Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-04-24, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RagnarLodbrok
Vilket bra intryck han gör!
Jag vet inte hur mycket mediaträning han fått(?)
Men verkade helt klart avslappnad och trygg, tummen upp!
|

Fel länk? jag får inte upp någon intervju med honom.
Citera
2014-04-24, 19:20
Medlem
QMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.

http://www.svtplay.se/video/1990335/23-4-19-15

Länkade till programsidan igår då intervjun låg där, tänkte inte på att den blir inaktuell snabbt. Ber om ursäkt.
Citera
2014-04-24, 19:21
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:

http://www.svtplay.se/video/1990529/23-4-21-45

Varsågod.
Citera
2014-04-24, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QM
http://www.svtplay.se/video/1990335/23-4-19-15

Länkade till programsidan igår då intervjun låg där, tänkte inte på att den blir inaktuell snabbt. Ber om ursäkt.

Tackar

Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
http://www.svtplay.se/video/1990529/23-4-21-45

Varsågod.

Tack tack,han gav ett mkt bra intryck må jag säga,det är sådana företrädare SVP behöver.
Citera
2014-04-24, 19:32
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Tackar

Tack tack,han gav ett mkt bra intryck må jag säga,det är sådana företrädare SVP behöver.

Ja, han var riktigt vältalig. Så ska man ta en intervju.
Citera
2014-04-24, 19:37
Medlem
TheBurdens avatar
Aftonhoran: Nazister kraftsamlar inför Almedalsveckan:
Citat:
Svenskarnas parti kraftsamlar inför politikerveckan i Visby.

Det nazistiska partiet ökar sin närvaro och planerar en manifestation i Almedalsparken dagen före evenemanget drar igång.

– Vi ser en väldigt stor mobilisering från den nazistiska rörelsen och tyvärr kommer den även att synas i Almedalen, säger Daniel Poohl, chefredaktör på Expo.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18771156.ab
Citera
2014-04-24, 19:39
Medlem
Fridén framstår som en mycket medievan person, och jag är uppriktigt sagt imponerad. Att göra ett bra intryck är extremt viktigt, och ett parti vinner mycket på att inte framstå som osäkra, osympatiska eller bara korkade i intervjuer.
Citera
2014-04-24, 19:49
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Arbetarbladet lovade SvP-politiker anonymitet – hängde ändå ut honom:

https://www.nordfront.se/arbetarbladet-lovade-svp-politiker-anonymitet-hangde-anda-ut-honom.smr
Notera Daniel Nordströms syn på den han precis brutit ett förtroende och eventuellt en lag mot. En ickemänniska, ett kryp, en nazist. Så ser han på Sverin. "Det borde finnas viktigare fall för JK än en nazist som känner sig sårad" Lagen ska väl inte behöva följas när det gäller nazister? Det är sånt här den konstanta avhumaniseringen av nationalister leder till, och är ämnad att leda till. För vänsterextremisterna betyder det grova våldet ingenting eftersom det inte är människor de har att göra med, utan "nazister". För mediefolk betyder lagar och regler ingenting eftersom lagar och regler är till för människor, inte nazister. I historien har vi sett exempel på hur avhumaniseringen av en grupp människor har lett till mycket allvarligare saker än en misshandel eller ett brott mot tystnadsplikten, och det är dit vi är på väg om inte de journalister som dagligen hetsar och ljuger om nationalister slutar upp med sin hets.
Senast redigerad av baggebo1 2014-04-24 kl. 19:53.
Citera
2014-04-24, 19:51
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagnarLodbrok
Vilket bra intryck han gör!
Jag vet inte hur mycket mediaträning han fått(?)
Men verkade helt klart avslappnad och trygg, tummen upp!
Ja, det var en mycket bra insats.
Citera
2014-04-24, 20:07
Medlem
trtrtrtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Notera Daniel Nordströms syn på den han precis brutit ett förtroende och eventuellt en lag mot. En ickemänniska, ett kryp, en nazist. Så ser han på Sverin. "Det borde finnas viktigare fall för JK än en nazist som känner sig sårad" Lagen ska väl inte behöva följas när det gäller nazister? Det är sånt här den konstanta avhumaniseringen av nationalister leder till, och är ämnad att leda till. För vänsterextremisterna betyder det grova våldet ingenting eftersom det inte är människor de har att göra med, utan "nazister". För mediefolk betyder lagar och regler ingenting eftersom lagar och regler är till för människor, inte nazister. I historien har vi sett exempel på hur avhumaniseringen av en grupp människor har lett till mycket allvarligare saker än en misshandel eller ett brott mot tystnadsplikten, och det är dit vi är på väg om inte de journalister som dagligen hetsar och ljuger om nationalister slutar upp med sin hets.
Du har såklart rätt i din analys, och med tanke på att det får den effekt de vill ha har jag alltid förespråkat att liknande metoder bör användas mot våra fiender. Vi bör till exempel inte tala om "invandrare" utan om "främlingar" och "rasfrämlingar". En invandrare klingar oskyldigt, som att det är en person som råkat vandra in och hittat ett nytt hem där han ämnar skapa en framtid för sig själv. En främling, eller rasfrämling, markerar tydligt att personen inte är en av oss och inte hör hemma här, oaktat av vilken anledning han hamnade här.

Vi måste i högre utsträckning börja bejaka får terminologi och ta makten över språket. Inte minst idag när språket perverteras i stor utsträckning. Vi bör inte heller i alla lägen vara så jävla objektiva och sakliga för det finns inga fiender som kommer tacka oss för det. Det finns inget egenvärde i att vara objektiv och saklig i alla lägen vilket verkar vara rådande uppfattning bland nationalister och smygrasister idag. När det gynnar oss ska vi vara det, annars inte.

På samma sätt som den här och alla andra journalister arbetar bör vi arbeta mot dem, samtidigt som vi fortsätter att exponera dem. Då ökar gapet mellan dem (makten/eliten) och oss (folket) vilket bara är av godo.
Citera
2014-04-24, 20:47
Medlem
Håller med om att Fridén gjorde bra ifrån sig i intervjun.

Det här tolkar jag förövrigt lite som ett "bra jobbat" från Expo till RF:
Citat:
I Södermanland och Västmanland är det främst Svenskarnas partis aktiviteter som minskat.

[...]

Samtidigt har Svenskarnas partis aktiviteter minskat kraftigt i Södermanland och Västmanland. Partimedlemmar i dessa län har under 2013 utsatts för flera attacker men om detta kan förklara minskningen är oklart.
http://expo.se/www/download/Intolerans13_inlaga_EXPO-1-2014.pdf

Det lär i alla fall sporra våldsvänstern.
Citera
2014-04-24, 20:54
Medlem
Graflunds avatar
Vad är syftet med att vilja ta makten via demokratiska medel när man ändå tänker avskaffa den så fort man tagit makten? Har följt SvP sporadiskt under en längre tid nu och jag tycker det är löjeväckande att läsa era inlägg i tråden. Kan ni, med handen på hjärtat läsa igenom partiprogrammet utan att skratta?

Jag älskar dock Ludvig Delin, denne förvirrade man med blonda slingor i håret är alltså en av era representanter. Pojken kan knappt formulera ett ordentligt argument.

Nej, SvP är och förblir en parodi av NSDAP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in