Citat:
Ursprungligen postat av
smålandtintin
Har ett antal gånger fått ut sexbrottsåtal från Kalmar tingsrätt utan någon sekretess. Däremot är man nu för tiden (oftast) noga med att maska målsägandenas namn. I princip allt på rättegången kommer däremot vara inför stängda dörrar.
ja de lär ske bakom stängde dörrar...
minns rättegången i Malmö när vi som ville skulle in i rättegång ( vissa av oss ville ej- fick sitta i ett annat rum eller videoinspelningar från föregående förhör spelade upp )
och journalister var som galna. jag fick gå in bakvägen med en svart sjal för ansiktet- pappa fick använda jackan. och sen var de säkerthetskontroller in för någon hade hotat att släppa lös Atheer under rättegången :/
men allt var sekretess och är ännu och det är lovat att alltid förbli de. Våra namn finns ingenstans alls. Utan varje "brott" var i nummer och vi represterade ett nummer.
detta var ovanligt i Sverige. - men kommer nog bli samma här..
Inte ens när vi skulle på förhör kunde dom säga vad de var, eller liknande. det var ju en av tiderna största sexhärva via nätet någonsin. jag var 15 när de sattes igång. 16 under andra rättegången då han överklagade- gick från 11år till 10år.. usch hemskt var de..
Den yngsta tjej hon behövde inte komma. samma vissa tjejer som mådde så dåligt än slapp också- jag ville kolla aset i ansiktet. Ångrar de än idag.
han hoppade rundor i salen för att visa hur han la snoppen mellan benen när han skulle spela tjej. hela rättegången avbröts. riktigt vidrig människa.
finns en intervju om honom man kan googla fram syns på långa vägar vad sjuk han är- bara söka på hans namn. Atheer al suhariy