2014-04-04, 14:58
Medlem
Nu sjönk min uppfattning om Look
Citera
2014-04-04, 15:08
Medlem
swimp78s avatar
Att ha en bra Look är inte allt här i världen.
Citera
2014-04-04, 17:03
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trasigt Porslin
Alex hade en beef med Luuk's fru Carina Berg, hon ville bl.a. inte åka taxi med honom. Vad den berodde på vet jag inte. Alex har även vid ett flertal tillfällen hånat Luuk i mixmegapol runt 2007-2008, exempel:
https://www.youtube.com/watch?v=BY5f3OoT2QA

Här berättar Calle om 40-årsfesten: https://www.youtube.com/watch?v=Z4joDPU5Zm0

Han hade/har ju dock helt rätt om Luuks hygien, han ser jävligt risig ut med den frisyren...
Citera
2014-04-04, 18:20
Medlem
swimp78s avatar
Kul att Schulman blir indignerad när han påstås vara en "mobbare". Ändå satt han i radio för typ 5 år sen och säger sånt där om andra ! ( Kristian Luuk har dålig hygien, är äcklig osv..)

Tycker Schulman själv uppfyller den där beskrivningen. Speciellt när man ser ett foto på honom bredvid sin fru Amanda. Den där sunkiga blå skuggan av skäggstubb, de påsiga ögonen med mörka ringar undan, den halvöppna munnen med de kladdiga hästtänderna som sticker ut..
Citera
2014-04-04, 18:30
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheesyguy
Nu sjönk min uppfattning om Look

Han ska ju hyllas. Alla hatar den äckliga mannen som vänder vinden efter kappan och bröderna är ju experter på att stöta ut alla som inte tycker som dom.
Citera
2014-04-04, 18:33
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Kul att Schulman blir indignerad när han påstås vara en "mobbare". Ändå satt han i radio för typ 5 år sen och säger sånt där om andra ! ( Kristian Luuk har dålig hygien, är äcklig osv..)

Jag läste en intervju med Alex när han satte upp sin scenshow för något år sedan - av det som framgick så har han (kanske inte helt överraskande) väldigt dåligt självförtroende. Jag fick uppfattningen om att han är den gående definitionen av "Stor i orden, men liten på jorden". Han verkade vara väldigt konflikträdd.
Citera
2014-04-20, 16:52
Medlem
Tregays avatar
Den ene av Schulmantomtarna - Alex - försöker vara tankeväckande, eller vad han nu försöker i sin krönika idag i Aftonbladet -- Jag är avundsjuk på er:
Citat:
Att Gabriel Garcia Mārquez nu är död påverkar mig mer än vad jag först trodde. Det visar att hela idén med att människor avlider är skev. Det ska inte vara på det här sättet.
Försöker han sig på någon sorts ny ironi? Farstaironi?
Citera
2014-04-20, 18:30
Medlem
Rimberts avatar
Jag har mina tvivel att den lille ytlige posören ens har läst någon bok av García Márquez.
Fanns det förresten inte tandställningar när Alex växte upp?
Han ser ju ut som en trafikolycka i munnen.
Citera
2014-04-20, 18:32
Medlem
bernters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tregay
Den ene av Schulmantomtarna - Alex - försöker vara tankeväckande, eller vad han nu försöker i sin krönika idag i Aftonbladet -- Jag är avundsjuk på er:Försöker han sig på någon sorts ny ironi? Farstaironi?
Det tror jag inte. Det är allmänmänskligt att reflektera över någon som betytt mycket för en själv. Människan Schulman tittade fram.
Kan inte vara lätt att vara barnbarn till Sven Stolpe och barnbarns barn till nobelpristagare Von Euler om man lider av prestationsångest.
Citera
2014-04-24, 20:09
Medlem
motyls avatar
Är det fler som reagerar på att Calle & Anitha härmar Alex och Amanda i princip allt? Kanske blir så om man är nära och umgås mycket men det rimmar ju illa med att de verkar vara ordentliga ovänner. Den yngre brodern och fru försöker iaf men det lyckas inte riktigt. Lillebrorskomplex?
Citera
2014-04-25, 00:35
Medlem
Avdunstnings avatar
Varför måste Schulman flera gånger återkomma i sin och Sigges podcast att han minsann stammade rejält i sin ungdoms dagar, men att det har han minsann kommit att behärska i vuxen ålder?

Aldrig kan man komma igenom ett av deras podavsnitt utan att den gode Schulman ska haka och staka sig igenom sina meningar.

Jag bryr mig inte ett dyft om att han stammar utan det som jag tycker är märkligt är att han så ofta ska säga att han inte längre gör det. Eller är han så van vid sin stamning att han inte hör den själv?

Sigge är som en tålmodig storebror som snällt väntar in budskapen som Alex hackar ur sig.

Han pucklar säkert på frugan.

Fick den känslan när han berättade i podcasten om hur han kände sig kränkt, när Amanda behandlade honom, enligt egen utsago, som ett barn inför expediten när han ville handla nya kläder.
Han blev förbannad på henne i affären, men behöll fattningen ända tills de var tillbaka i hemmets trygga vrå, där han kunde skälla ut henne ordentligt utan att någon avbröt honom.

Typiskt misshandlarbeteende att hålla igen på det dåliga beteendet inför andra, men släppa lös ilskan till max när man är utom hör/synhåll för utomstående.

Jag kanske är helt ute och snurrar i mina betraktelser genom podcasten, men det är någonting med hans sätt att uttrycka sig när det kommer till hans fru som gör att det slår på såna misshandelstankar. Antingen psykiskt, fysiskt eller bägge delarna.

Senast redigerad av Avdunstning 2014-04-25 kl. 00:40. Anledning: Likadan början som föregående skribent. Såg misstaget först vid publicering + särskrivning :(
Citera
2014-04-25, 08:13
Medlem
Isnatts avatar
Vad är det med Alex och hans referenser till Ultima Thule? Jag har i flera år sett och hört honom prata om dom. Nån gång har jag sett Calle skriva till Alex 'när ska du berätta om när du var och såg Ultima Thule?'.
Alex var runt 18 år i mitten av 90-talet då UT var som ett soundtrack hos svenska ungdomar, lägg där till att han var med i Black Army (2.55: https://www.youtube.com/watch?v=V6CgmM_zAXI ) på den tiden så är det ju inte otroligt att han gick på en konsert. Och det är ju inget fel med det, det var en jävla stämning i landet i mitten av 90-talet och UT passade in perfekt, men Alex använder UT som nån slags guilty by association, att lyssnade man på UT 'vet man ju vad det var för en'.

https://twitter.com/alexschulman/sta...93365534855168

http://www.gamereactor.se/media/forum/se/3453230_16.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in