2014-04-23, 21:04
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tror du överskattar hans företagsamhet där

Men med hans övervakande pappa borta kan ju någon annan förslagen typ köpt både bokhylla, ryggsäck och säng för liten ersättning
Om det nu försvunnit möbler och annat så är det iaf ett alternativ. Att pappan var borta kan nog haft sin betydelse.
Citera
2014-04-23, 21:23
Medlem
Citat:
Nu tror jag nog den stora tillgången i norr kan tillskrivas nedlagda tullar mot öst.

Något sådant som VB möjligen kan ha ramlat över. Försökt å göra sig en extra slant på.
"Jag har gjort något väldigt dumt".
Citera
2014-04-23, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Drack KJ mycket? Jag tycker det verkar som om man festade rätt bra bland KJ och hans polare.
Hur såg hans alkoholkonsumtion ut egentligen? Hade han utvecklat ett beroende kanske?
Kan det tänkas att han var alkoholpåverkad under kvällen då Vatchareeya dog?
Kan alkoholen ha ett finger med i spelet så att säga?

Jag tycker det inte finns med i utredning men det är kanske inte bärigt att ge en bild av åtalad GM's bakgrund.. får en känsla att man vill sopa detta under mattan och då i all jävlighet så blir VB provokativ som ymnas om i domen.
För mig är det helt åt h-vete att en ung tjej kan vara så provokativ så jag kan döda henne och slippa undan med dråp eller frigivas.
Följ hedersmord mm som jag följt många år, där kan HR domen hitta sin lösning.

Kvinnan är mindre värd i vissa kulturer och var hon samma i GM värld eller var det en manlig reaktion att ingen nekar mig sex.. istället för beskylla oskyldiga människor mitt i livet så ta till en fundering om KJ och hans sociala begåvning, den var bristfällig och fylld av våld i hans icke direkta leverne utan fanns i hans värld av fiction.
Citera
2014-04-23, 21:39
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Något sådant som VB möjligen kan ha ramlat över. Försökt å göra sig en extra slant på.
"Jag har gjort något väldigt dumt".
Två fattiga människor som återupptog kontakten för att tjäna några kronor till? Förklarar varför den mesta kontakten skedde mest via fysiska träffar dem emellan och inte via sms och FB. Droger och pengar har många mördats för. VB hade även en del mystiska vänner på FB som det var svårt att hitta naturliga kopplingar till.
Citera
2014-04-23, 21:58
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Tänkte lite fräckt fråga om det någon person som figurerat i tråden som misstänkt, bara vittne eller med koppling har en katt eller vid dådet och före haft ett sådant djur i ägo.

Q med flera hade sig hittat ännu ett möjligt misstag av utredare och sedan SKL, alltså ihärdigt proklamerat att de/det hårstårån som polisens platsansvariga måste utreda vidare inte har gjorts så.

Sen har en viss WL figurerat nu i tråden senaste tiden.. han måste givetvis ha något att dölja, men det finns inte ett uns konstigt i personens liv eller leverne i kontrast till dömde..
Han har enligt mitt förmenande givit sin version och att han är delaktig eller MGM förefaller uteslutet.
Sen att han hackar på vissa punkter det fattar jag.. brunt i byxan för nu är det inte lek utan allvar.

Jag är helt med TR/HR att rätt GM är dömd, straffet fel i HR som borde vara minst 16 år för mord.
Jag är oense med HR om domslag/utfall av dom då de ger rabbat för GM utifrån hans "säregna personlighet".. och vad blir nästa.. frikännande för jag är säregen och gillar död och förintelse..

Hur kommer man döma mannen som dödade två, kvinna och ungdom på en gata.. psyk har gett samma svar som i detta fall.. var är då ansvaret.

WL hade/har katt. Åtminstone fanns det en bild på WL:s Facebooksida där en katt var allestädes närvarande.
Citera
2014-04-23, 22:15
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Två fattiga människor som återupptog kontakten för att tjäna några kronor till? Förklarar varför den mesta kontakten skedde mest via fysiska träffar dem emellan och inte via sms och FB. Droger och pengar har många mördats för. VB hade även en del mystiska vänner på FB som det var svårt att hitta naturliga kopplingar till.

Att VB hade "gjort något mycket dumt" i slutet av april kan betyda att hon faktiskt var rädd och insåg att hon var illa ute. VB hade begränsat med pengar och verkade lida av en dålig ekonomi.
Hot och utpressning var inte främmande i VB:s värld. Utpressningen i slutet av mars månad gick dessutom igenom utan större svårigheter. Att hon skulle ha stoppat sig själv där ? Nej, tvärtom hade hon sprängt en gräns. Syftar på karate-kamraten från Luleå.

I slutet av april skriver hon till MB på fb: "förlåt att jag tvingade dig". Den 26 april frågar hon densamma: "finns det horor i Sverige ?"

Att hon funderade på något olagligt, det är jag övertygad om. Droger ? Ingen aning.

Därför tror jag också på MB:s vittnesmål om de sms som skickats. Hon hade en tro på att han skulle kunna hjälpa henne ur situationen, hur den än såg ut.
Jag tror iaf inte att MB vågat ljuga om innehållet i sms:en om det hade varit så att de hade kunnat återskapas.

KJ är ju rätt slö och verkar relativt obrydd om sin ekonomi, han förlitar sig på sina föräldrars omsorg.
Citera
2014-04-23, 23:01
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmedelSvensson
Vad hade Vatchareeya för mobiltelefon, alltså den försvunna?

En mobil är upphittad i ett område, inte alltför långt bort. Den är elelr blir inlämnad hos polisen.

Hon hade en Samsung Galaxy 4.
Citera
2014-04-23, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Att VB hade "gjort något mycket dumt" i slutet av april kan betyda att hon faktiskt var rädd och insåg att hon var illa ute. VB hade begränsat med pengar och verkade lida av en dålig ekonomi.
Hot och utpressning var inte främmande i VB:s värld. Utpressningen i slutet av mars månad gick dessutom igenom utan större svårigheter. Att hon skulle ha stoppat sig själv där ? Nej, tvärtom hade hon sprängt en gräns. Syftar på karate-kamraten från Luleå.

I slutet av april skriver hon till MB på fb: "förlåt att jag tvingade dig". Den 26 april frågar hon densamma: "finns det horor i Sverige ?"

Att hon funderade på något olagligt, det är jag övertygad om. Droger ? Ingen aning.

Därför tror jag också på MB:s vittnesmål om de sms som skickats. Hon hade en tro på att han skulle kunna hjälpa henne ur situationen, hur den än såg ut.
Jag tror iaf inte att MB vågat ljuga om innehållet i sms:en om det hade varit så att de hade kunnat återskapas.

KJ är ju rätt slö och verkar relativt obrydd om sin ekonomi, han förlitar sig på sina föräldrars omsorg.

Att VB skulle lämnat sin "comfort-zone" (män) och gett sig in på droger tror jag inte på. Jag får det inte att stämma helt enkelt.
Citera
2014-04-23, 23:58
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Att VB skulle lämnat sin "comfort-zone" (män) och gett sig in på droger tror jag inte på. Jag får det inte att stämma helt enkelt.

Just droger.. Nej, det tror inte jag heller på.

Hot och utpressning hade hon använt sig av tidigare, frågan är om hon återigen hade gjort det.
Citera
2014-04-24, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Just droger.. Nej, det tror inte jag heller på.

Hot och utpressning hade hon använt sig av tidigare, frågan är om hon återigen hade gjort det.

Möjligt. Kanske missbedömt situationen ... passerat en gräns?

EDIT. Finns en manlig "vän" i hennes bekantskapskrets som känns lite "udda" och som kanske hade riskerat mycket i socialt anseende om något uppdagats.
Senast redigerad av Remark 2014-04-24 kl. 00:25.
Citera
2014-04-24, 00:29
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Då så, vi är i alla fall tre som har reagerat gentemot det här vansinnet med målsägarbiträde, en oerhört kostsam och meningslös detalj i det juridiska som inte leder till något egentligen utan bara berikar skrupelfria advokater.

Ett mål behöver inte en åklagare light, statistiken visar att åklagare vinner sina mål utan deras tjafs.

Damn right!

Ett ackusatoriskt rättegångsförfarande som har sönderdelat sig triopolärt: en åklagare - en tilltalad - en någonting annat.

Att introducera en tredje part i det är att rubba hela ordningen! Ge mig hellre en rättegångsordning som är pre-landskapslagarna - och jag skulle köpa det rakt av! Men då vill jag fan ha möjligheten till en tolvmannaed och järnbörden tillbaka!
Senast redigerad av FUP-12 2014-04-24 kl. 00:49.
Citera
2014-04-24, 00:41
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Möjligt. Kanske missbedömt situationen ... passerat en gräns?

EDIT. Finns en manlig "vän" i hennes bekantskapskrets som känns lite "udda" och som kanske hade riskerat mycket i socialt anseende om något uppdagats.

Kollar upp det i morgonkväll. Finns han på någon vänlista ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in