2014-04-23, 20:34
  #75349
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Först är de ju så att hans närmaste bekantskapskrets var ganska så "snäv" och bestod av andra kompisar med någon form av nedsättning. I den kretsen blev KJ en central figur bl.a. för att han hade körkort. Tror också han var den ende som hade eget boende.

Om man undantar WL då, som hade både och.

Enda uppgifter om hur KJ reagerade på alkohol är att han blev glad. I stort sett var han aldrig aggressiv, vare sig med eller utan alkohol. Åtminstone inte vad jag minns från FUP.

Snarast tolkar jag det som han var ganska flegmatisk.

Kan ha fel minnesbild.

Så har jag också uppfattat KJs beteende när han dricker. Hur han reagerar på centralstimulerande som ex behöver inte ge liknande beteende. Låtsas systern och hennes kille, samt MS verkade hålla på med andra droger enligt fup.
Citera
2014-04-23, 20:38
  #75350
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Han umgicks med personer som enligt fup håller på med starkare droger före och efter 4/5. Tror snarare på denna typ av droger. Alkohol verkade ha en lugnande effekt på KJ. Hur kan han reagerat på kokain/nätdroger?

Var ifrån skulle han fått tillgång till det? Pengar hade han ju inga och i datorn fanns inga avtryck som tydde på sådana kontakter.

Tror inte på det spåret.
Citera
2014-04-23, 20:41
  #75351
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Jag gör det!

Är trött på hela målsägarbiträdesinstitutionen!

Jag kan ha förståelse för dem som ett juridiskt stöd och ett visst socialt stöd genom förhandlingarna.

Men när de framträder som en typ av "Åklagare light", föregriper skuldfrågans avgörande och försöker snaska i detaljer i syfte att trissa upp skadestånd och påföljd, då bli jag trött.

Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Och godtycket! En kvinna blir misshandlad så att hon ser ut som en lappuggla, men får inget målsägarbiträde, samtidigt som en annan har mycket färre skador, men får ett för att domaren råkar vara på humör.
Dessutom: I mordfall får man 50-75000 kronor i ersättning som nära anhörig, oavsett om målsägarbiträdet sliter ihjäl sig eller spelar Candy crush. Har roat mig med att granska ett antal morddomar och oftast har målsägarbiträdets arvoden varit betydligt högre än det samlade skadeståndet till alla nära anhöriga. I det här fallet tror jag inte Massi skött sig sämre än någon annan.


Då så, vi är i alla fall tre som har reagerat gentemot det här vansinnet med målsägarbiträde, en oerhört kostsam och meningslös detalj i det juridiska som inte leder till något egentligen utan bara berikar skrupelfria advokater.

Ett mål behöver inte en åklagare light, statistiken visar att åklagare vinner sina mål utan deras tjafs.
Citera
2014-04-23, 20:42
  #75352
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Var ifrån skulle han fått tillgång till det? Pengar hade han ju inga och i datorn fanns inga avtryck som tydde på sådana kontakter.

Tror inte på det spåret.
En säng=1000:-.en beg ryggsäck=300:-.En bokhylla=500:- osv. Sen hade han bil och körkort, vilket kan ha bidragit till vissa inkomster.
Citera
2014-04-23, 20:43
  #75353
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Var ifrån skulle han fått tillgång till det? Pengar hade han ju inga och i datorn fanns inga avtryck som tydde på sådana kontakter.

Tror inte på det spåret.

Mörda för pengar? Njae, men nämner det iaf. KJ behövde pengar för att kunna bygga upp sin vapenarsenal kan jag tänka mig.
__________________
Senast redigerad av OY 2014-04-23 kl. 20:47.
Citera
2014-04-23, 20:46
  #75354
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
En säng=1000:-.en beg ryggsäck=300:-.En bokhylla=500:- osv. Sen hade han bil och körkort, vilket kan ha bidragit till vissa inkomster.

En blodig säng -1000
En blodig ryggsäck -300
En mördares bokhylla ombyggd till likkista, svårt att värdera, 100-lapp?

Det kostar att bli av med bevismaterial tror jag.

Svarttaxi däremot, lite mer + inbillar jag mig.
Citera
2014-04-23, 20:48
  #75355
Medlem
highfives avatar
Boden har för övrigt av tradition haft god tillgång på olika droger. Tidigare diskuterades om det hade att göra med militärerna eller järnvägsförbindelserna. Än i dag är tillgången god så beväringarnas bidrag kan nog avskrivas.
Citera
2014-04-23, 20:50
  #75356
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
En blodig säng -1000
En blodig ryggsäck -300
En mördares bokhylla ombyggd till likkista, svårt att värdera, 100-lapp?

Det kostar att bli av med bevismaterial tror jag.

Svarttaxi däremot, lite mer + inbillar jag mig.
Finns nog bara en som skulle vilja köpa det du radar upp. Slangen.
Citera
2014-04-23, 20:53
  #75357
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
En säng=1000:-.en beg ryggsäck=300:-.En bokhylla=500:- osv. Sen hade han bil och körkort, vilket kan ha bidragit till vissa inkomster.

Tror du överskattar hans företagsamhet där

Men med hans övervakande pappa borta kan ju någon annan förslagen typ köpt både bokhylla, ryggsäck och säng för liten ersättning
Citera
2014-04-23, 20:54
  #75358
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Finns nog bara en som skulle vilja köpa det du radar upp. Slangen.

Det håller jag med om. Dock menar jag att det kostade KJ på ett eller annat vis att bli av med föremålen. Jag tror inte att de är sålda i bruksskick. Jag tänker mig snarare att föremålen är gömda eller destruerade.
Citera
2014-04-23, 20:57
  #75359
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Boden har för övrigt av tradition haft god tillgång på olika droger. Tidigare diskuterades om det hade att göra med militärerna eller järnvägsförbindelserna. Än i dag är tillgången god så beväringarnas bidrag kan nog avskrivas.

Nu tror jag nog den stora tillgången i norr kan tillskrivas nedlagda tullar mot öst.
Citera
2014-04-23, 21:03
  #75360
Medlem
Tänkte lite fräckt fråga om det någon person som figurerat i tråden som misstänkt, bara vittne eller med koppling har en katt eller vid dådet och före haft ett sådant djur i ägo.

Q med flera hade sig hittat ännu ett möjligt misstag av utredare och sedan SKL, alltså ihärdigt proklamerat att de/det hårstårån som polisens platsansvariga måste utreda vidare inte har gjorts så.

Sen har en viss WL figurerat nu i tråden senaste tiden.. han måste givetvis ha något att dölja, men det finns inte ett uns konstigt i personens liv eller leverne i kontrast till dömde..
Han har enligt mitt förmenande givit sin version och att han är delaktig eller MGM förefaller uteslutet.
Sen att han hackar på vissa punkter det fattar jag.. brunt i byxan för nu är det inte lek utan allvar.

Jag är helt med TR/HR att rätt GM är dömd, straffet fel i HR som borde vara minst 16 år för mord.
Jag är oense med HR om domslag/utfall av dom då de ger rabbat för GM utifrån hans "säregna personlighet".. och vad blir nästa.. frikännande för jag är säregen och gillar död och förintelse..

Hur kommer man döma mannen som dödade två, kvinna och ungdom på en gata.. psyk har gett samma svar som i detta fall.. var är då ansvaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in