2014-04-24, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Kan du förklara MB:s klara motivbild att mörda VB. Som jag ser det fanns det tre alternativ för MB:s fortsatta relation med VB.

Alternativ 1: Den optimala lösningen. Relationen hade avslutats utan att AN hade fått reda på den.

Alternativ 2: VB eller någon utomstående avslöjar relationen till AN. AN hade med rätta fått ett vansinnesutbrott och MB hade fått återigen krypa till korset. Allt detta hade skett inom familjens ram och allmänheten hade inte fått reda på hela saken. Det värsta som hade hänt var att AN kunde ha begärt skilsmässa.

Alternativ 3: Det värsta scenariot besannades. VB mördades och paret blev misstänkta för mord.
I stället för att VB eller någon utomstående avslöjade otroheten gjorde polisen det. AN blev vansinnig och allt kom till allmänhetens kännedom. Parets privatliv skändades och är fortfarande i vissa människors ögon misstänkta att ha något med mordet att göra. Även i det här alternativet liksom i alternativ 2 kunde AN ha begärt skilsmässa.

Jag är medveten om att i alternativ 2 fanns risken för AN att MB hade begärt skilsmässa och valt VB i stället för henne. Men allt tyder på att relationen mellan VB och MB sakta höll på att tyna bort och inte utgjorde någon risk för AN.

Vad är det som du ser men inte jag? Vad har jag missat?

AN visste ju redan om VB, om än inte direkt omfattningen från början. AN blev uppringd flera gånger av Flygare som påtalade detta redan i slutet på sommaren 2012. Kring november skaffade AN Facebook och kunde följa VBs öppna Facebook-sida.
Citera
2014-04-24, 21:10
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Naturligtvis! Snurrigt av mig. Jag hade fått för mig att det var i ett senare skede hon hörde av sig, men förhöret med CB hölls redan 9 maj ser jag nu. Här är länk till artikel i NSD förresten: http://www.nsd.se/nyheter/vittnekan-ha-sett-vatchareeya-7649916.aspx

Och KJ uppger 8/5 att VB gick vid 21.00
Citera
2014-04-24, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
AN visste ju redan om VB, om än inte direkt omfattningen från början. AN blev uppringd flera gånger av Flygare som påtalade detta redan i slutet på sommaren 2012. Kring november skaffade AN Facebook och kunde följa VBs öppna Facebook-sida.
Ännu mindre anledning att mörda om AN visste om relationen! Det hade ju räckt för MB att bara avsluta relationen med VB.
Citera
2014-04-24, 21:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ännu mindre anledning att mörda om AN visste om relationen! Det hade ju räckt för MB att bara avsluta relationen med VB.
Han försökte ju, säger han.
Citera
2014-04-24, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Två arga kvinnor VB och AN
Att polisen tror på MB när han säger att en skilsmässa bara skulle påverka honom praktiskt är lite märkligt.
MB startade restaurangen långt efter deras giftermål så även om AN inte står som delägare så betyder det inte att hon har rätt till hälften av MBs del i restaurangen, hus, knivar bilar mm.
Dom kan ha skrivit ett äktenskapsförord men det verkar inte så när man läser FUP 1111 och MB säger:

Att dom hade haft en sexaffär att nu när jag fått veta det, så läggs företaget ner, skilsmässa och vi säljer huset och så sa han att han. Han sa att han inte ville att det skulle komma fram.

MiniB sa något så fint på sin FB 17/4
"Du kan aldrig ge upp det du själv har byggt med ditt eget svett och blod!"
29/4
Lägger MiniB upp biden som vi nog alla känner som säger något i stil med:
Att han skulle kunna döda för sin familj.
Skulle företaget ha behållits, ingen skilsmässa och huset inte sålts om MB hade åkt på livstid i fängelse?
Citera
2014-04-24, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han försökte ju, säger han.
Det var inte VB som var problemet för familjen utan ....MB! Det är ju bara att sy ihop gylfen på honom!
Citera
2014-04-24, 21:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det var inte VB som var problemet för familjen utan ....MB! Det är ju bara att sy ihop gylfen på honom!
Hur då? Sätta kyskhetsbälte på karln?
Citera
2014-04-24, 21:26
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ett förslag om det finns någon som är från Boden i tråden ikväll.
Titta ut nu.
2013.05.04 gick solen ner 21.22 och CH skulle ha sett den asiatiska kvinnan ca 8min senare.

2014.04.24 går solen ner 20.43 och nu är klockan 20.55 Min fråga är: Hur mörkt är det i Boden just nu?

21.25 Fortfarande relativt ljust ute.

Solens uppgång + nedgång ökar väl typ 7 + 6 minuter per dag just nu.
Citera
2014-04-24, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur då? Sätta kyskhetsbälte på karln?
Ett bra alternativ! VB var ju bara en i raden. Vad är det som säger att problemen löstes när VB försvann. Det kan komma fler i vägen för MB i framtiden.
Citera
2014-04-24, 21:28
Medlem
Citat:
Ett förslag om det finns någon som är från Boden i tråden ikväll.
Titta ut nu.
2013.05.04 gick solen ner 21.22 och CH skulle ha sett den asiatiska kvinnan ca 8min senare.

2014.04.24 går solen ner 20.43 och nu är klockan 20.55 Min fråga är: Hur mörkt är det i Boden just nu?
Klart väder som det är idag är det bra ljus nu klockan 21:23. Väldigt väderstyrt hur det är på kvällen med ljusförhållanden denna tid på året. Mellan 5 maj och idag är det väldig skillnad på kvällsljuset.

Om jag kommer ihåg det ska jag fota en bild den 5e maj vid kl 21.30.
Citera
2014-04-24, 21:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Klart väder som det är idag är det bra ljus nu klockan 21:23. Väldigt väderstyrt hur det är på kvällen med ljusförhållanden denna tid på året. Mellan 5 maj och idag är det väldig skillnad på kvällsljuset.

Om jag kommer ihåg det ska jag fota en bild den 5e maj vid kl 21.30.
Ta en bild 4 maj också. Det var då VB försvann.
Citera
2014-04-24, 21:48
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Skulle företaget ha behållits, ingen skilsmässa och huset inte sålts om MB hade åkt på livstid i fängelse?

MB planerade förmodligen inte att åka in på livstid, eller vad tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in