2014-04-24, 20:41
Medlem
kicki.swedens avatar
[quote=KaptenNosring|48258181]Kanske länkats redan, men.

Han anger denna arbetsplats på google+

http://www.skovde.se/Vard-och-omsorg1/Stod-till-funktionshindrade/Boende/Barn--och-ungdom/Korttidshem-Blavingen/

"Vad är korttidshem Blåvingen?
På Blåvingen kan barn och ungdomar få korttidstillsyn och korttidsvistelse enligt LSS. Några av barnen/ungdomarna har också sin fritidsverksamhet förlagd här."

"Vem kan få en korttidsplats?
Barn med funktionshinder och speciella behov."

Det här var vad som tidigare skrevs.....
Citera
2014-04-24, 20:41
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huldra2012
ja de var som jag skrev- när vi var upp till rättegång för Alexandramannen var allt innanför stängda dörrar- våra namn var sekretess och är än idag- vi har bara nummer på varje ärende liksom.
men du kan få allt från förundersökning till domen- men namnen förutom atheers och andra misstänktasnamn är sekretess.
dagen innan rättegång släpps förundersökningen, och blir offentlig ( journalister får den också )
sen är allt nog bakom dörrar- och sen släpps domen och då rättegångspapprena blir också offentliga med sekretess för dom utsattas namn.

Journalister kan få ut en omaskad fupp, då med behåll att de inte röjer sekretessen, vi övriga dödliga bör inte kunna få ut en omaskad förundersökningsprotokoll ( i detta fall) med undantag för målsägande, (om det finns bara en) sekretess gäller inte emot en part, oftast.
Allt som framlagts i en förhandling med stängda dörrar kan sekretessbeläggas...sen kan domstolen bestämma i vilken utsträckning som sekretess ska gälla. Och det motsatta, ifall någon lämnar in bevisning i en förhandling som i andra fall skulle omfattas av sekretess blir då en offentlig handling som inte längre omfattas av sekretess.
Citera
2014-04-24, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Journalister kan få ut en omaskad fupp, då med behåll att de inte röjer sekretessen, vi övriga dödliga bör inte kunna få ut en omaskad förundersökningsprotokoll ( i detta fall) med undantag för målsägande, (om det finns bara en) sekretess gäller inte emot en part, oftast.
Allt som framlagts i en förhandling med stängda dörrar kan sekretessbeläggas...sen kan domstolen bestämma i vilken utsträckning som sekretess ska gälla. Och det motsatta, ifall någon lämnar in bevisning i en förhandling som i andra fall skulle omfattas av sekretess blir då en offentlig handling som inte längre omfattas av sekretess.

aaa så kan de vara. men jag var ju målsägande i alexandramannen och alla var klassade som barn. och då vart det såhär.
allt är offentligt- du kan hämta de i morgon. men våra namn framkommer ej. utan vi fick alla ett nr jag har nr 46 bla. - om jag minns. kan gå ner och titta i papprena dom är väl undangömda i källaren. journalister fick inte ens våra namn- utan vi fick förfrågningar av advokaten om vi ville ställa upp i intervju för en bok (där vi också är under sekretess)
och detta var emot alla 58 målsägande som var inblandade som han vart dömd emot. Förundersökningens släppte precis som i alla fall dagen innan rättegången- men de var bestämt sen långt innan att det blir sekretess då alla var omyndiga och barn då övergreppen och våldtäkterna skedde.
Senast redigerad av huldra2012 2014-04-24 kl. 20:48.
Citera
2014-04-24, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
detta är dessutom inte första gången det här händer i Sverige...

Här står det om ett tidigare fall http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10433814.ab

ne gud ne- detta är liksom inte jätte ovanligt. tyvärr återigen. finns kvinnor i sverige som gjort samma.
Citera
2014-04-24, 20:45
Medlem
kicki.swedens avatar
Citat:
ne gud ne- detta är liksom inte jätte ovanligt. tyvärr återigen. finns kvinnor i sverige som gjort samma.

Mycket sant !!
Citera
2014-04-24, 20:46
Medlem
[quote=kicki.sweden|48515667]
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenNosring
Kanske länkats redan, men.

Han anger denna arbetsplats på google+

http://www.skovde.se/Vard-och-omsorg1/Stod-till-funktionshindrade/Boende/Barn--och-ungdom/Korttidshem-Blavingen/

"Vad är korttidshem Blåvingen?
På Blåvingen kan barn och ungdomar få korttidstillsyn och korttidsvistelse enligt LSS. Några av barnen/ungdomarna har också sin fritidsverksamhet förlagd här."

"Vem kan få en korttidsplats?
Barn med funktionshinder och speciella behov."

Det här var vad som tidigare skrevs.....

ja precis- jag menade innan att man bör nog vara orolig över dom också OM han nu jobbat/varit där också.
Jag jobbade å korttids i 1 år innan. och vissa av barnen pratar inte- inget tal alls. även jobbat på särskola förra året. och ja gravt utvecklingsstörda då förvisso, men dom flesta saknar tal.
plus på ett kortids så duschar du barnen själv, nattar dom, kollar film, ja du är ju med dom hela dagar.
Citera
2014-04-24, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Har ett antal gånger fått ut sexbrottsåtal från Kalmar tingsrätt utan någon sekretess. Däremot är man nu för tiden (oftast) noga med att maska målsägandenas namn. I princip allt på rättegången kommer däremot vara inför stängda dörrar.
Citera
2014-04-24, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Har ett antal gånger fått ut sexbrottsåtal från Kalmar tingsrätt utan någon sekretess. Däremot är man nu för tiden (oftast) noga med att maska målsägandenas namn. I princip allt på rättegången kommer däremot vara inför stängda dörrar.

ja de lär ske bakom stängde dörrar...
minns rättegången i Malmö när vi som ville skulle in i rättegång ( vissa av oss ville ej- fick sitta i ett annat rum eller videoinspelningar från föregående förhör spelade upp )
och journalister var som galna. jag fick gå in bakvägen med en svart sjal för ansiktet- pappa fick använda jackan. och sen var de säkerthetskontroller in för någon hade hotat att släppa lös Atheer under rättegången :/

men allt var sekretess och är ännu och det är lovat att alltid förbli de. Våra namn finns ingenstans alls. Utan varje "brott" var i nummer och vi represterade ett nummer.
detta var ovanligt i Sverige. - men kommer nog bli samma här..

Inte ens när vi skulle på förhör kunde dom säga vad de var, eller liknande. det var ju en av tiderna största sexhärva via nätet någonsin. jag var 15 när de sattes igång. 16 under andra rättegången då han överklagade- gick från 11år till 10år.. usch hemskt var de..

Den yngsta tjej hon behövde inte komma. samma vissa tjejer som mådde så dåligt än slapp också- jag ville kolla aset i ansiktet. Ångrar de än idag.
han hoppade rundor i salen för att visa hur han la snoppen mellan benen när han skulle spela tjej. hela rättegången avbröts. riktigt vidrig människa.
finns en intervju om honom man kan googla fram syns på långa vägar vad sjuk han är- bara söka på hans namn. Atheer al suhariy
Senast redigerad av huldra2012 2014-04-24 kl. 21:33.
Citera
2014-04-24, 21:25
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
nej. han får ingen ungdomsrabatt, han är för gammal.

Ostraffad o 20 år gammal när han utförde våldtäkterna. Tror dessvärre att han får ungdomsrabatt.
Citera
2014-04-24, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mum
Ostraffad o 20 år gammal när han utförde våldtäkterna. Tror dessvärre att han får ungdomsrabatt.

det tror jag med :/ eller beror nog lite på hur dom ställer sig fallet.
Citera
2014-04-24, 23:56
Medlem
kicki.swedens avatar
Citat:
det tror jag med :/ eller beror nog lite på hur dom ställer sig fallet.

Det här är så pass grovt och ingen engångsföreteelse uppenbart, jag tror inte på någon ungdomsrabatt.
Citera
2014-04-25, 00:02
Bannlyst
Så roligt det blir när politiker försöker utnyttja pedofilskandalen.
http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/riksdagsledamot-forsokte-gora-politik-av-pedofilskandal(4257959).gm
Katarina Brännström var inte ens särskilt vass när hon satt i fullmäktige i Växjö, men i brist på bättre har hon hamnat i riksdagen. Enligt Smålandsposten försökte hon slå mynt av att pedofilskandalen genom att kritisera den kommunala förskolan.
Citat:
"Tänk om pedofilskandalen hade hänt på en privat förskola. Krav på stängning, kritik och fullt pådrag finns inte nu"
skrev hon på Twitter.
När hon fick reda på att det faktiskt är en privat förskola vägrade hon tala med Smålandsposten.
Vad sägs om en gemensam hälsning från Flashback?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in