[quote=Straybullet|48503680]
Du vet väl att Magnus Södermann kommer från SMR så visst fan flyttar folk runt, även om DU inte gör det. Men jag pratar inte om dig utan om SvP och fenomenet extrem högern som absolut är ihopkok av massa olika strömningar och flytningar där folk hoppar av och startar nytt går in och ur olika konstellationer, även om du inte gjort det själv.
Du vet väl också att Stefan Jacobsson var medlem i Nationell ungdom som sen blev SMR.
Ärleskog kandiderade till NSF...
Daniel Spansk kommer från ND.
jag vet inte men du försöker få det till att SvP inte har medlemmar som varit med i andra extrema rörelser.
Vad är det då som drar så många med kriminella gener i skallen till just er. Har de aggressionsproblem? har de problem med autoritet och måste vara de som är i centrum hela tiden?
har de ett stort ego och tycker själva att de är jorden centrum och därför kan bete sig lite som de själva vill, de står ovanför lagen... ungefär som kriminella invandrare?
Står det i lagen ska man väl följa den även om man ogillar lagen? Ni får väl ändra lagen när ni är i majoritet, tills dess bör man väl följa de regler som gäller annars är det ju uteslutning och in i finkan.
Ja, och vänstern påpekar ju att de "försvarar" mot er eftersom er politik går ut på att utrota dom. När ni får makten så kommer ni ta bort demokratin så att folk inte kan rösta på v igen... kanske känner de ett hot mot sina åsikter och sina liv? Därför sysslar de själva med "självförsvar?" Du tycker ju sånt är bra, så då får man ju fråga dom om de gör det?
Svaret är nog: Ja.
Erat hat mot vänstern och er politiska vilja att förbjuda demokrati och göra landet till en liten diktatur är ju ett hot mot människor som inte tycker som ni.
Många vänstermänniskor har också blivit misshandlade framför sina söner. Nationella har mördat barn, skjutit ihjäl och stampat ihjäl människor. Natinella, patrioter med nazistsympatier har hetsat och hotat, även om "ni tar avstånd från det, men istället talar om självförsvar" så har människors liv bragts om livet och nu vill deras barn tala om "självförsvar"....
Det går bara runt. Ert hat och vänsterns hat kommer aldrig mötas. Rasism, främlingsfientlighet, vänsterextremister, religiösa fundamentalister på alla ytterkanter kommer alltid "hata sin fiende" och kommer alltid sträva efter makten så de kan förgöra sina motståndare. Den kampen kommer alltid bestå eftersom ingen kommer vinna. Under tiden står vi andra i mitten och skakar på huvudet och känner att ni beter er som barn, fast ni gör det på riktigt.
Japp och de gör likadant tycker de.
Snart gulligt att titta på er kamp. Ni står där bredbenta med era fanor och tror ni leker riddare. Vänstern kutar omkring med sina sjalar och skriker. Samma skrot och korn. Bara att ni valt lite olika åsikter. personligen tror jag att ert hat är viktigare än era åsikter.
Nä... ni kanske inte gör det. Men några av era ledare har varit i andra organisationer där de gjort det. Och nu testar ni en annan lite "mjukare" modell. Ungefär som Sd. Men grunden är att locka till sig unga män med kampvilja. Och min fråga kvarstår. Tycker ni det är bra för er kamp när unga män rusar runt och skriker och hotar folk för att skapa rubriker?
Ok. Vi får väl se nu när lite löst folk slutar här och var. ND la ner, säkert personer där som vill in.
Jag har erfarenhet från andra organisationer med mycket känslor och aggressiv ton... det är personer som skiter i regler, de är bara bullriga och vill ha allt syre...
Å ena sidan hoppas jag ju på maktkamper inom era rörelser, man ser ju det, hela tiden att era nationella rörelser håller nästan aldrig ihop. Alla kollapsar förr eller senare och sen bildas ett nytt parti. Iof Tror jag SvP kommer hålla längre.
Men SD hoppas jag kommer råka illa ut....
Citat:
Lustigt att det alltid är ni som råkar ut för den dumma polisen då. Alla måste verkligen vara emot er. Konspiration mot er. Usch. Det är tur att ni ofta bär kniv så att ni kan försvara er. För vad är det i er ideologi så är så hemskt tror ni? Vad är det som gör att ni är så hatade? För ni är ju bara goda och hederliga. Eller hur? Fina killar som inte vill bråka.
Citat:
Nej, däremot får vi förhållandevis ofta försvara oss själva mot våldsgalna blattar och rödingar.
Ni förespråkar inte våld men ändå är många SvP och nazister inblandat i mycket våldsdåd
Citat:
Hur ser du på att många nationalister och patrioter då oprovocerat attackerar? Är det bra för er rörelse? Jag VET och du VET att många som är medlemmar hos er har också varit medlemmar i SMR, ND, gamla nazister osv... du kan inte sitta där och påstå att era medlemmar alla är oskyldiga små lamm... Era rörelser verkar ju dra till sig killar som gillar att kuta omkring och provocera lite... sen sitter ni fint i ledningen och stirrar åt andra hållet då eller?
Svenskarnas parti förespråkar ingen väpnad kamp alls i dagsläget. Skulle vi nu göra det så är det givetvis som du säger att det bör riktas mot makthavare istället för obetydliga främlingar.
Citat:
Jag har aldrig varit med i några av dessa organisationer. Folkfronten och Svenskarnas parti är dessutom samma organisation. Det var några fulingar som snodde namnet innan vi hann registrera det så vi var tvungna att byta det. NSF är den enda organisationen av de du nämner som har en rak och tydlig koppling till SvP även om olika medlemmar har varit med och fostrats lite här och var.
Du vet väl att Magnus Södermann kommer från SMR så visst fan flyttar folk runt, även om DU inte gör det. Men jag pratar inte om dig utan om SvP och fenomenet extrem högern som absolut är ihopkok av massa olika strömningar och flytningar där folk hoppar av och startar nytt går in och ur olika konstellationer, även om du inte gjort det själv.
Du vet väl också att Stefan Jacobsson var medlem i Nationell ungdom som sen blev SMR.
Ärleskog kandiderade till NSF...
Daniel Spansk kommer från ND.
jag vet inte men du försöker få det till att SvP inte har medlemmar som varit med i andra extrema rörelser.
Citat:
Idiotsvar. Nä så klart, men i andra rörelser som ligger närmare i tid. SMR t.ex. Snälla. Bevisa inte ryktet om er låga intelligens.
Det var nog inte samma människor som grundade NRP på 60-talet som grundade Folkfronten 2008 exempelvis, eller vad tror du själv?
Citat:
Har du länk på att alla är släppta?
Nej, de är släppta på fri fot eftersom allt tyder på att de agerade i självförsvar, du får komma in i matchen. En person är häktas i sin frånvaro, och det verkar mest handla om att han inte varit så sugen på att lämna in sig till polisen utan hellre andas frisk luft.
Citat:
Vi har medlemmar som är dömda för olika saker (dock inte sexualbrott, sådant leder till uteslutning direkt, uteslöts gjorde även "utpressaren").
Vad är det då som drar så många med kriminella gener i skallen till just er. Har de aggressionsproblem? har de problem med autoritet och måste vara de som är i centrum hela tiden?
har de ett stort ego och tycker själva att de är jorden centrum och därför kan bete sig lite som de själva vill, de står ovanför lagen... ungefär som kriminella invandrare?
Citat:
Det stämmer och det är såklart inte optimalt. Att folk döms för hets mot folkgrupp har jag inga problem alls med, då det är en svenskfientlig åsiktslag vars enda syfte är att straffa oppositionella och skydda maktens gunstlingar mot kritik.
Står det i lagen ska man väl följa den även om man ogillar lagen? Ni får väl ändra lagen när ni är i majoritet, tills dess bör man väl följa de regler som gäller annars är det ju uteslutning och in i finkan.
Citat:
Kan man inte vara SvP och antirasist? Kan kan väl älska sitt land, vara patriot men ha en brud från Colombia, vacker som en dag. Varför måste rasen vara viktig för dig, är det inte fosterlandskärleken och vem som har makten över produktionsmedlem som sen i sin tur ska gynna svenska folket, som är viktigast? Om nån dansar Salsa och käkar Sushi, vad är det för fel med det? Blodpudding försvinner ju inte för det lixom?
Jag vet inte. Jag tar inte avstånd från rasism utan tycker att rasism som i rasmedvetenhet och etnisk nationalism är bra, vettigt och sunt. Snarare tar jag då avstånd från de som tar avstånd från rasism. Vad det nu är värt.
Citat:
Systemet hetsar hejdlöst mot oss och organiserade nationalister är mer utsatta (men har samtidigt större sammanhållning) än vanligt folk. Därför är det rimligt att vi bör tillräckliga vapen för att kunna freda oss och våra familjer. Förra året blev exempelvis en av våra kommunpolitiker misshandlad tillsammans med sin sambo av maskerade rödingar efter en middag ute. Samma person har blivit misshandlad framför sin lille son av vad som förmodligen åtminstone delvis är just exakt samma rödingar.
Ja, och vänstern påpekar ju att de "försvarar" mot er eftersom er politik går ut på att utrota dom. När ni får makten så kommer ni ta bort demokratin så att folk inte kan rösta på v igen... kanske känner de ett hot mot sina åsikter och sina liv? Därför sysslar de själva med "självförsvar?" Du tycker ju sånt är bra, så då får man ju fråga dom om de gör det?
Svaret är nog: Ja.
Erat hat mot vänstern och er politiska vilja att förbjuda demokrati och göra landet till en liten diktatur är ju ett hot mot människor som inte tycker som ni.
Många vänstermänniskor har också blivit misshandlade framför sina söner. Nationella har mördat barn, skjutit ihjäl och stampat ihjäl människor. Natinella, patrioter med nazistsympatier har hetsat och hotat, även om "ni tar avstånd från det, men istället talar om självförsvar" så har människors liv bragts om livet och nu vill deras barn tala om "självförsvar"....
Det går bara runt. Ert hat och vänsterns hat kommer aldrig mötas. Rasism, främlingsfientlighet, vänsterextremister, religiösa fundamentalister på alla ytterkanter kommer alltid "hata sin fiende" och kommer alltid sträva efter makten så de kan förgöra sina motståndare. Den kampen kommer alltid bestå eftersom ingen kommer vinna. Under tiden står vi andra i mitten och skakar på huvudet och känner att ni beter er som barn, fast ni gör det på riktigt.
Citat:
Vi leker inte katt och råtta med rödingarna utan försvarar oss som sagt när vi blir utsatta.
Japp och de gör likadant tycker de.
Snart gulligt att titta på er kamp. Ni står där bredbenta med era fanor och tror ni leker riddare. Vänstern kutar omkring med sina sjalar och skriker. Samma skrot och korn. Bara att ni valt lite olika åsikter. personligen tror jag att ert hat är viktigare än era åsikter.
Citat:
Citat:
SvP förespråkar inget sådant som du insinuerar. De som ansluter sig till oss är av blandad ålder (även om de flesta är män under 30) och den gemensamma nämnaren är att de tror på svensk och provit nationalist och vill skapa ett rent och svenskt Sverige.
Det känns som att de personer som dras till er är unga killar som har enorma känslomässiga problem med låg självkänsla och som har lite uppdrag för att bevisa att de är av rätta virket... "kom igen... våga gå in och hugg en neger - då kan du bli promotad i vår fina organisation".
Nä... ni kanske inte gör det. Men några av era ledare har varit i andra organisationer där de gjort det. Och nu testar ni en annan lite "mjukare" modell. Ungefär som Sd. Men grunden är att locka till sig unga män med kampvilja. Och min fråga kvarstår. Tycker ni det är bra för er kamp när unga män rusar runt och skriker och hotar folk för att skapa rubriker?
Citat:
Ok. det är ju bra. För kriminella vill man ju inte ska lusa ner ens parti.
Du har fel. Möjligtvis finns det vissa personer som är på det sättet som du påstår. Men de brukar inte bli så långlivade.
Citat:
Möjligt. Maktkamper intresserar mig inte särskilt och den eventuella minimala "makt" jag skulle ha idag är sådan som jag gärna vore utan. Det enda jag kräver är redaktionell frihet och möjligheten att komma med vilka förslag och råd som jag vill. Men det är ju min personliga uppfattning, jag vågar dock påstå att SvP än så länge varit relativt förskonade från maktstrider.
Ok. Vi får väl se nu när lite löst folk slutar här och var. ND la ner, säkert personer där som vill in.
Jag har erfarenhet från andra organisationer med mycket känslor och aggressiv ton... det är personer som skiter i regler, de är bara bullriga och vill ha allt syre...
Å ena sidan hoppas jag ju på maktkamper inom era rörelser, man ser ju det, hela tiden att era nationella rörelser håller nästan aldrig ihop. Alla kollapsar förr eller senare och sen bildas ett nytt parti. Iof Tror jag SvP kommer hålla längre.
Men SD hoppas jag kommer råka illa ut....
Citat:
Absolut.
Det har funnits någon enstaka individ som trott sig större och bättre än vad de har varit och velat ha mer framträdande positioner och inflytande trots att de inte varit redo för eller lämpliga för detta. Och det lär säkert komma fler sådana framöver, men där är det ju bäst att vara ärlig med dem.
Citat:
Vilken tur.
Du gissar, och du ger dåligt med exempel på folk som vill "nå ledningen". Jag har en annan uppfattning än din, och min insyn är ju i allt väsentligt oändligt mycket större. Självklart kan det finnas enstaka "karriärister", men det är inget jag har märkt av särskilt.