brev som han skrev till kommunstyrelsen:

Citat:
Avpixlat har dock kopia på Wilhelmssons brev (se ovan) och som var och en kan förvissa sig om råder det knappast några tvivel om att Wilhelmssons brev utgör en faktisk uppmaning till kommunen att beslagta småhus och bostadsrätter med åberopande av expropriationsrätten. I brevet finns inget som antyder det som Wilhelmsson i efterhand hävdat – att brevet skulle vara avsett att inte tas på allvar utan mer menat som en ploj för att “öppna ögonen” på folk.

http://avpixlat.info/2014/04/28/wilhelmssons-expropriationsforslag-ett-skamt/#more-106929
Citera
2014-07-28, 16:07
Medlem
CarlXIIs avatar
https://www.facebook.com/pages/L%C3%A5t-din-tomma-sommarstuga-hj%C3%A4lpa-en-flyktingfamilj/487824341348414?fref=ts

jag hoppas detta är ironiskt.. men tanken finns utanför flashback.
Citera
2014-07-28, 16:10
Medlem
NanaSangres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puppe
Mmmmm. Tror det skulle behövas ett par tre Breivik
i Sverige..........

Säg fan inte så. Såvida du inte vill bära skuld om det nu sker.
Citera
2014-07-28, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata
Nu är jag riktigt förbannad! Inte har jag någon villa eller sommarstuga. Men idag har jag avslöjat en bluff och lögn för att ge nyanlända med PUT bostad på svenskarnas bekostnad. Tidigare i tråden så skrev ju Golonka att han trodde att lögner och undanflykter skulle bli allt vanligare för att skaffa bostäder åt "flyktingarna"och även Meiji skrev något sådant.
Min son skulle få hyra en studentbostad för 2400 kr/mån, 43 kvadrat m inklusive bredband och kabel TV och med balkong. Hyresvärd är kommunala bostadsbolaget. Min son studerar på ett riktigt universitet. MEN. Idag fick jag veta att lägenheterna är slut. De har hyrts ut till afrikaner som "studerar"på någon hittepå utbildning som de dessutom har hoppat av, de flesta. Men de kommer att få bo kvar ändå! Alltså så finns det ingen studentlägenhet kvar till min son. "Kanske någon flyttar", sa de idag. Men han kan ändå inte bo där i det klientelet. Bara att glömma stadens studentbostäder. För min son och alla andra skötsamma svenska ungdomar i den här lilla staden.
En av de sk studenterna i min trappa visade sig mycket riktigt vara en bluff och en gangster (somalisk) dessutom. Han lyckades ljuga sig till en lägenhet.
Kommunen lådsas som att allt är bra.
Expropriering, bluff, lögn, jag tror att våra politiker är kapabla till allt för att ge bostäder åt sina gullepluttar till utlänningar. ALLT!

Det är så, varför tro du alla hyresrätter tar slut i Stockholm för? Tom i ytterstads områdena numera är ifrån 5 år och uppåt i bostadskö för en bostad, därför lägenheterna går till nyanlända lyxflyktingar istället för Svenskar som har byggt det här landet.
Citera
2014-07-28, 16:48
Medlem
i malmö är situationen så akut att flyktingarna får nu bo på hotel. alltså vanliga turisthotel. mkt tyst om detta i media
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in