Citat:
Ursprungligen postat av
hushlittledarling
Lustigt att det alltid är ni som råkar ut för den dumma polisen då. Alla måste verkligen vara emot er.
Nej, det är inget konstigt med det, polisen lyder ju under våra makthavare och har ju fått politiska direktiv för att stoppa oss och försvåra vårt arbete. Det är ju hur logiskt som helst att de går hårt åt oss. En konspiration är det ju inte heller eftersom de är helt öppna med detta.
Citat:
Det är tur att ni ofta bär kniv så att ni kan försvara er.
Ja, det är tur.
Citat:
Vad är det som gör att ni är så hatade?
Det handlar ju om att etnonationalism och kritik mot den organiserade judenheten och dumokratin som satsskick har demoniserats och smutskastats (när det inte har förbjudits) sedan kriget. Systemet lägger ju många miljarder på att hjärntvätta människor och få dem att inse hur "hemska", "onda" och "fasansfulla" vi är. Klassisk propaganda helt enkelt. Och eftersom de flesta inte är självtänkande individer utan tycker och säger vad de blir tillsagda att tycka och säga så fungerar det ju hyfsat effektivt.
Med internet och våra ökade möjligheter att föra ut vår egen agenda så blir det dock allt mer tydligt att systemet ljuger, och därför är de också desperata när det kommer till att tysta oss även här.
Citat:
För ni är ju bara goda och hederliga. Eller hur? Fina killar som inte vill bråka.
Ja, det kan man säga.
Citat:
Hur ser du på att många nationalister och patrioter då oprovocerat attackerar?
Jag ställer inte upp på de premisserna och tror inte att det sker "många oprovocerade attacker" från nationalister. När det sker så är det förkastligt eftersom det skadar vår kamp och "rörelsen".
Citat:
Är det bra för er rörelse? Jag VET och du VET att många som är medlemmar hos er har också varit medlemmar i SMR, ND, gamla nazister osv...
Vi har inga problem med medlemmar som tidigare varit med i andra organisationer. Varför skulle vi ha det menar du?
Citat:
sen sitter ni fint i ledningen och stirrar åt andra hållet då eller?
Jag sitter inte i någon ledning.
Citat:
Du vet väl att Magnus Södermann kommer från SMR så visst fan flyttar folk runt,
Ja, det stämmer.
Citat:
även om DU inte gör det. Men jag pratar inte om dig utan om SvP och fenomenet extrem högern som absolut är ihopkok av massa olika strömningar och flytningar där folk hoppar av och startar nytt går in och ur olika konstellationer, även om du inte gjort det själv.
Ja, en hel del projekt har startats upp och sedan gått i graven. Själv förespråkar jag färre men större projekt.
Citat:
Du vet väl också att Stefan Jacobsson var medlem i Nationell ungdom som sen blev SMR.
Ja
Citat:
Ärleskog kandiderade till NSF...
Ja
Citat:
Daniel Spansk kommer från ND.
Ja
Citat:
jag vet inte men du försöker få det till att SvP inte har medlemmar som varit med i andra extrema rörelser.
Det har jag aldrig hävdat, du kan inte läsa. Det stämmer att många i SvP har en bakgrund i andra organisationer.
Citat:
Har du länk på att alla är släppta?
Ja.
https://www.realisten.se/2014/04/11/nationalisterna-fran-malmo-slappta-ur-haktet/
Citat:
Vad är det då som drar så många med kriminella gener i skallen till just er. Har de aggressionsproblem? har de problem med autoritet och måste vara de som är i centrum hela tiden?
De flesta domarna handlar om personer som har dömts i samband med sin politiska verksamhet. Dräggkriminalitet är givetvis inte acceptabelt även om vi ibland ger personer en andra chans om de är seriösa med sitt engagemang. Att du begått ett brott innebär inte att du inte kan vara nationalist eller göra nytta på olika sätt.
Citat:
har de ett stort ego och tycker själva att de är jorden centrum och därför kan bete sig lite som de själva vill, de står ovanför lagen... ungefär som kriminella invandrare?
Vilka pratar du om? Moral står givetvis över lag. Exempelvis är "knivlagen" och hets mot folkgrupp två lagar man kan ignorera fullständigt utan att skämmas över.
Citat:
Står det i lagen ska man väl följa den även om man ogillar lagen? Ni får väl ändra lagen när ni är i majoritet, tills dess bör man väl följa de regler som gäller annars är det ju uteslutning och in i finkan.
Nej, det där är ett tramsargument. Om det står i lagen att vita ska skänka sina hustrur, döttrar och egendom till främlingar, bör vi då "följa lagen"? Vi ska framför allt följa vår nationalistiska moral och utgå från den. När vår moral och rätt krockar med lagstiftningen (som i fallet med HMF-lagstiftningen), ja då får det vara så.
Citat:
Kan man inte vara SvP och antirasist? Kan kan väl älska sitt land, vara patriot men ha en brud från Colombia, vacker som en dag.
Nej. Svenskarnas parti är ett etnonationalistiskt parti och enbart vita européer får vara medlemmar av olika skäl. Främst för att det enbart är dessa som ska få vara medborgare i vårt framtida Sverige men också för att undvika intresse- och lojalitetskonflikter.
Citat:
Varför måste rasen vara viktig för dig,
Därför att rasen och vårt genetiska material gör oss till de vi är. Det handlar om biologi och evolution, vi har formats till nordmän under årtusenden och har utvecklat särarter som gör att vi skiljer oss från andra folk. Jag vill förstöra och blanda ut allt detta.
Varnagel brukade komma med en bra liknelse. Du har en stor skål med vaniljkräm, och i den häller du ett par deciliter bajs. Bajset förbättrar inte vaniljkrämen på något sätt, det gör inte vaniljkrämen godare eller bättre på något sätt. Istället förstörs vaniljkrämen helt.
Citat:
är det inte fosterlandskärleken och vem som har makten över produktionsmedlem som sen i sin tur ska gynna svenska folket, som är viktigast? Om nån dansar Salsa och käkar Sushi, vad är det för fel med det? Blodpudding försvinner ju inte för det lixom?
Vi bryr oss inte om någon dansar Salsa eller käkar Sushi. För oss handlar det om vårt folks frihet och överlevnad. I övrigt får folk äta och dansa vad de vill. Fosterlandskärlek är rätt värdelöst utan etniska dimensioner och att vi vill att svenskarna ska ha makten över våra produktionsmedel framfår i partiprogrammet.
Citat:
Ja, och vänstern påpekar ju att de "försvarar" mot er eftersom er politik går ut på att utrota dom.
Vi vill inte utrota någon och förespråkar dessutom en långtgående yttrandefrihet.
Citat:
När ni får makten så kommer ni ta bort demokratin så att folk inte kan rösta på v igen...
I så fall är det ju för att folket vill detta. Och det är väl vad folkstyre handlar om, inte sant?
Citat:
kanske känner de ett hot mot sina åsikter och sina liv? Därför sysslar de själva med "självförsvar?" Du tycker ju sånt är bra, så då får man ju fråga dom om de gör det?
Jag har frågat dem och analyserat det hela. De rödingar som ägnar sig åt våld är i regel klassiska huligantyper som gillar att slåss för att få sin vilja igenom helt enkelt. De är ofta organiserade i fotbollsfirmor och de ser användandet av våld som en taktisk fråga istället för en moralisk. Detta i kombination med systemets hjärntvätt gör att de gladeligen brukar våld mot nationalister, det handlar inte så mycket om "självförsvar" även om det låter bra att hävda det.
Citat:
Erat hat mot vänstern och er politiska vilja att förbjuda demokrati och göra landet till en liten diktatur är ju ett hot mot människor som inte tycker som ni.
Vad lägger du in i begreppet diktatur? Finns det något styrelseskick förutom den västerländska liberaldemokratin som INTE är "diktatoriskt" enligt dig?
Citat:
Många vänstermänniskor har också blivit misshandlade framför sina söner. Nationella har mördat barn, skjutit ihjäl och stampat ihjäl människor. Natinella, patrioter med nazistsympatier har hetsat och hotat, även om "ni tar avstånd från det, men istället talar om självförsvar" så har människors liv bragts om livet och nu vill deras barn tala om "självförsvar"....
Jag kan inte ta ansvar för vad drägg med nationella sympatier som aldrig varit en del av min organisation tar sig för. På samma sätt som du inte kan ta ansvar för dina politiska meningsfränder som har våldtagit barn och misshandlat sina fruar. Beter man sig oacceptabelt så får man uteslutas och kastas ut med huvudet före. Beter man sig riktigt illa bör man också få stryk, men det sista är min personliga åsikt.
Citat:
Det går bara runt. Ert hat och vänsterns hat kommer aldrig mötas. Rasism, främlingsfientlighet, vänsterextremister, religiösa fundamentalister på alla ytterkanter kommer alltid "hata sin fiende" och kommer alltid sträva efter makten så de kan förgöra sina motståndare. Den kampen kommer alltid bestå eftersom ingen kommer vinna. Under tiden står vi andra i mitten och skakar på huvudet och känner att ni beter er som barn, fast ni gör det på riktigt.
Vårt hat är primärt riktat mot förrädarna i riksdagen som sålt ut vårt land och som möjliggjort våldtäkten på vårt folk. Jag hatar inte människor för att de är vänster, jag är själv vänster i många frågor, även om jag inte är marxist.
Citat:
personligen tror jag att ert hat är viktigare än era åsikter.
Personligen tror jag att du tror fel.
Citat:
Nä... ni kanske inte gör det. Men några av era ledare har varit i andra organisationer där de gjort det. Och nu testar ni en annan lite "mjukare" modell. Ungefär som Sd. Men grunden är att locka till sig unga män med kampvilja. Och min fråga kvarstår. Tycker ni det är bra för er kamp när unga män rusar runt och skriker och hotar folk för att skapa rubriker?
Vi har inte för syfte att vara varken hårda eller mjuka för hårdhetens eller mjukhetens skull, utan förespråkar de åtgärder som är nödvändiga helt enkelt. Och nej, det är inte bra när folk beter sig illa såklart, men jag vet inte exakt vad det är du syftar på eller vad det har med SvP att göra.