2014-04-23, 14:17
Medlem
Glappkontakts avatar
Jag tror nog att samtliga vet vad jag tycker om Trump och är väl införstådda med att jag inte skulle ha något emot att Ford vinner.

Såhär ser då resten av spelschemat ut.
http://livescores.worldsnookerdata.com/SessionList/Tournament/13681
Ska bli intressant att se om Robertson klarar av pressen på att få ihop 100 stycken 100-break. Eller om han ska följa O'Sullivans uppmaning om att det är betydligt trevligare att vara en vinnare.
Citera
2014-04-23, 14:31
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glappkontakt
Jag tror nog att samtliga vet vad jag tycker om Trump och är väl införstådda med att jag inte skulle ha något emot att Ford vinner.

Ska bli intressant att se om Robertson klarar av pressen på att få ihop 100 stycken 100-break. Eller om han ska följa O'Sullivans uppmaning om att det är betydligt trevligare att vara en vinnare.

Skulle säga att det beror väldigt mycket på hur de första framen utvecklas och vad den där andra Williams spelar för typ av spel. Jag vill väldigt gärna att Robertson lyckas. Tror inte han eller någon annan kommer få en chans till på det. Ingen orkar matcha så. Han har sju-åtta något kvar. Tror tyvärr att han bara får ihop fyra-fem hundraserier. Han hade behövt göra ett par till turneringarna innan när han floppat lite.

Appropå efternamne. Gareth Allen har samma typ av glasögon som Dennis Taylor hade. Fast lite mindre och lite snyggare.

Blir knäpp på naziboll. Dock berättade Vacchi att det är rätt kinkigt att bryta sändningar så där. Ett år visades de fem-sex sista kilometrarna av ett VM-linjelopp för att Sverige hade andra sändningsrättigheter. Då tog de in en blåbärsmatch i tennis som drog ut något alldeles galet på tiden. Den kunde de inte till något pris bryta. Samma sak med sammandragsprogrammet nu. Det är ondska att inte visa Trumps match till sitt slut!
Citera
2014-04-23, 14:36
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Efter 8-8 Trump-Ford så meddelade Kim att resten av matchen skulle gå över i Eurosport 2. Icke sa Nicke...där visas tysk fotboll.

Vet inte den ene vad den andre gör på Eurosport? Eller är det månne Kim som börjar höra dåligt?
Enligt Eurosport 2 tablå så övergår det till snooker ... efter fotbollen.
Han kanske missförstod tiderna eller glömde hur klockor fungerar.

Eurosport
16:16, SNOOKER

Eurosport 2
14:56, SNOOKER: The Ronnie O'Sullivan Show (34*min)
15:30 SNOOKER
Citera
2014-04-23, 15:00
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Nej, du har nog rätt angående matchlängden, jag håller med.

Trump-Ford visas nu i Eurosport 2.

Paris eller Kim kan mycket väl glömt att vi i Norden får se Bundesliga exklusivt. Därav mitt öknamn på ligan. Kräkless på det som Emma Johansson sa en gång om sin träning.

Pot sucess är nere kring 82% respektive 86% tyckte jag det stod. Matchen eftersändes nu. Spoila inget. Första gången en matchpratstråd är bra. Vågar knappt läsa här nu.
Citera
2014-04-23, 15:53
Medlem
Moltas666s avatar
Neil Robertson möter nu Robbie Williams. Robbie är en 28-årig engelsman som var tvungen att spela fyra kvalmatcher för att nå VM.

Har inga spelmässiga framgångar förutom att ha kvalat in i Welsh Open och UK Championship den här säsongen.

Judd Trump lyckades hålla undan mot Tom Ford. Trump imponerar definitivt inte och han måste höja sin nivå ordentligt. Tom Ford gör några misstag för mycket men borde gå stärkt ur förlusten.

Judd Trump får möta Ryan "WetPants" Day i kvarten.
Citera
2014-04-23, 17:27
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:

Jag noterar att Mark Davis möter Dominic Dale i nästa match kl.19.00.

Både Davis och Dale har varit lite av dussinspelare tidigare men det utökade spelprogrammet har gett dom en kick i karriären.
Citera
2014-04-23, 18:00
Medlem
Moltas666s avatar
Jonas Fahlander på Eurosport är inne på samma linje som vi har varit i den här tråden...det har blivit tuffare i snookervärlden. Det är tätare matcher och spelarna möts numera mycket oftare.

För 10-15 år sedan började inte rankingtävlingarna på allvar förrän i kvarten när alla blåbär blivit utslagna. Idag är det strid på kniven redan i första omgången.

Det här leder också till, vilket vi varit inne på många gånger, att fler spelare tar sig långt även i stora turneringar. Det leder också till att spelare med en halvdan karriär får nya krafter eftersom möjligheterna att tjäna pengar har ökat.

Allt detta leder till att många spelare blir utbrända.

Fu 9-6 mot Gould.

Robertson har 3-1 mot Williams.
Citera
2014-04-23, 20:23
Medlem
Moltas666s avatar
Dags för Mark Davis och Dominic Dale...vad vet vi om dessa båda ärrade herrar?

Mark Davis är en 42-årig engelsman. Hans records är som följer...

Titlar (ej rankingtitlar)

- Malta Masters - 1996
- Benson & Hedges Championship-2002
- 2013 General Cup

Han har dessutom vunnit the Six-red Championship 3 gånger (2009, 2012. 2013).

Mark Davis har vunnit mot dom flesta och bästa spelarna flera gånger.

Dominic Dale är 42 år och kommer från Coventry i England. Hans records...

Rankingeventtitlar

- Grand Prix 1997

- Shanghai Masters 2007

Icke rankingtitlar

- PTC-event 2010

Mark Allen och Michael Holt har startat igen och där är ställningen 5-4 till Allen.
Senast redigerad av Moltas666 2014-04-23 kl. 20:29.
Citera
2014-04-23, 21:58
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
En sak är klar...ingen har presterat något spel som kan skrämma Ronnie O´Sullivan så här långt.

Jag har sagt det tidigare...Mark Allen går upp minst 3 kg mellan varje turnering. Siktar han på att bli en ny Stephen Lee? Att han pustar och stönar hela tiden beror på att han har svårt att lyfta magen över bordskanten...

Inget nytt om Barry Hearns.
Mark "The Seal" Allen. Och då är det inte riktigt Navy Seal som kommer upp som en mental bild.

Det har väl ryktats att han ska ge besked om hur lottning och ranking ska se ut framöver och om VM ska stanna i The Crucbel Theater.
Citera
2014-04-23, 22:04
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:

Det har väl ryktats att han ska ge besked om hur lottning och ranking ska se ut framöver och om VM ska stanna i The Crucbel Theater.

Har du kollat på BBCs hemsida?

Just planerna runt VM är intressanta.
Citera
2014-04-23, 22:08
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Har du kollat på BBCs hemsida?

Just planerna runt VM är intressanta.
Fanns lite trots allt

http://www.bbc.co.uk/sport/0/snooker/27130513
Citera
2014-04-23, 22:12
Medlem
B-Dawks avatar
Återigen chatt hålls i denna tråden: (FB) Snooker VM 2014 (19/4-5/5)

Det är samma för alla sporter i de olika forumen. Det har skapats ett "Matchprat" till alla underforum i sport just för att man ska kunna chatta med varandra under matcherna. Tråden som är skapad är tänkt att fungera likt NHL- och NBA-trådarna där det är öppet under hela turneringen och när matcherna pågår så är det fritt fram att diskutera där, men när matcherna inte är igång så kan man ta snacket här.

/Mod
Senast redigerad av B-Dawk 2014-05-07 kl. 21:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in