Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Trams, samma sak kan man säga lite lätt om män, de ger upp sin pinne för lätt, gör han så med alla?
Men kvinnor springer inte runt och kräver oskulder till män.
Förmodligen för att vi är smartare än så, en oskuld är rätt boring ha i sängen, om än lite sött. En oskuld är också mer nyfiken på att få testa andra hål och pinnar.
Så logikbristen sitter helt logiskt hos er snubbar.
Nej det kan man inte. Visst, en man kan "ge upp" hur mycket han vill i teorin, men vad har det för betydelse i praktiken när det fortfarande är han själv som måste prestera något för att göra
kvinnan intresserad? Där har du skillnaden: att hon endast behöver "lyckas" med konststycker att sära på benen. Det är detta den sexuella dynamiken handlar om - inte att män "tar vad som helst" eller annat löjligt trams.
Anledning till att kvinnor inte tar oskulder till män är för att de finner det oattraktivt; dels av rent sexuella skäl (dålig förmåga/teknik) men främst för att det signalerar att andra kvinnor inte har velat ha honom. I kvinnor fall signalerar det motsatsen (hon är käsen), och den sexuella tafattheten kan t om ses som något smickrande. Faktum är iaf att det väldigt sällan kommer att vara en dealbreaker för någon.
Den enda logikbristen är alltså i vanlig ordning hos dig själv. Din förmåga att sätta dig in i sexuella skillnader mellan män och kvinnor är urusel och förklaringsmodellerna till kvinnors val pinsamt barnsliga. Det mest tragiska med det hela är att du verkligen sitter och highfivar dig själv i övertygelse om motsatsen.
Detta skulle jag vilja hävda är en fullgod anledning till att rata svenska kvinnor. En förvriden genusmentalitet som majoriteten av världen bara hade skakat på huvudet och skrattat åt och ingen som helst känsla för någon kvinnlig identitet. Jag ger er att ni är snyggare än genomsnittet men där slutar även framgångssagan.
Citat:
Grekiska ambassaden: Ni borde skämmas för svenska kvinnor
Svenska "Anna" anmäldes att hon våldtagits i Grekland men åtalas nu själv för ärekränkning. En tittare skrev ett kritiskt brev till den grekiska ambassaden i Stockholm efter TV4:s avslöjande men fick till svar att han själv borde skämmas över hur svenska kvinnor beter sig utomlands.
Tittare reagerade
Många tittare reagerade starkt på nyheten, Jan Tordsson så pass att han skickade ett brev till grekiska ambassaden där han bland annat skrev att Grekland borde skämmas. Svaret från den grekiska handelsattachén Vassilios Bakalis förvånade honom.
"Tvärtom min vän så är det du som ska skämmas över svenska kvinnors uppträdande, på semester i alla delar av världen och med utländska medborgare i sitt eget land", skev Bakalis.
- Jag blev helt chockad. Han sågar i princip halva Sveriges befolkning vid fotknölarna. Den här mannen jobbar ju som jag förstår med handelsförbindelser. Att han uttrycker sig så mot en så viktig grupp som svenska turister, svenska kvinnor är skandalöst, säger Jan Tordsson till TV4-Nyheterna.
Skämtar bort det
När TV4:s reporter ringer handelsattachén Vassilios Bakalis för att fråga vad han menar svarar han.
– Det är klar och tydlig engelska.
Vad är det för sorts beteende ni anser att svenska kvinnor har?
– Låt mig berätta ett skämt. För många år sedan på Rhodos, till exempel, demonstrerade ett antal svenska kvinnor, som hade plakat där det stod: Snälla ligg med oss, vi har inte aids, säger Vassilios Bakalis.
http://www.expressen.se/nyheter/grekiska-ambassaden-ni-borde-skammas-for-svenska-kvinnor/
Ska du inte åka ner och berätta för honom att Grekiska män minsann är ena riktiga
manshoror