Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-04-24, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graflund
Men libertarianer vill inte avveckla fri sjukvård och skolgång när man använt dessa. Vad är det för alternativt styrelseskick man förespråkar?

Hur menar du nu? Libertarianer vill nå ett samhälle där exempelvis sjukvård och skolgång inte finansieras genom skatt, men det betyder inte att de inte utnyttjar dessa i dagens samhälle (de har ju trots allt betalat för det genom skatt). På samma sätt vill SvP nå ett samhälle där dagens parlamentariska system inte existerar i dess nuvarande form. Det betyder inte att de inte tänker utnyttja systemet för egen vinning, allt annat vore ju bara extremt kontraproduktivt och rentav suicidalt.
Citera
2014-04-24, 21:26
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Men libertarianer vill inte avveckla fri sjukvård och skolgång när man använt dessa. Vad är det för alternativt styrelseskick man förespråkar?

Jag skrattar åt det faktum att man förväntar sig kunna repatriera alla som inte är etniska svenskar.
Jag skrattar åt den skrattretande retorik man använder sig utav.
Du får nog ställa om frågeställningen till vad jag inte skrattar åt.

Ja såklart ska du spela ut våldtäktskortet också, vet herrn om att 99.90% av Sveriges invandrare inte våldtar?

Det verkar inte som du hittat alltför mycket konkret att skratta åt. Har herrn hört talas om skillnaden mellan absolut risk och relativ risk? 90% av alla rökare får inte cancer så varför inte röka? Kan du tänka dig att simma med vithajar, för handen på hjärtat hur stor andel av vithajarna har någonsin bitit en människa? Gissningsvis är risken rent statistiskt mindre att du träffar på en vithaj som biter dig så du kan tryggt låta dottern umgås med bröderna Abdul och Ahmed Gruppvåldtäktsson.
Citera
2014-04-24, 21:51
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trtrtrtr
Du har såklart rätt i din analys, och med tanke på att det får den effekt de vill ha har jag alltid förespråkat att liknande metoder bör användas mot våra fiender. Vi bör till exempel inte tala om "invandrare" utan om "främlingar" och "rasfrämlingar". En invandrare klingar oskyldigt, som att det är en person som råkat vandra in och hittat ett nytt hem där han ämnar skapa en framtid för sig själv. En främling, eller rasfrämling, markerar tydligt att personen inte är en av oss och inte hör hemma här, oaktat av vilken anledning han hamnade här.

Vi måste i högre utsträckning börja bejaka får terminologi och ta makten över språket. Inte minst idag när språket perverteras i stor utsträckning. Vi bör inte heller i alla lägen vara så jävla objektiva och sakliga för det finns inga fiender som kommer tacka oss för det. Det finns inget egenvärde i att vara objektiv och saklig i alla lägen vilket verkar vara rådande uppfattning bland nationalister och smygrasister idag. När det gynnar oss ska vi vara det, annars inte.

På samma sätt som den här och alla andra journalister arbetar bör vi arbeta mot dem, samtidigt som vi fortsätter att exponera dem. Då ökar gapet mellan dem (makten/eliten) och oss (folket) vilket bara är av godo.
Jag anser ju inte att invandrare är våra fiender, utan bara ett vapen som används av våra verkliga fiender. Den verkliga fienden: Den organiserade judenheten som styr den organiserade kommunismen och den organiserade liberalismen behöver inte demoniseras (i meningen ljugas och överdrivas om), eftersom bara den raka beskrivningen av vad de håller på med är demonisk nog.
Citera
2014-04-24, 21:53
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Vad är det för alternativt styrelseskick man förespråkar?

Folkstyre, till skillnad från detta apspel av skendemokrati, som nu är det förhärskande styrelseskicket. Jag kan försäkra dig om att en majoritet av det svenska folket inte vill ha alla dessa främlingar i vårt land och likväl sitter vi nu här med svarte petter, när vi trodde att vi hade trumf på hand. Bara en neger eller jude som dig kan skratta åt vår olycka...

Citat:
Jag skrattar åt det faktum att man förväntar sig kunna repatriera alla som inte är etniska svenskar.

Du kommer att sätta det skrattet i halsen, när vi har intagit vår rättmätiga plats, som folkets sanna företrädare och äntligen kan sätta alla storslagna planer i verket och ingen annan än jag kommer att vara lyckligare åt att vinka sådana folkförrädare som dig farväl på din resa tillbaka på bananbåten till Afrika.

[quote][Jag skrattar åt den skrattretande retorik man använder sig utav./QUOTE]

Vad är det för fel på Quintilianus, Cicero och Aristoteles? Ditt förakt för den klassiska retoriken är bara avslöjande för din ringa akademiska bildning. Jag kan anförtro dig, att bakom vårt förakt för dig, finns ett visst mått av medlidande för dina intellektuella begränsningar.

Citat:
Du får nog ställa om frågeställningen till vad jag inte skrattar åt.

Det är antagligen omöjligt. Emot dårskapen kämpar Gudarna förgäves...
Citera
2014-04-24, 21:58
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Håller med om att Fridén gjorde bra ifrån sig i intervjun.

Det här tolkar jag förövrigt lite som ett "bra jobbat" från Expo till RF:

http://expo.se/www/download/Intolerans13_inlaga_EXPO-1-2014.pdf

Det lär i alla fall sporra våldsvänstern.
Expos hela verksamhet handlar ju om att hetsa fram den typen av våld så det är klart de är nöjda med sina fotsoldater.
Citera
2014-04-24, 22:02
Medlem
trtrtrtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag anser ju inte att invandrare är våra fiender, utan bara ett vapen som används av våra verkliga fiender. Den verkliga fienden: Den organiserade judenheten som styr den organiserade kommunismen och den organiserade liberalismen behöver inte demoniseras (i meningen ljugas och överdrivas om), eftersom bara den raka beskrivningen av vad de håller på med är demonisk nog.
Jag anser heller inte att vi ska ljuga eller överdriva om något. Det behövs inte när verkligheten räcker och blir över. Däremot syftade jag på hur vi framställer saker och ting rent praktiskt. Invandrarhorderna är bara symptom men det är också dem som vanligt folk kan relatera till, och därför kan det vara klokt att avhumanisera dessa på ett sofistikerat sätt. Jämför bra och dåliga invandrare med bra och dåliga främlingar, där det förstnämnda enbart konstaterar om de är bra eller dåliga medan det andra även konstaterar att de är främlingar och inte har rätt att vara här, oavsett om de är schyssta och betalar skatt.

Judar har folk i gemen ingen relation till, varken positiv eller negativ oftast eftersom de aldrig syns, och där behöver vi inte tänka på detta med avhumanisering på samma sätt. Där gäller alltså ett annat slags praxis.
Citera
2014-04-24, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Lustigt att det alltid är ni som råkar ut för den dumma polisen då. Alla måste verkligen vara emot er.
Nej, det är inget konstigt med det, polisen lyder ju under våra makthavare och har ju fått politiska direktiv för att stoppa oss och försvåra vårt arbete. Det är ju hur logiskt som helst att de går hårt åt oss. En konspiration är det ju inte heller eftersom de är helt öppna med detta.

Citat:
Det är tur att ni ofta bär kniv så att ni kan försvara er.
Ja, det är tur.

Citat:
Vad är det som gör att ni är så hatade?
Det handlar ju om att etnonationalism och kritik mot den organiserade judenheten och dumokratin som satsskick har demoniserats och smutskastats (när det inte har förbjudits) sedan kriget. Systemet lägger ju många miljarder på att hjärntvätta människor och få dem att inse hur "hemska", "onda" och "fasansfulla" vi är. Klassisk propaganda helt enkelt. Och eftersom de flesta inte är självtänkande individer utan tycker och säger vad de blir tillsagda att tycka och säga så fungerar det ju hyfsat effektivt.

Med internet och våra ökade möjligheter att föra ut vår egen agenda så blir det dock allt mer tydligt att systemet ljuger, och därför är de också desperata när det kommer till att tysta oss även här.

Citat:
För ni är ju bara goda och hederliga. Eller hur? Fina killar som inte vill bråka.
Ja, det kan man säga.

Citat:
Hur ser du på att många nationalister och patrioter då oprovocerat attackerar?
Jag ställer inte upp på de premisserna och tror inte att det sker "många oprovocerade attacker" från nationalister. När det sker så är det förkastligt eftersom det skadar vår kamp och "rörelsen".

Citat:
Är det bra för er rörelse? Jag VET och du VET att många som är medlemmar hos er har också varit medlemmar i SMR, ND, gamla nazister osv...
Vi har inga problem med medlemmar som tidigare varit med i andra organisationer. Varför skulle vi ha det menar du?

Citat:
sen sitter ni fint i ledningen och stirrar åt andra hållet då eller?
Jag sitter inte i någon ledning.

Citat:
Du vet väl att Magnus Södermann kommer från SMR så visst fan flyttar folk runt,
Ja, det stämmer.

Citat:
även om DU inte gör det. Men jag pratar inte om dig utan om SvP och fenomenet extrem högern som absolut är ihopkok av massa olika strömningar och flytningar där folk hoppar av och startar nytt går in och ur olika konstellationer, även om du inte gjort det själv.
Ja, en hel del projekt har startats upp och sedan gått i graven. Själv förespråkar jag färre men större projekt.

Citat:
Du vet väl också att Stefan Jacobsson var medlem i Nationell ungdom som sen blev SMR.
Ja

Citat:
Ärleskog kandiderade till NSF...
Ja

Citat:
Daniel Spansk kommer från ND.
Ja

Citat:
jag vet inte men du försöker få det till att SvP inte har medlemmar som varit med i andra extrema rörelser.
Det har jag aldrig hävdat, du kan inte läsa. Det stämmer att många i SvP har en bakgrund i andra organisationer.

Citat:
Har du länk på att alla är släppta?
Ja.
https://www.realisten.se/2014/04/11/nationalisterna-fran-malmo-slappta-ur-haktet/

Citat:
Vad är det då som drar så många med kriminella gener i skallen till just er. Har de aggressionsproblem? har de problem med autoritet och måste vara de som är i centrum hela tiden?
De flesta domarna handlar om personer som har dömts i samband med sin politiska verksamhet. Dräggkriminalitet är givetvis inte acceptabelt även om vi ibland ger personer en andra chans om de är seriösa med sitt engagemang. Att du begått ett brott innebär inte att du inte kan vara nationalist eller göra nytta på olika sätt.

Citat:
har de ett stort ego och tycker själva att de är jorden centrum och därför kan bete sig lite som de själva vill, de står ovanför lagen... ungefär som kriminella invandrare?
Vilka pratar du om? Moral står givetvis över lag. Exempelvis är "knivlagen" och hets mot folkgrupp två lagar man kan ignorera fullständigt utan att skämmas över.

Citat:
Står det i lagen ska man väl följa den även om man ogillar lagen? Ni får väl ändra lagen när ni är i majoritet, tills dess bör man väl följa de regler som gäller annars är det ju uteslutning och in i finkan.
Nej, det där är ett tramsargument. Om det står i lagen att vita ska skänka sina hustrur, döttrar och egendom till främlingar, bör vi då "följa lagen"? Vi ska framför allt följa vår nationalistiska moral och utgå från den. När vår moral och rätt krockar med lagstiftningen (som i fallet med HMF-lagstiftningen), ja då får det vara så.

Citat:
Kan man inte vara SvP och antirasist? Kan kan väl älska sitt land, vara patriot men ha en brud från Colombia, vacker som en dag.
Nej. Svenskarnas parti är ett etnonationalistiskt parti och enbart vita européer får vara medlemmar av olika skäl. Främst för att det enbart är dessa som ska få vara medborgare i vårt framtida Sverige men också för att undvika intresse- och lojalitetskonflikter.

Citat:
Varför måste rasen vara viktig för dig,
Därför att rasen och vårt genetiska material gör oss till de vi är. Det handlar om biologi och evolution, vi har formats till nordmän under årtusenden och har utvecklat särarter som gör att vi skiljer oss från andra folk. Jag vill förstöra och blanda ut allt detta.

Varnagel brukade komma med en bra liknelse. Du har en stor skål med vaniljkräm, och i den häller du ett par deciliter bajs. Bajset förbättrar inte vaniljkrämen på något sätt, det gör inte vaniljkrämen godare eller bättre på något sätt. Istället förstörs vaniljkrämen helt.

Citat:
är det inte fosterlandskärleken och vem som har makten över produktionsmedlem som sen i sin tur ska gynna svenska folket, som är viktigast? Om nån dansar Salsa och käkar Sushi, vad är det för fel med det? Blodpudding försvinner ju inte för det lixom?
Vi bryr oss inte om någon dansar Salsa eller käkar Sushi. För oss handlar det om vårt folks frihet och överlevnad. I övrigt får folk äta och dansa vad de vill. Fosterlandskärlek är rätt värdelöst utan etniska dimensioner och att vi vill att svenskarna ska ha makten över våra produktionsmedel framfår i partiprogrammet.

Citat:
Ja, och vänstern påpekar ju att de "försvarar" mot er eftersom er politik går ut på att utrota dom.
Vi vill inte utrota någon och förespråkar dessutom en långtgående yttrandefrihet.

Citat:
När ni får makten så kommer ni ta bort demokratin så att folk inte kan rösta på v igen...
I så fall är det ju för att folket vill detta. Och det är väl vad folkstyre handlar om, inte sant?

Citat:
kanske känner de ett hot mot sina åsikter och sina liv? Därför sysslar de själva med "självförsvar?" Du tycker ju sånt är bra, så då får man ju fråga dom om de gör det?
Jag har frågat dem och analyserat det hela. De rödingar som ägnar sig åt våld är i regel klassiska huligantyper som gillar att slåss för att få sin vilja igenom helt enkelt. De är ofta organiserade i fotbollsfirmor och de ser användandet av våld som en taktisk fråga istället för en moralisk. Detta i kombination med systemets hjärntvätt gör att de gladeligen brukar våld mot nationalister, det handlar inte så mycket om "självförsvar" även om det låter bra att hävda det.

Citat:
Erat hat mot vänstern och er politiska vilja att förbjuda demokrati och göra landet till en liten diktatur är ju ett hot mot människor som inte tycker som ni.
Vad lägger du in i begreppet diktatur? Finns det något styrelseskick förutom den västerländska liberaldemokratin som INTE är "diktatoriskt" enligt dig?

Citat:
Många vänstermänniskor har också blivit misshandlade framför sina söner. Nationella har mördat barn, skjutit ihjäl och stampat ihjäl människor. Natinella, patrioter med nazistsympatier har hetsat och hotat, även om "ni tar avstånd från det, men istället talar om självförsvar" så har människors liv bragts om livet och nu vill deras barn tala om "självförsvar"....
Jag kan inte ta ansvar för vad drägg med nationella sympatier som aldrig varit en del av min organisation tar sig för. På samma sätt som du inte kan ta ansvar för dina politiska meningsfränder som har våldtagit barn och misshandlat sina fruar. Beter man sig oacceptabelt så får man uteslutas och kastas ut med huvudet före. Beter man sig riktigt illa bör man också få stryk, men det sista är min personliga åsikt.

Citat:
Det går bara runt. Ert hat och vänsterns hat kommer aldrig mötas. Rasism, främlingsfientlighet, vänsterextremister, religiösa fundamentalister på alla ytterkanter kommer alltid "hata sin fiende" och kommer alltid sträva efter makten så de kan förgöra sina motståndare. Den kampen kommer alltid bestå eftersom ingen kommer vinna. Under tiden står vi andra i mitten och skakar på huvudet och känner att ni beter er som barn, fast ni gör det på riktigt.
Vårt hat är primärt riktat mot förrädarna i riksdagen som sålt ut vårt land och som möjliggjort våldtäkten på vårt folk. Jag hatar inte människor för att de är vänster, jag är själv vänster i många frågor, även om jag inte är marxist.

Citat:
personligen tror jag att ert hat är viktigare än era åsikter.
Personligen tror jag att du tror fel.

Citat:
Nä... ni kanske inte gör det. Men några av era ledare har varit i andra organisationer där de gjort det. Och nu testar ni en annan lite "mjukare" modell. Ungefär som Sd. Men grunden är att locka till sig unga män med kampvilja. Och min fråga kvarstår. Tycker ni det är bra för er kamp när unga män rusar runt och skriker och hotar folk för att skapa rubriker?
Vi har inte för syfte att vara varken hårda eller mjuka för hårdhetens eller mjukhetens skull, utan förespråkar de åtgärder som är nödvändiga helt enkelt. Och nej, det är inte bra när folk beter sig illa såklart, men jag vet inte exakt vad det är du syftar på eller vad det har med SvP att göra.
Senast redigerad av Straybullet 2014-04-24 kl. 22:32.
Citera
2014-04-24, 22:28
Bannlyst
Citat:
Vad är syftet med att vilja ta makten via demokratiska medel när man ändå tänker avskaffa den så fort man tagit makten? Har följt SvP sporadiskt under en längre tid nu och jag tycker det är löjeväckande att läsa era inlägg i tråden.
.
Dagens "demokrati" är både korrupt, folkfientlig och ineffektiv. Den är dessutom destruktiv och den ansvarslöshet som har medföljt den har bidragit till att vi nu befinner oss i denna prekära situation. Det är alltså ingenting som någon frisk och tänkande individ bör hylla villkorslöst.

Citat:
Kan ni, med handen på hjärtat läsa igenom partiprogrammet utan att skratta?
Oja. Våra 10 punkter är i princip allihopa självklara och klassiska nationalistiska principer. Och nationalism och etnisk överlevnad är ju vettigt, bra och sunt på alla tänkbara sätt och vis. Programmet handlar primärt om raslig överlevnad, frihet och folkgemenskap. Förstår inte hur man kan motsätta sig något sådant.
Senast redigerad av Straybullet 2014-04-24 kl. 22:43.
Citera
2014-04-24, 22:28
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trtrtrtr
Jag anser heller inte att vi ska ljuga eller överdriva om något. Det behövs inte när verkligheten räcker och blir över. Däremot syftade jag på hur vi framställer saker och ting rent praktiskt. Invandrarhorderna är bara symptom men det är också dem som vanligt folk kan relatera till, och därför kan det vara klokt att avhumanisera dessa på ett sofistikerat sätt. Jämför bra och dåliga invandrare med bra och dåliga främlingar, där det förstnämnda enbart konstaterar om de är bra eller dåliga medan det andra även konstaterar att de är främlingar och inte har rätt att vara här, oavsett om de är schyssta och betalar skatt.
Det som pågår just nu är ju motsatsen: att media försöker försköna alla delar av invandringen. Illegala invandrare blir papperslösa, zigenare blir romer blir EU-migranter, invandrargäng blir ungdomsgäng osv. Här är det viktigt att aldrig vika sig för nyspråket utan att alltid använda de mest exakta termerna.
Citera
2014-04-24, 22:43
Bannlyst
Citat:
Det är en bra poäng. Främlingarna är ju konkurrenter (livsfarliga sådana rent rasligt såklart), men våra huvudsakliga fiender är ju "globalistmaffian" eller vad man nu vill kalla det högsta skiktet av makthavare för. Om någon släpper ut vilda lejon i en lekpark och lejonen börjar äta upp barnen, så ligger ju huvudansvaret på den som släppt ut lejonen och inte på lejonen själva som ju bara följer sin natur även om alla är eniga om att lejon inte har någon plats i en lekpark.
Senast redigerad av Straybullet 2014-04-24 kl. 22:49.
Citera
2014-04-25, 00:45
Medlem
baggebo1s avatar
Partiledaren Stefan Jacobsson har blivit mer aktiv på twitter och gör ett mycket bra jobb där för att marknadsföra partiet och bemöta de lögner som ständigt florerar bland journalister och kommunister:

https://twitter.com/JacobssonStefan
Citera
2014-04-25, 00:51
Bannlyst
Citat:
Partiledaren Stefan Jacobsson har blivit mer aktiv på twitter och gör ett mycket bra jobb där för att marknadsföra partiet och bemöta de lögner som ständigt florerar bland journalister och kommunister:

https://twitter.com/JacobssonStefan
Ja, han har kommit in i det.

Citat:
Ehsan Fadakar ‏@ehsanfadakar 5 tim

Svenskarnas Parti ska kraftsamla inför Almedalsveckan. Jag hoppas att polisen (och Säpo) för en gångs skull inte underskattar hoten.
Visa

Svara
Retweeta
Favoritmarkera

Ehsan Fadakar ‏@ehsanfadakar 5 tim

De är hotfulla, våldsamma och direkt livsfarliga. Och det är sådana som mig de kommer att ge sig på i Visby. Mysig arbetsmiljö.
Visa

Svara
Retweeta
Favoritmarkera

Stefan Jacobsson ‏@JacobssonStefan 3 tim

@ehsanfadakar Sluta lipa! Du har själv varit framme och pratat med oss vid flera tillfällen utan några som helst problem.

Citat:
Ola Kronkvist ‏@olakronkvist 15 tim

@JacobssonStefan Jag ser inga problem i att tillåta alla demokratiska partier utan våldsbejakande ideologi. SvP kvalificerar sig inte där.
Visa

Svara
Retweeta
Favoritmarkera

Stefan Jacobsson ‏@JacobssonStefan 15 tim

@olakronkvist Som tur är så är det inte ditt egna grumliga omdöme som avgör, utan universitetet verkar ha en mer nykter syn på det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in