2014-04-23, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Blir man inte lite beroende av sin partner om man blir sjuk då till exempel? Sjukersättningen lär ju bli väldigt låg och är man då beroende av sin kvinna hur blir det då med att gå sin egen väg?

Att gå sin egen väg innebär för mig mindre fokus på det ekonomiska. Dom gånger jag levt på bidrag i Sverige har jag aldrig lidit pga av det, bara förr men varför led jag då? Jo såklart, ja kunde inte lägga 2000+ på kläder varje månad, gå på krogen och uppfylla diverse saker jag själv inte bryr mig om eller njuter av. Pengar handlar mycket om status, jag föraktar statushoror och statusivrarre så för mig är det ingen big deal, jag är nöjd både pank eller med lite mer fickan.

Svårt att se det som att man skulle bli beroende av sin fru?
Citera
2014-04-23, 15:28
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Trams, samma sak kan man säga lite lätt om män, de ger upp sin pinne för lätt, gör han så med alla?
Men kvinnor springer inte runt och kräver oskulder till män.
Förmodligen för att vi är smartare än så, en oskuld är rätt boring ha i sängen, om än lite sött. En oskuld är också mer nyfiken på att få testa andra hål och pinnar.

Så logikbristen sitter helt logiskt hos er snubbar.

Nej det kan man inte. Visst, en man kan "ge upp" hur mycket han vill i teorin, men vad har det för betydelse i praktiken när det fortfarande är han själv som måste prestera något för att göra kvinnan intresserad? Där har du skillnaden: att hon endast behöver "lyckas" med konststycker att sära på benen. Det är detta den sexuella dynamiken handlar om - inte att män "tar vad som helst" eller annat löjligt trams.

Anledning till att kvinnor inte tar oskulder till män är för att de finner det oattraktivt; dels av rent sexuella skäl (dålig förmåga/teknik) men främst för att det signalerar att andra kvinnor inte har velat ha honom. I kvinnor fall signalerar det motsatsen (hon är käsen), och den sexuella tafattheten kan t om ses som något smickrande. Faktum är iaf att det väldigt sällan kommer att vara en dealbreaker för någon.

Den enda logikbristen är alltså i vanlig ordning hos dig själv. Din förmåga att sätta dig in i sexuella skillnader mellan män och kvinnor är urusel och förklaringsmodellerna till kvinnors val pinsamt barnsliga. Det mest tragiska med det hela är att du verkligen sitter och highfivar dig själv i övertygelse om motsatsen.

Detta skulle jag vilja hävda är en fullgod anledning till att rata svenska kvinnor. En förvriden genusmentalitet som majoriteten av världen bara hade skakat på huvudet och skrattat åt och ingen som helst känsla för någon kvinnlig identitet. Jag ger er att ni är snyggare än genomsnittet men där slutar även framgångssagan.

Citat:

Grekiska ambassaden: Ni borde skämmas för svenska kvinnor

Svenska "Anna" anmäldes att hon våldtagits i Grekland men åtalas nu själv för ärekränkning. En tittare skrev ett kritiskt brev till den grekiska ambassaden i Stockholm efter TV4:s avslöjande men fick till svar att han själv borde skämmas över hur svenska kvinnor beter sig utomlands.

Tittare reagerade
Många tittare reagerade starkt på nyheten, Jan Tordsson så pass att han skickade ett brev till grekiska ambassaden där han bland annat skrev att Grekland borde skämmas. Svaret från den grekiska handelsattachén Vassilios Bakalis förvånade honom.
"Tvärtom min vän så är det du som ska skämmas över svenska kvinnors uppträdande, på semester i alla delar av världen och med utländska medborgare i sitt eget land", skev Bakalis.
- Jag blev helt chockad. Han sågar i princip halva Sveriges befolkning vid fotknölarna. Den här mannen jobbar ju som jag förstår med handelsförbindelser. Att han uttrycker sig så mot en så viktig grupp som svenska turister, svenska kvinnor är skandalöst, säger Jan Tordsson till TV4-Nyheterna.

Skämtar bort det
När TV4:s reporter ringer handelsattachén Vassilios Bakalis för att fråga vad han menar svarar han.
– Det är klar och tydlig engelska.
Vad är det för sorts beteende ni anser att svenska kvinnor har?
– Låt mig berätta ett skämt. För många år sedan på Rhodos, till exempel, demonstrerade ett antal svenska kvinnor, som hade plakat där det stod: Snälla ligg med oss, vi har inte aids, säger Vassilios Bakalis.

http://www.expressen.se/nyheter/grekiska-ambassaden-ni-borde-skammas-for-svenska-kvinnor/

Ska du inte åka ner och berätta för honom att Grekiska män minsann är ena riktiga manshoror
Senast redigerad av snelhesten 2014-04-23 kl. 15:33.
Citera
2014-04-23, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Anledning till att kvinnor inte tar oskulder till män är för att de finner det oattraktivt; dels av rent sexuella skäl (dålig förmåga/teknik) men främst för att det signalerar att andra kvinnor inte har velat ha honom. I kvinnor fall signalerar det motsatsen (hon är käsen), och den sexuella tafattheten kan t om ses som något smickrande. Faktum är iaf att det väldigt sällan kommer att vara en dealbreaker för någon.

Jag bryr mig inte om andra tjejer vill ha honom eller ej, det är den andra anledningen. Jag är orolig att han ska komma på 10 sek. Precis som en kille som haft sex med flera andra och kommer på 10 sek. är ointressant för mig.
Jag lever visst i en annan värld än dig då jag har fått ett antal upptagna killar efter mig just för att deras tjejer inte kan ge de vad de vill i sängen och är för osäkra.
Citera
2014-04-23, 15:47
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonex619
Jag skiter i hur många hon har legat innan mig (om jag endast vill knulla henne). Frågor på det?

Hon resonerar säkert likadant gentemot dig. Kul tidsfördriv för en natt och sedan bye bye och när hon vill stadga sig satsar hon på en man hon verkligen gillar och vill ha sin framtid och barn med.

Precis som du resonerar alltså. Så varför fortsätta att tjata? Du får knulla, hon får knulla, du hittar en kvinna att dela din framtid med och hon hittar en man at dela framtiden med.

* hon = den svenska magiska kvinnan som uppenbarligen rör upp så mycket känslor hos Fb-pojkarna.
Citera
2014-04-23, 16:00
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Jag bryr mig inte om andra tjejer vill ha honom eller ej, det är den andra anledningen. Jag är orolig att han ska komma på 10 sek. Precis som en kille som haft sex med flera andra och kommer på 10 sek. är ointressant för mig.
Jag lever visst i en annan värld än dig då jag har fått ett antal upptagna killar efter mig just för att deras tjejer inte kan ge de vad de vill i sängen och är för osäkra.

Ett undantag säger ingenting. Det är ett väletablerat faktum att kvinnor blir intresserade av män som andra kvinnor är intresserade av.

Jag sa inte att alla uppskattar det utan att det sällan var en dealbreaker. Jag ser inte faktiskt din poäng här. Män är otrogna av ett flertal anledningar och tjejen behöver inte ens vara bättre en deras nuvarande.
Citera
2014-04-23, 16:05
Medlem
Klopeks avatar
Svenska tjejer är ju kända för att vara riktiga hor-luder utomlands, värre än i Sverige till och med det bevisar artikeln ang Grekland. Jag har tappat respekten för er. Alltid lika gott när jag går bredvid en utländsk tjej på stan som jag dejtar, ingen kille kollar på henne på ett icke respektfullt sätt. Går jag däremot med en sönderblonderad Svensk brud på stan då kollar alla på henne precis som hon är en äcklig hora och hon bokstavligen knullas sönder med blicken eftersom hon är ett äckligt spermaluder och inget annat.

Därför när vi sedan kommer hem till mig känner jag ett behov av att straffknulla henne extra mycket just för att hon fått dom blickarna så att äckelhora syndromet drar sig till sin spets och jag känner mig då väldigt nöjd

Ni tycker det är konstigt att en del män överger er eller? Till fördel för dom vackra utländska som utstrålar självrespekt. Men ni kan ju fortsätta dela ut er pussypower till höger och vänster för att sedan bli dumpade. Töm och glöm är det som gäller.

Ser högst mediokra tjejer dagligen på en datingsajt jag är med i och till råga på det ska man alltså blir söndertrampad som man, nej tack.

Och sedan är det rent skitsnack att Svenska brudar är så vackra rent generellt sätt och att vi trånar efter er. Kolla på en datingsajt eller gå ut i stan och titta. På rak arm hur många skulle du verkligen vilja ligga med för att du tänder på dom och inte för att bara ligga för liggandets skull? Finns ju givetvis en stor klick som är snygga också men dom äts ju upp av dom mindre fagra. Och dom finaste har ju fritidsintressen som drinkluder på helgerna så det lockar ju inte något vidare.

Och ja hugh hefner som Pm:a mig och berömde mig för mina åsikter, ja jag är Svensk. Kan dock ej Pm:a dig då du inte tillåter den funktionen.
Senast redigerad av Klopek 2014-04-23 kl. 16:07.
Citera
2014-04-23, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Svenska tjejer är ju kända för att vara riktiga hor-luder utomlands, värre än i Sverige till och med det bevisar artikeln ang Grekland. Jag har tappat respekten för er. Alltid lika gott när jag går bredvid en utländsk tjej på stan som jag dejtar, ingen kille kollar på henne på ett icke respektfullt sätt. Går jag däremot med en sönderblonderad Svensk brud på stan då kollar alla på henne precis som hon är en äcklig hora och hon bokstavligen knullas sönder med blicken eftersom hon är ett äckligt spermaluder och inget annat.

Därför när vi sedan kommer hem till mig känner jag ett behov av att straffknulla henne extra mycket just för att hon fått dom blickarna så att äckelhora syndromet drar sig till sin spets och jag känner mig då väldigt nöjd

Ni tycker det är konstigt att en del män överger er eller? Till fördel för dom vackra utländska som utstrålar självrespekt. Men ni kan ju fortsätta dela ut er pussypower till höger och vänster för att sedan bli dumpade. Töm och glöm är det som gäller.

Ser högst mediokra tjejer dagligen på en datingsajt jag är med i och till råga på det ska man alltså blir söndertrampad som man, nej tack.

Och sedan är det rent skitsnack att Svenska brudar är så vackra rent generellt sätt och att vi trånar efter er. Kolla på en datingsajt eller gå ut i stan och titta. På rak arm hur många skulle du verkligen vilja ligga med för att du tänder på dom och inte för att bara ligga för liggandets skull? Finns ju givetvis en stor klick som är snygga också men dom äts ju upp av dom mindre fagra. Och dom finaste har ju fritidsintressen som drinkluder på helgerna så det lockar ju inte något vidare.

De som vill ha svenska kvinnor är inte ute på detjingsajter alls. De dejtar redan svenska kvinnor, eller har redan förhållande med dem.
Citera
2014-04-23, 16:09
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
De som vill ha svenska kvinnor är inte ute på detjingsajter alls. De dejtar redan svenska kvinnor, eller har redan förhållande med dem.

Stanna upp lite här och nu. Har du bott under en sten dom senaste 20 åren? Dejting genom nätet är bland dom vanligaste sätten att träffa en partner på, liksom krogen är. Vet inte vad du vill ha sagt med det du just sa.
Citera
2014-04-23, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Ett undantag säger ingenting. Det är ett väletablerat faktum att kvinnor blir intresserade av män som andra kvinnor är intresserade av.

Jag sa inte att alla uppskattar det utan att det sällan var en dealbreaker. Jag ser inte faktiskt din poäng här. Män är otrogna av ett flertal anledningar och tjejen behöver inte ens vara bättre en deras nuvarande.

Verkar verkligen som vi lever i olika världar då det har varit anledningen till att majoriteten av de killarna jag varit med varit otrogna.
Vet redan att jag är bättre då jag vet vad de vill ha, och vad de får av mig och inte av henne.
Senast redigerad av LionQueen88 2014-04-23 kl. 16:17.
Citera
2014-04-23, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Stanna upp lite här och nu. Har du bott under en sten dom senaste 20 åren? Dejting genom nätet är bland dom vanligaste sätten att träffa en partner på, liksom krogen är. Vet inte vad du vill ha sagt med det du just sa.

Du pratar alltså inte om att träffas irl, utan din dröm är att ha en dejt på nätet med en utländska. Varför är jag inte förvånad?
Citera
2014-04-23, 16:18
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Verkar verkligen som vi lever i olika världar då det har varit anledningen till att majoriteten av de killarna jag varit med varit otrogna.
Vet redan att jag är bättre då jag vet vad de vill ha, och vad de får av mig och inte av henne.

Du missar poängen...
Citera
2014-04-23, 16:18
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Du pratar alltså inte om att träffas irl, utan din dröm är att ha en dejt på nätet med en utländska. Varför är jag inte förvånad?

Undrar ju om du är smått efterbliven? Jag skriver till en tjej och vi skriver fram och tillbaka på en dejingsajt, byter telefonnr och känns det bra ses vi. Var det nog pedagogiskt för dig så att du förstår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in