[quote=Straybullet|48499959]
Citat:
SvP förespråkar varken mord eller knivhuggningar av invandrare eller övriga. Vi förespråkar bara våldsanvändning i självförsvar, något vi också (än så länge) har rätt till enligt lag.
Att fyra personer går fram till en svart person på en perrong som inte gjort en människa förnär och knivhugga den personen i magen och sen springa iväg är självförsvar? även om det står i lagen om självförsvar, tror du själv att det skulle hålla i rätten?
Ni förespråkar inte våld men ändå är många SvP och nazister inblandat i mycket våldsdåd och då ofta oprovocerat. Varför väljer de ut enskilda individer och inte mot t.ex väpnad revolution mot riksdagshuset eller nåt beständigt... en svart person på en perrong förändrar ju inte er situation.
Citat:
Du har förmodligen drömt. Jag känner inte till händelsen du pratar om och tror inte den har med Svenskarnas parti att göra på något sätt.
Vet inte om det är SvP men det är nazister som utförde dådet.
http://www.svt.se/ug/fidel-blev-knivhuggen-av-nazister
Citat:
Sen är det ju många SvP som ständigt pratar om sammanhållningen för kampen och för rasen osv.
Ja, det är ju ett grundfundament.
Du har fel och ljuger. Vi har inte begått några överfall alls.
Fast hur många "omstarter" har ni gjort sen VAM, NSF, Folkfronten, NRP osv?
Samma människor har väl grundat både det ena och det andra och sen gått vidare, omgrupperat er och startat nya grupper. Ni verkar ju svika varandra hela tiden.
Sen är ju tre personer häktade för knivdåd i Malmö så sååå himla oskyldiga är väl inte dina killar?
De har ju en våldglorfierande kärlek till makt, kamp, våld, motstånd. Men plötsligt så tycker du att ... "nä, ingen av oss begår några brott... vi är snälla som lamm"... Jag vet ju hur snacket går när några öl slunkigt ner... varför förenka det? Här på FB är det ju väldigt stora ord om kampen.
Citat:
Du pratar om en specifik person som är häktas i sin frånvaro. Det är inte olagligt att hålla sig undan polisen (väl?) och med tanke på hur illa det här har skötts och hur dåligt behandlade övriga nationalister har blivit så kan det vara rimligt att bättre fly än att illa häktas.
Det är väl olagligt att begå brott? Och begår man brott ska man väl dömas enligt lagen. Håller man sig undan blir man efterlyst. Killen kan ju inte hålla sig undan för att han tycker att saker och ting har skötts dåligt... det är ju bara offersnack.
Om han nu anser att han agerat i självförsvar... hans manlighet är satt ut spel för att det finns feminister så bör han ju ta det som en man och stå för vad han gjort.
Annars är han ju en feg liten råtta som smiter.
Citat:
Partiet tar som sagt avstånd från oprovocerat våld och anfallsvåld. Däremot förespråkar vi ett långtgående användande av självförsvar när våra medlemmar och aktivister attackeras eller blir blir satta i fara, och det var ju just var som skedde i detta fallet vad det verkar. De tre övriga nationalisterna som greps är ju släppta ur häktet.
Ok. Partiet tar avstånd från våld. Men pratar vidd och gärna om att ta makten, och läser man de flesta inlägg från SvP-are här på FB så är romantiken kring våld mot invandrare enorm. Visst men ni tar gärna avstånd... men många av era medlemmar döms för misshandel, hets mot folkgrupp, rattfylleri, utpressning, Var inte nån lite pedofil också, Vapenbrott, Joakim Karlsson blev ju knivmördad i vallentuna...nattbuss 791 och lite knivhuggning och sieg heil... Men ni tar tydligen avstånd... det låter ju bra men är det trovärdigt.
Litegrann som när SD tar avstånd från rasism... låter ju gulligt på nåt sätt men är det nån som tror er?
Men om man attackerar folk på stan med argumetentet "Vi försvarar oss ju bara". Med det argumentet kan man skjuta först och fråga sen. Hitta på lite i efterhand. Misshandla en gammal tant... "jomen vi försvarar oss bara". Låter väldigt bekvämt sätt att se på våld.
Citat:
Vem har Svenskarnas parti mördat menar du? Dina feberyra fantasier har ingenting med verkligheten att göra.
Joakim Karlsson har väl inte SvP mördat, men medlemmar och som tror att självförsvar är ett bra argument för att sparka ihjäl nån.
Men frågan är mer ställd som... vilka är det som gillar att våld är så romantiskt framträdande hos er.
Vilka typer är det som dras till er om de kutar omkring på kniv och vill "försvara sig" i tid och otid?
Citat:
Citat:
Får ni inte då bara in massa psykopater? Som sen söndrar er inifrån? För ni kan ju nästan aldrig hålla sams.
Personen i fråga är långt ifrån en psykopat utan verkar vara en mycket offervillig nationalist med hjärtat på rätt ställe. Jag är övertygad om att hans agerande (vad det nu är han har gjort) var i en situation där en av hans kamrater blev attackerade av flera rödingar och riskerade att skadas eller t.om dödas.
Jag tänker inte på nån specifik person. men jag får ju svaret. Att du inte är så intresserad av vad en person gjort utan du tar för givet att det var ett agerande ur "självförsvar"...
Jag bara undrar vad grejen är att ni blir attackerade av "rödingar", och sen kör ni en lite raid, sen kör de en raid, och sen ni... Vad är grejen med dessa små busattacker... det ger väl inget beständigt för er kamp att hugga lite här och hugga lite där...
Det känns ju som ni inte lämnat sandlådan.
Det känns som att de personer som dras till er är unga killar som har enorma känslomässiga problem med låg självkänsla och som har lite uppdrag för att bevisa att de är av rätta virket... "kom igen... våga gå in och hugg en neger - då kan du bli promotad i vår fina organisation".
Rätta mig om jag har fel, men det är känslan att det är unga pojkar som vill "visa upp sig och göra karriär".
Citat:
Vad är det som är sjukt med hierarkier? :/
Jo, råttorna äter på varandra. Det är alltid nån som vill upp på toppen och är den lite halvpsykopat så ser den också till att nå dit och skiter nog i rangordningen utan maktkampen är viktigare för dom personerna än själva målet för organisationen.
Er kamp blir lidande för att hierarkin är så hård. Folk är mer intresserad av att nå ledningen än att sprida organisationens budskap. Det är också därför man ofta ser väldigt hierarkiska organisationer misslyckas om och om igen.
Har man en stark ledare som inte heller släpper in folk utan skär av "obekväma konkurrenter" så tröttar folk, de ringer runt till varandra på kvällarna och är bittra och sen slutar en, sen slutar den andre... Sen startar de en ny gruppering.
Se hur SD långsamt splittras.
Det finns alltid en quisling.
Citat:
Nej, är man "bäst" så får man ju också visa det och axla det ansvar som krävs. Ansvars- och ledarprincipen. Om man är så bra som man hävdar så får man ju ta sig an allt fler och viktigare uppgifter och genom handling bevisa att man förtjänar en mer framträdande position.
Det låter ju fint när det fungerar. Men när du får in makthungriga personer som inte orkar bevisa så länge... då slutar de, eller så tar de makten själva och gör myteri en dag... vänta du bara...
Citat:
Klart att det kan finnas personkonflikter, men jag vågar påstå att stödet för exempelvis Stefan Jacobsson är i det närmaste 100%-igt.
Absolut. För honom ja... visst. Men hur länge?
Jimmie är den starkaste för SD, men snacket går... kasselstrand är på hugget, killen i skåne... jorå.. maktkampen kommer... Även Carl Bildt var orubblig,,, men Reinfeldt gjorde myteri på en MUF-tillställning... jorå... Det fungerar säkert men... makthungriga äter alltid...
Citat:
Det är nog väldigt få som vill ha Stefans roll och ännu färre som skulle klara av det. Jag vet exempelvis om mina begränsningar och inser att jag aldrig hade kunnat göra det jobbet.
Nä du har säkert inordnat dig i organisationen och Stefan gillar säkert dig och då är du trygg...
Men plötsligt händer det... I starka hierarkier brukar det skakas om snabbare än man tror. Det går fort upp och det går fort ner.