2014-04-15, 21:56
  #901
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
http://www.mitti.se/121-ton-skrap-stadades-bort-fran-kakstaden/

Citat:
Ursprungligen postat av artikeln i mitti
Totalt forslade entreprenörerna bort 121 ton skräp. Det handlade om bland annat soffor, bildäck, cyklar och byggmaterial.

Tänk om vi skulle ge tiggarna egna lägenheter och de fyller lägenheterna med 121 ton skräp.
2014-04-17, 20:37
  #902
Medlem
321js avatar
Det verkar finnas en del människor som är kritiska till den här företeelsen. Det är konstigt att ingen verkar anmäla någon för brott mot miljöbalken.


http://sv.wikipedia.org/wiki/Nedskr%C3%A4pning


Det kanske är ett bevis på att den här verksamheten trots allt är ganska uppskattad av det svenska folket.
__________________
Senast redigerad av 321j 2014-04-17 kl. 20:56.
2014-04-17, 21:22
  #903
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Det verkar finnas en del människor som är kritiska till den här företeelsen. Det är konstigt att ingen verkar anmäla någon för brott mot miljöbalken.


http://sv.wikipedia.org/wiki/Nedskr%C3%A4pning


Det kanske är ett bevis på att den här verksamheten trots allt är ganska uppskattad av det svenska folket.
Jag tror inte att företeelsen är uppskattad av det svenska folket.Däremot är politikerna och statstjänarna rädda för drevet i msm .

Det svenska folket betalar sin skatt till statstjänarna och förväntar sig att de gör sitt jobb som åligger dem.Det gäller många verksamheter inom stat och kommun som skattebetalarna förväntar sig att statstjänarna ska göra sitt jobb.

Än så länge är det bara runt 10% som upptäckt att så inte är fallet.
2014-04-17, 21:39
  #904
Medlem
321js avatar
Det är ändå ganska märkligt att ingen vanlig kritisk medborgare anmälde lägret i Högdalen för brott mot miljöbalken. Jag har då inte hört något om någon anmälan.


Det finns väl hundratals kritiska personer som skrivit om lägret i Högdalen på denna sajt.


Jag har inte hört något om någon polisanmälan för miljöbrott för något annat läger heller.

Skulle många romer sättas i fängelse eller få böter för miljöbrott skulle förmodligen
verksamheten minska ganska snabbt.

Jag ser fram emot den första polisanmälningen för miljöbrott. Det är förmodligen ingen kommunal/statlig tjänsteman som kommer att göra det i tjänsten.

När varken statsministern eller finansministern har koll på vad Vattenfall gör så kan man inte förvänta sig något från kommunal nivå.
__________________
Senast redigerad av 321j 2014-04-17 kl. 22:20.
2014-04-17, 22:03
  #905
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Det är ändå ganska märkligt att ingen vanlig kritisk medborgare anmälde lägret i Högdalen för brott mot miljöbalken. Jag har då inte hört något om någon anmälan.


Det finns väl hundratals kritiska personer som skrivit om lägret i Högdalen på denna sajt.


Jag har inte hört något om någon polisanmälan för miljöbrott för något annat läger heller.

Skulle många romer sättas i fängelse eller få böter för miljöbrott skulle förmodligen
verksamheten minska ganska snabbt.
Ok,men återigen.som skattebetalare så förväntar vi att de myndigheter som ska verka för att lag och ordning upprätthålls gör sitt jobb.

Annars så kan vi gå tillbaka till tiden före 1900 ,betala liten skatt och göra allt jobb själva.

Att vi frångick detta var att de som byggde Sverige under 1900 talet såg fördelar av att landet hade olika myndigheter som tog hand om det här.I annat fall får vi ett land med oreda där folk måste gå in och agera i olika situationer.

Gå in i krogkök och kolla att köken är ok,gå in bakom kulisserna i matvarubutiker etc. är det sådant samhälle du vill ha?...att folk går ihop sig i områden och sköter det statliga myndigheter borde göra?
2014-04-18, 06:23
  #906
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Det är ändå ganska märkligt att ingen vanlig kritisk medborgare anmälde lägret i Högdalen för brott mot miljöbalken. Jag har då inte hört något om någon anmälan.


Det finns väl hundratals kritiska personer som skrivit om lägret i Högdalen på denna sajt.


Jag har inte hört något om någon polisanmälan för miljöbrott för något annat läger heller.

Skulle många romer sättas i fängelse eller få böter för miljöbrott skulle förmodligen
verksamheten minska ganska snabbt.

Jag ser fram emot den första polisanmälningen för miljöbrott. Det är förmodligen ingen kommunal/statlig tjänsteman som kommer att göra det i tjänsten.

När varken statsministern eller finansministern har koll på vad Vattenfall gör så kan man inte förvänta sig något från kommunal nivå.

Varför ska folk anmäla det när Polisen själva ser hur det ser ut, du vet de kan arrestera och upprätta anmälningar, när de avhyst dessa läger så ska ju de själva anhålla dessa zigenarslödder för miljöbrott, men istället så släpper man iväg slöddren med ett "kom inte tillbaka" så flyttar de till nästa plats och utför miljöbrott där. Det är ett Myndighetsproblem inte ett Folkproblem som Zorze redan förklarat, Polise har gjort fel här, ska du anmäla någon, anmäla Polisen för tjänstefel, med tanke på antalet Polishatare på FB så förväntar jag mig att någon anmäler redan på Tisdag efter Påsken.

Polisen behöver tas i örat ordentligt för att de inte fäller slöddren för ALLA brott de gör och låter de slippa undan, detta förekommer i hela samhället den korkade Polisen släpper slödder hela tiden "gör inte om det" sen gör de om det nästa dag igen.

Sett hur de släppt folk som pissat ner folks portar, folks fönster osv. där Polisen ser det ske, straffet är 800 kronor i böter men de släpper de med en varning, samma sak i trafiken Taxibilar och andra gör rundpallar över heldraget framför Polisen och Polisen som är lat orkar inte dra böter och körkort på dessa "yrkeschaufförer"

Det är något generalfel på Polisen idag, man vill inte arbeta helt enkelt, som en som jag känner som är gift med en Polis, hon sa att alla Poliserna vill vara chef, ingen av de vill jobba. Så kan det gå när man kvoterar in folk, ingen vill jobba, istället för de lirare som verkligen vill bli Poliser och sätta åt packet men som har nackdelen att de är vita och har penis och istället kommer en av packet och får bli Polis, inte konstigt att inget händer, det är ju zigenarnas bröder som är snutar och som bara agerar om tillräckligt stort tryck är på de. Det är allvarligt när Polisen struntar i brott som begås mitt framför de för att brottet är "inte så farligt".

Inte undra på att man börjar förakta Polisen. Jävla idioter.
2014-04-23, 17:58
  #907
Medlem
I en dunge i Tensta parallellt med pendeltåget mellan Spånga och Barkarby station fanns plötsligt en dag en liten husvagn och sen byggdes ett skjul. Polisen hade koll på det och efter ett tag så avhystes de som ockuperat marken och lämnade som vanligt en massa skit och skräp efter sig. Igår morse var romerna tillbaka, det stod en stor silvergrå bil och en större husvagn i dungen och nu i eftermiddags så var antalet husvagnar fyra. Alldeles intill ligger ett koloniområde där folk nu börjat odla grönsaker, man kan ju tänka sig vad som händer med dessa och hur kul är det att ha en massa mänsklig avföring i högar 100 meter därifrån. Ett gäng på ca 20 romer stod i en ring runt någonting inne på koloniområdet. Fattar inte att Tenstaborna och särskilt de som har kolonilotter där inte gör gemensam sak och ser till att lägret kommer bort. För polis, kommun och kronofogde tar det betydligt längre tid. Det enda positiva är väl att de inte ödslade pengar på att städa upp efter de förra ockupanterna. Det är märkligt att den enda grupp som inte klarar av att hitta något vettigt att sysselsätta sig med är rumänska romer. Många av dem är unga, starka, friska människor som ändå väljer att sitta under en filt och sova/tigga istället för att stanna hos sina barn och försöka hitta någon födkrok där. I de flesta samhällen, många fattigare än Rumänien, uppstår entreprenörsskap när folk inte får arbete. Det sista man lämnar efter sig är väl sina barn. För alla som ger tiggarna pengar blir det fler 'föräldralösa' barn i Rumänien. De tiggare jag ser verkar dessutom inte särskilt fattiga när man ser att de är fetare än genomsnittssvensken, har senaste Iphonen och har råd att åka hit flera gånger om året samtidigt som de fortsätter producera barn i massor som de hellre lämnar med någon gamling då många av de som tigger här verkar vara par i fertil ålder. Märkligt också att det aldrig från journalisters håll ställs några kritiska frågor till dessa romer i alla de snyftreportage där var och en kan se att det inte alls är så fattigt som det framställs.
__________________
Senast redigerad av saratustra 2014-04-23 kl. 18:01.
2014-04-23, 18:26
  #908
Medlem
beer-goggless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305

.
.
.

Det är något generalfel på Polisen idag, man vill inte arbeta helt enkelt, som en som jag känner som är gift med en Polis, hon sa att alla Poliserna vill vara chef, ingen av de vill jobba. Så kan det gå när man kvoterar in folk, ingen vill jobba, istället för de lirare som verkligen vill bli Poliser och sätta åt packet men som har nackdelen att de är vita och har penis och istället kommer en av packet och får bli Polis, inte konstigt att inget händer, det är ju zigenarnas bröder som är snutar och som bara agerar om tillräckligt stort tryck är på de. Det är allvarligt när Polisen struntar i brott som begås mitt framför de för att brottet är "inte så farligt".

Inte undra på att man börjar förakta Polisen. Jävla idioter.

Nu är du lite väl hård mot Polisen. De handlar ju helt enkelt i "chefens anda". Det är egentligen B. Ask som borde entledigas snarast, men det kommer ju inte hända innan valet...
2014-04-24, 02:45
  #909
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beer-goggles
Nu är du lite väl hård mot Polisen. De handlar ju helt enkelt i "chefens anda". Det är egentligen B. Ask som borde entledigas snarast, men det kommer ju inte hända innan valet...

Inte bara hon, halva Poliskåren, speciellt de som ser mellan fingrarna när det sker brott mitt framför de.
Jag tycker inte jag är speciellt hård i frågan, detta är något jag ser dagligen, hur Polisen släpper främst taxiförare men även annat.

Vill man inte arbeta så ska man inte vara Polis, då är det bättre de vänder papper på något kontor, problemet då är dock att det rör sig oftast om privata arbetsgivare och de brukar ha betydligt bättre koll på sina anställda än vad Svenska myndigheter har som verkar anställa folk efter hur pass dåliga de är, inkvotering är ju ett bevis på det och Svensk Polis är ju sönderkvoterad redan.

Dessutom verkar inte Polisen förstå att Ask inte är deras chef inte heller massmedia, du, jag och resten av folket är deras chef, Beatrice Ask är mer av en galjonsfigur och en symbol för varför man inte ska kvotera in hårfrisörskor som Justitieministrar, släng in en Judge Dredd typ istället så det blir lite fart på det hela, sätt skräck i busarna. Hellre en militariserad polis än den kvinnliga emotionella dialogpolis som leker socialtant med busarna, dvs. om vi ska ha extremer så funkar ju inte den här kvinnliga framtoningen man har numera, då är det klart bättre med den andra extremen.

I detta fall zigenarna, den som inte tror att man kan sätta skräck i de har inte varit med i matchen speciellt länge. För mycket trams för mycket smeka rena slödder medhårs.

Det är trams att man tolererar dessa läger och det idiotiska att man inte kör de till gränsen och vid gränsen helt enkelt kickar ut de, istället så låter man de etablera nya läger. Precis som jag skrev innan att de inte sedan anhåller dessa för miljöbrott. Hela den Svenska miljöhysterin känns ju helt bizarr när det ska sorteras och grejas men när ett gäng gojnare häller ut batterisyra i terrängen så är det inga problem... då är miljömupparna tysta som möss, men nåde den villaägare som bränner vissna löv på sin tomt, de ska kölhalas!
2014-04-24, 06:54
  #910
Medlem
beer-goggless avatar
Håller i princip med om vad du skriver. Jag var lite (försök) skämtsam i tonen - men borde vetat att sådant inte fungerar i skrivet ord.

Nä det är tragiskt att se när polisen ser mellan fingrarna.

Och ännu mer tragiskt är det att rättsamhället är grunden för vår fredliga demokrati. Men det är väl som så att innan det kan bli bättre så måste det bli vääldigt mycket sämre.
Innan dess kommer folk blunda och inte inte vilja se problemen, men en dag tar vettet och förnuftet överhanden och en förändring kommer till stånd. Undrar om den kommer redan i september 2014? Jag anar att folk börjar i det tysta ledsna både lite här-och-där...
2014-04-25, 08:52
  #911
Medlem
RolleWests avatar
Konstigt när man läser artikeln och ingen nämner det uppenbara , romer som skräpar ner !
Det där med att torka sig i ashlet med gratis strumpor , har vi ju hört förut !


www.mitti.se/skolgarden-anvands-som-offentlig-toalett/
2014-04-25, 09:24
  #912
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolleWest
Konstigt när man läser artikeln och ingen nämner det uppenbara , romer som skräpar ner !
Det där med att torka sig i ashlet med gratis strumpor , har vi ju hört förut !


www.mitti.se/skolgarden-anvands-som-offentlig-toalett/

Det kommer bli som i de länder där det finns mycket lösdriveri och tattare. Höga staket med taggtråd . Gallergrindar med kodlås / passagebricka. Bevakningskameror.
Gallerjalusi för alla skyltfönster. Sverige är härligt, kanske dags köpa lite aktier i Gunnebo ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in