2014-04-24, 11:18
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer

Jag kan ha missat något, men det är väl ingen hittills som hävdat att hon inte ljugit? Det kommer säkert, men jag har inte sett någon bernyan ställa sig på barrikaden ännu iallafall.
Citera
2014-04-24, 11:45
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Om Berny aldrig hade testat droger tror jag att hon skulle vara jävligt normal.

Jag tror förvisso inte att man ska förneka att Berny säkert mådde skit under tonårstiden - det är trots allt inte helt normalt att sitta och karva sönder armarna som hon gjorde, men samtidigt så är nog som med många som skär sig - såren var ett sätt att bli sedd. Men om Berny klarat att sluta skära sig själv utan olika preparat så är det nog som du säger, hon hade nog varit rätt normal idag.

Men normal skulle ju betyda att hon inte skulle kunna sitta på ett LSS-boende hela dagarna.
Citera
2014-04-24, 12:11
Medlem
Hennes senaste Facebookstatus: "Ambulans och polis på samma dag igår."
Jahopp. Knappt så att man höjer ögonbrynet längre. Vad har hänt den här gången, tro?

Edit: Svaret kom visst i ett blogginlägg strax efter. Jätteotippat med återfall. Verkligen.
Senast redigerad av drunkkidcatholic 2014-04-24 kl. 12:31.
Citera
2014-04-24, 12:33
Medlem
Catwoman79s avatar
Hon har tagit återfall, bloggen är uppdaterad nu.
Citera
2014-04-24, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Jag kan ha missat något, men det är väl ingen hittills som hävdat att hon inte ljugit? Det kommer säkert, men jag har inte sett någon bernyan ställa sig på barrikaden ännu iallafall.

När jag drog parallellen med Quick och Lambertz och deras envishet med att hålla fast vid lögnen, uttryckte jag mig luddigt i inlägget, det ser jag nu att jag gjort.

Hittills har det ju bara varit två här i tråden, sidan 549, som gått till nån form av försvar för Berny. Jag borde ha skrivit att bernyanerna ANTAGLIGEN kommer att sluta upp kring henne precis som qvick-anhängarna, för det är jag övertygad om att de kommer att göra. Men jag skrev på ett sätt att det kunde tolkas som att en hel armé bernyaner just nu skrivit en massa försvarsinlägg, men det har ju inte hänt ännu. Min avsikt var att skriva vad jag förmodar/tror/är ganska övertygad om kommer ske.
Ursäkta om det blev oklarheter.

Edit: Såg hennes blogg, och det var ju inte förvånande.... Undrar om hon håller sitt löfte till Theus att lämna bort honom nu när hon tog återfall "en gång till", för hon hade ju kontrakt med personalen om det.
Senast redigerad av DugDeepeer 2014-04-24 kl. 13:13.
Citera
2014-04-24, 13:23
Medlem
Hon lämnade ju inte bort honom förra återfallet efter "kontraktet" så sker nog inte nu heller...
Citera
2014-04-24, 13:44
Medlem
sinfons avatar
Ja, vad säger man. Jag visste att det var på gång, det följer ju alltid samma mönster. Plötsligt minskar de nyanserade inläggen, hon börjar bete sig barnsligt och festa med idioter eller nätbråka med någon, sedan är det dags för lite gammal hederlig destuktivitet i form av bdsm-bilder eller dildoreklam, plötsligt blir det tyst ett tag...sedan kommer återfalls-avbönen. Same old, same old.

Det gör ont när jag tänker på hur stressande det måste ha varit för Theus att se Berny så som hon beskriver det. Jag hoppas han slapp se sin snedtända matte bli nedbrottad av poliser iallafall. Som vanligt kommer hon inte att stå vid sitt ord att lämna bort honom, det har man liksom gett upp vid det här laget. Jävla egoist.

Jag tycker också oerhört synd om personalen. Jag har ju sett några av de andra som bor där, och det är liksom tystlåtna och skygga autister, 50-åriga långhåriga kufar som hälsar blygt och vars största besvär för personalen är typ att de måste påminnas om att duscha. De är nog inte vana vid att ha någon av Bernys kaliber att handskas med. De borde seriöst ansöka om risktillägg eller något.
Citera
2014-04-24, 13:59
Medlem
sinfons avatar
Det slog mig förresten när jag såg dokumentären igen att hon alltid gör samma sak efter sina urkukningar och återfall. Hon förklarar att det är sista chansen den här gången, hon måste ta den annars "förlorar hon allt" (då var det katterna och Jonas). Varje gång slår hon nästan knut på sig själv i sina försök att förklara hur viktigt det är, att det verkligen är SISTA CHANSEN, räknar upp allt hon annars kommer att bli av med, gärna med ett tillägg av att hon då inte kan leva. Man skulle kunna tro att det är läsarna, fansen, läkarna osv. hon försöker övertyga - men jag tror faktiskt det är sig själv mest av allt. Problemet är bara, och det tror jag hon vet, att man inte har något att förlora ifall man inte bryr sig om något. Hon vill säkert behålla alla de där sakerna. Men inte tillräckligt.
Citera
2014-04-24, 14:18
Medlem
Gafflens avatar
Nej, Berny mår uppenbart inte bra men det är ingen ursäkt till att använda massor droger och utnyttja folk från höger och vänster.

Jag hoppas innerligt att Berny lämnar bort Theus som hon lovat, helt ärligt ( Såg en kommentar som passade på bloggen ) så skiter jag i om Berny knarkar ihjäl sig eller vad fan hon nu vill göra, så länge den oskyldiga hunden som hon utsätter får komma till ett tryggt hem.

Kom igen Berny, SVIK inte dig själv.
Lämna Theus.
Citera
2014-04-24, 14:45
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Nej, Berny mår uppenbart inte bra men det är ingen ursäkt till att använda massor droger och utnyttja folk från höger och vänster.

Jag hoppas innerligt att Berny lämnar bort Theus som hon lovat, helt ärligt ( Såg en kommentar som passade på bloggen ) så skiter jag i om Berny knarkar ihjäl sig eller vad fan hon nu vill göra, så länge den oskyldiga hunden som hon utsätter får komma till ett tryggt hem.

Lämna Theus.

Precis, fatta att det inte går längre. När hon är ren och mår bra är det bara Theus, Theus, Theus det skrivs om i alla inlägg. Långpromenader, hundmassage, bus i parken och egen födelsedagsmat. Hon vill visa att hon är en bra matte och jag betvivlar inte att hon försöker vara det. Men sedan kommer de nattsvarta inläggen med drama, kidnappningar och återfall och då nämns plötsligt inte hunden alls. Var är han när hon skjuter heroin, är i slagsmål, har "manliga besök" eller olika mystiska anfall? Hon säger ju själv att hon inte har någon här nere att lämna honom till, så det är klart att han är där och ser allting. Men det talas det inte om. "Svaret finns ju i tystnaden, era jävlar" som hon skrev när hon inte ville kommentera sin prostitution.
Citera
2014-04-24, 15:09
Medlem
Denosynliges avatar
Ja efter några dygns total tystnad på samtliga sociala medier har hon nu talat ut i bloggen. Tröttsamt nog låter det likadant som alla andra gånger tidigare. Ska vi summera detta inlägg då?

"Polis ambulans och en natt utomhus"

Hon vet som vanligt inte var hon står i livet (kan ju bero på att hela hennes liv är en lögn). Hon pratar om chansen hon har som hon nu pissar på (för "ovanlighetens" skull). Likgiltigt pratar hon om att hon vet att hon beter sig som en jävla Fitta och att hon inte har några förklaringar eller ursäkter för sitt beteende. I sedvanlig ordning har hon haft återfall. (precis som någon mer eller mindre förutspådde)

Hon hade fått någon typ av anfall så personal larmade 112 som kom och for igen. Senare kommer polisen för att personalen upplever Berny som hotfull med en sax i högsta hugg. Inte heller alltför ovanligt att hon inte minns stora delar av saker som har hänt (särkilt när hon beter sig som en kriminell Fitta). Troligtvis för att hon vill skylla ifrån sig genom att peka på sin "DID" och förklara att "Dissociativa störningar eller konversionsstörningar är en grupp reaktiva psykiska störningar vilkas huvudsymtom handlar om förändrat medvetandetillstånd med långvarig och svårartad dissociation, psykosomatiska tecken, och försämrad samverkan av funktioner i medvetandet, i synnerhet vad beträffar minne, perception, känsel, motorik och identitet. Många av dessa störningar klassificerades förr som hysteri." (från wikipedia) Vilket sammanträffande då med tanke på att hon säger att "Dom senaste dagarna har varit hysteriska".

Natten till idag sov hon utomhus för att hon inte villa göra personalen nervös genom att återvända efter hennes utfall. I nästa mening berättar hon att hon i skrivande stund håller på att tvätta och att hon senare ska träffa Danne, som om det vore vilken dag som helst.

Men hon har dock ännu inte kommenterat eller ens antytt någonting om det som kommit fram om henne här i tråden som jag märkt nu som även börjat sippra in på hennes blogg i form av iaf en ifrågasättande kommentar samt en kommentar med kopierad del av det hon skrev till sinfon.

Med tanke på att Berny kan "erkänna" både det ena och det andra (förmodligen både lögner och sanningar blandat) för sina läsare utan att 90% av dem tappar respekten för henne så tror jag också som DugDeeper att de flesta fansen nog kommer att fortsätta hålla henne om ryggen och försvara henne ända till absurdum. Folk fortsätter ju att tjata om hur stark hon är, nej man är inte stark för att man spelar teater om att man kämpar sig igenom saker och ting man inte lider av och har problem med i själva verket. De kan inte vara annat än blåögda personer som sväljer allt med hull och hår som deras favvo-psyko berättar. Berny har lyckats lura dem att hon är så sjuk och det är så synd om henne så man kan ju inte belasta henne för minsta lilla för hon är så sjuk och ovan att hon vet ju inte bättre och inte ska väl stackars sjuka sköra Berny behöva stå till svars för saker hon gör, hon är ju så sjuuuuk. Hon är så sjuk att det numera heter, sjuk, sjukare Berny Blue.

Såg till och med en kommentar för ett tag sen där en person som jobbar inom sin kommun eller inom "systemet" så att säga uppmuntrar Berny att lura systemet och utnyttja allt till max för att "systemet" är så dåligt ändå att personen verkar inbilla sig att korruption i "systemet" skulle göra varken till eller från. Personen tyckte att det var fånigt att folk ens drog upp att Berny hade skaffat mat genom bedrägerier. Sen var det någon här i tråden som bagatelliserade det genom att säga att Berny åtminstone inte haft ihjäl någon stackars tant, som om det ens går att jämföra allvarsgraden mellan 2 så avlägset olika brott. JAG tycker att det är löjeväckande så som fansen håller på att ursäkta och försvara Berny in i det sista oavsett vad hon har gjort, och det är liksom vad jag tycker hitils, vi märker väl hur mycket bernyaner som protesterar.
Citera
2014-04-24, 16:43
Medlem
Citat:

Lämna Theus.

Den som orkar kan kanske ringa hemmet och ta ett snack med personalen om det. De är rätt samarbetsvilliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in