2014-04-24, 08:20
Bannlyst
Undrar vad han har gjort, skulle vara intressant att läsa f.u.p.
16 barn nu, hoppas han får sluten rättspsykiatrisk för livet om han är skyldig dvs.
Citera
2014-04-24, 09:07
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Han skulle genomgå en mindre rättspsykiatrisk undersökning. När kommer resultatet från den?
Citera
2014-04-24, 11:12
Medlem
My-Times avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Kinski
Han skulle genomgå en mindre rättspsykiatrisk undersökning. När kommer resultatet från den?
Om jag inte minns fel, så kommer den vid tingsrätten? Den visar ju iofs bara om det behövs en stor undersökning eller inte, men det är ju ändå intressant.
Citera
2014-04-24, 12:53
Medlem
Nej det stämmer inte riktigt-

jag jobbar både privat och kommunalt. kommunalt är krav, men privat är inte krav- därmed att dom inte ber om det ändå. Men privat har jag aldrig fått lämna in belastningsregister. Jobbar på ett lss boende privat, och ett dagis privat. Även dagis kommunalt och är kontaktperson kommunalt. Båda privata har jag ej lämnat och båda för kommunalt har jag lämnat..

Så privat det är upp till den chefen som sitter där. Och har han varit praktik för Arbetsförmedlingen eller liknande så är de nästan 100 att det missats. Och även om det inte har missats så är han ju ej dömd sen innan.

jag läser ju till Undersköterska nu, och det var praktik vi får lämna för dom ansöker praktik platser inom kommunalt. DÄREMOT alla som är dömda har sökt sina platser på privat och fått praktikplats. nu är ingen dömd för såna brott- grövre brott gör att du blir avstängd från utbildningen, men kommunal tar inte ens in om du är dömd för ringa narkotikabrott, och det blir du inte avstängd ifrån- varav en i klassen är dömd för lite mer än så men jodå är på praktik inom Attendo.
Citera
2014-04-24, 12:58
Medlem
Så det är faktiskt lite fult gjort av dom privata.
Samma gäller inom LSS kortidtillsyns ( de jag jobbade med innan ) aldrig någonsin lämnat ett belastningsregister- där är de barn mellan 3-13 år och på 1 år och 9 månader krävde dom har aldrig något, detta var mellan 2011/2012 så rätt nyligen.

och folk undrar varför det händer...... ehm ja, här har ni svaret eller en del av de, att det är så bra koll som de påstår sig att vara stämmer inte riktigt.

samma du kan få börja jobba och lämna belastningsregister efter påbörjat arbetspass på schema. PÅ dagiset där jag var nu hann jag jobba 3 veckor innan pappret kom och jag lämnade de, hade jag varit sjuk i huvudet hade jag hunnit med vad som helst under dessa 3 veckor och personalen som är fast? dom antar bara att man lämnat in så det är "lugnt".
Citera
2014-04-24, 13:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Jag tror dock han är skyldig. Finns en bild som jag tror är borttagen nu från nätet. När Jocke har en bebis över sin famn och han håller sin hand över barnets bak. En kommentar säger: "i know you like it"

:/
Bilden är från 2012 och vare sig bilden eller kommentaren har något som helst med brottet att göra.

Varför denna kissnödiga övertolkning? Tjänar den till något?
Citera
2014-04-24, 13:07
Medlem
Spelar de egentligen någon roll?

hur som haver har han erkänt- sen om det gäller penetration eller han har tagit olämpligt på ett barn så det fan så illa och hemskt!

det ska aldrig få hända om på 1 barn och det bara är smekningar så är de hemskt nog.... usch alltså .
Citera
2014-04-24, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Kinski

den läggs fram i rättegången oftast, i med dom måste veta vad dom ska döma han till :/ så det kan ta tid innan allmänheten vet om det..

"problemet" är att han har haft insikten till att dra därifrån så han vet ju att det han gjort är fel- vilket inte är tecken på att han är så pass psykiskt sjuk att han inte vet vad som är rätt eller fel när de väl gäller. tyvärr är ju inte pedofilbrott något som klassas som psykiskt sjukt. däremot blir jag lite fundersam på hans kommentar han lagt som jag läste någonstans " det är inte hans fel att han är pedofil" Pedofiler idag hävdar ju att det är deras läggning.. sinnessjukt..
och om han kommer köra på att han är mentalt sjuk så får han en rättspsykiatrisk dom, och är han inte dömd sen innan och hans låga ålder gör ju att hans straff kommer nog inte bli jätte högt hur som haver.
han hamnar väl i Norrköping eller liknande med andra sexbrottslingar eller på rättspsyk (minst troligt)
Citera
2014-04-24, 13:19
Medlem
My-Times avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huldra2012
Nej det stämmer inte riktigt-

jag jobbar både privat och kommunalt. kommunalt är krav, men privat är inte krav- därmed att dom inte ber om det ändå. Men privat har jag aldrig fått lämna in belastningsregister. Jobbar på ett lss boende privat, och ett dagis privat. Även dagis kommunalt och är kontaktperson kommunalt. Båda privata har jag ej lämnat och båda för kommunalt har jag lämnat..

Så privat det är upp till den chefen som sitter där. Och har han varit praktik för Arbetsförmedlingen eller liknande så är de nästan 100 att det missats. Och även om det inte har missats så är han ju ej dömd sen innan.

jag läser ju till Undersköterska nu, och det var praktik vi får lämna för dom ansöker praktik platser inom kommunalt. DÄREMOT alla som är dömda har sökt sina platser på privat och fått praktikplats. nu är ingen dömd för såna brott- grövre brott gör att du blir avstängd från utbildningen, men kommunal tar inte ens in om du är dömd för ringa narkotikabrott, och det blir du inte avstängd ifrån- varav en i klassen är dömd för lite mer än så men jodå är på praktik inom Attendo.
Vilket inlägg svarade du på? Du borde kanske citera det inlägget du svarar på, det blir lite lättare att hänga med då.
Citera
2014-04-24, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EasyRawlins
Undrar vad han har gjort, skulle vara intressant att läsa f.u.p.
16 barn nu, hoppas han får sluten rättspsykiatrisk för livet om han är skyldig dvs.

minst troligt. kan han spelar "sjuk" så kan han spela "frisk".
du blir släppt från rättpsyk när dom anser att du är frisk nog att klara dig.

Bara kolla andra pedofilbrott eller sexbrottslingar, inte många av dom som hamnar på rättpsyk tvärtom...

du har alexandramannen tex han är släppt idag och satt i norrköping. riktigt sjuk jävel- träffade honom själv och är med i den utredningen som var, och var ett rätt stort fall i utredningen. är inte han psykiskt störd så är fan ingen det. så som han beteede sig, usch vilket as och störd.
Senast redigerad av huldra2012 2014-04-24 kl. 13:46.
Citera
2014-04-24, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av My-Time
Vilket inlägg svarade du på? Du borde kanske citera det inlägget du svarar på, det blir lite lättare att hänga med då.

på inlägget strax ovan- glömde citera. Esset eller något sånt tror jag medlemmen hette.
Citera
2014-04-24, 13:49
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Trorinte på någon FUP förrän efter semestern. September kanske?

Aj då! Men det här med att åtal ska väckas 20 maj..? Det har inget med rättegången att göra, eller? Jag är inte så bra på den juridiska gången...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in