Citat:
Ursprungligen postat av
beer-goggles
Nu är du lite väl hård mot Polisen. De handlar ju helt enkelt i "chefens anda". Det är egentligen B. Ask som borde entledigas snarast, men det kommer ju inte hända innan valet...
Inte bara hon, halva Poliskåren, speciellt de som ser mellan fingrarna när det sker brott mitt framför de.
Jag tycker inte jag är speciellt hård i frågan, detta är något jag ser dagligen, hur Polisen släpper främst taxiförare men även annat.
Vill man inte arbeta så ska man inte vara Polis, då är det bättre de vänder papper på något kontor, problemet då är dock att det rör sig oftast om privata arbetsgivare och de brukar ha betydligt bättre koll på sina anställda än vad Svenska myndigheter har som verkar anställa folk efter hur pass dåliga de är, inkvotering är ju ett bevis på det och Svensk Polis är ju sönderkvoterad redan.
Dessutom verkar inte Polisen förstå att Ask inte är deras chef inte heller massmedia, du, jag och resten av folket är deras chef, Beatrice Ask är mer av en galjonsfigur och en symbol för varför man inte ska kvotera in hårfrisörskor som Justitieministrar, släng in en Judge Dredd typ istället så det blir lite fart på det hela, sätt skräck i busarna. Hellre en militariserad polis än den kvinnliga emotionella dialogpolis som leker socialtant med busarna, dvs. om vi ska ha extremer så funkar ju inte den här kvinnliga framtoningen man har numera, då är det klart bättre med den andra extremen.
I detta fall zigenarna, den som inte tror att man kan sätta skräck i de har inte varit med i matchen speciellt länge. För mycket trams för mycket smeka rena slödder medhårs.
Det är trams att man tolererar dessa läger och det idiotiska att man inte kör de till gränsen och vid gränsen helt enkelt kickar ut de, istället så låter man de etablera nya läger. Precis som jag skrev innan att de inte sedan anhåller dessa för miljöbrott. Hela den Svenska miljöhysterin känns ju helt bizarr när det ska sorteras och grejas men när ett gäng gojnare häller ut batterisyra i terrängen så är det inga problem... då är miljömupparna tysta som möss, men nåde den villaägare som bränner vissna löv på sin tomt, de ska kölhalas!