Citat:
Ursprungligen postat av
highfive
Två fattiga människor som återupptog kontakten för att tjäna några kronor till? Förklarar varför den mesta kontakten skedde mest via fysiska träffar dem emellan och inte via sms och FB. Droger och pengar har många mördats för. VB hade även en del mystiska vänner på FB som det var svårt att hitta naturliga kopplingar till.
Att VB hade "gjort något mycket dumt" i slutet av april kan betyda att hon faktiskt var rädd och insåg att hon var illa ute. VB hade begränsat med pengar och verkade lida av en dålig ekonomi.
Hot och utpressning var inte främmande i VB:s värld. Utpressningen i slutet av mars månad gick dessutom igenom utan större svårigheter. Att hon skulle ha stoppat sig själv där ? Nej, tvärtom hade hon sprängt en gräns. Syftar på karate-kamraten från Luleå.
I slutet av april skriver hon till MB på fb: "förlåt att jag tvingade dig". Den 26 april frågar hon densamma: "finns det horor i Sverige ?"
Att hon funderade på något olagligt, det är jag övertygad om. Droger ? Ingen aning.
Därför tror jag också på MB:s vittnesmål om de sms som skickats. Hon hade en tro på att han skulle kunna hjälpa henne ur situationen, hur den än såg ut.
Jag tror iaf inte att MB vågat ljuga om innehållet i sms:en om det hade varit så att de hade kunnat återskapas.
KJ är ju rätt slö och verkar relativt obrydd om sin ekonomi, han förlitar sig på sina föräldrars omsorg.