Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-04-23, 15:45
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Nej, däremot är det ett envist rykte som hävdar att det finns motsättningar mellan de som knackar hål på frukostägget i den trubbiga änden och de som gör det i den spetsiga.
Du lägger åtminstone samma vikt vid de religiösa spörsmålen som jag gör.

Frågan är om de kristna håller med om frågans obetydlighet.
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Nej, jag tror inte att kristna i partiet bryr sig speciellt mycket om hans tatuering.
Ok.
Citera
2014-04-23, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Den här diskussionen är totalt ointressant och jag fattar inte hur du kunde påbörja den.

Ja, den är faktiskt tämligen ointressant. Jag undrade mest om personen med det nedåtvända pentagrammet tatuerat på halsen var djävulsdyrkare, efter att det hade konstaterats att det inte var en davidsstjärna han hade på halsen. Pentagrammet är en otvetydig symbol för satanism och dylikt och i en modern västerländsk kontext så har ett nedåtvänt pentagram generellt inte någon annan betydelse än just satanism-kopplingen. Det är en minst lika satanistisk symbol som det upp och nedvända korset.

Om jag känner MrSkadlig rätt så hade han bortförklarat, försvarat och grindvaktat även om en SvP-medlem eller kandidat faktiskt hade haft en stor fet davidsstjärna tatuerad på halsen.
Senast redigerad av RexNemorensis 2014-04-23 kl. 15:51.
Citera
2014-04-23, 15:46
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Du lägger åtminstone samma vikt vid de religiösa spörsmålen som jag gör.

Frågan är om de kristna håller med om frågans obetydlighet.

Tja, de enda som bryr sig i den här frågan är ju fortsatt anonyma tomtar på Flashback och skvallerbloggar. Inom partiet har det aldrig varit ett problem att folk har olika religiösa uppfattningar.

Jonas är förresten en riktigt bra kille som jag haft äran att vara vän med i över ett decennium. Önskar honom all lycka i Stockholm även om oddsen är närmast omöjliga.
Citera
2014-04-23, 15:49
Medlem
Citat:
Nej, däremot är det ett envist rykte som hävdar att det finns motsättningar mellan de som knackar hål på frukostägget i den trubbiga änden och de som gör det i den spetsiga.

Det finns alltså människor som är så djupt perversa och förryckta att de knackar hål i fel ände av ägget?!

Till gasen med bottenknackarna!
Citera
2014-04-23, 15:51
Medlem
Jag bryr mig inte så mycket om det hela, men det tycks ha varit så att den äkta och genuina satanisten Jon Nödtveidt hade ett väldigt snarlikt pentagram intatuerat på skallen. Lundström är kanske en gammal svartmetallare.

Lundström:

http://politiskabetraktelser.files.wordpress.com/2014/04/jonas_lundstrom.jpg?w=474&h=330

Jon Nödtveidt:

http://31.media.tumblr.com/7c8c99444cc47419f7c285861499fe62/tumblr_mn5wikg6j01s72cwwo1_500.jpg
http://spd.fotolog.com/photo/13/7/11/perennial_quest/1204902567_f.jpg
Citera
2014-04-23, 15:54
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Man får väl lyssna på vad som helst, så länge man inte stör mig med skiten. Oavsett vad man tycker om hårdrock eller vilken genre det än månde vara så bör man dock vara medveten om historien bakom vårt samhälles och nutida kulturfenomens tillkomst och utveckling.

En stor majoritet av all modern musik är såklart skit som borde förstöras men det är i dagsläget en lågprioriterad fråga och det är knappast heller önskvärt med generella förbud mot lyssnande på vissa typer av musik.

För övrigt så lyssnar jag hellre på rysk balalaika-musik än på judisk atonal konstmusik som man får anta att forumets NWO- och ZOG-lakejer lyssnar på under sina sataniska talmud-sammankomster.

Du menar atonal konstmusik med Arnold Schönberg som ledargestalt?
Men hårdrock är inte atonal, och musik överhuvudtaget är inte politisk begränsande utan du kan lyssna på bluesmusik och ändå vara för repatriering av alla negrer och progg utan att vara vänster.
Det handlar om att du sätter dig över alla begränsningar som den yttre formen vill påtvinga dig genom personlig utveckling.
Förstår inte hur vi kan ändra på någonting i annat fall med den våg av fientlig kultur som sköljer över oss dagligen och stundligen, av vilken en del har ett klart estetiskt värde.
Citera
2014-04-23, 15:54
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Tja, de enda som bryr sig i den här frågan är ju fortsatt anonyma tomtar på Flashback och skvallerbloggar.
Vilka syftar du på då?
Citat:
Inom partiet har det aldrig varit ett problem att folk har olika religiösa uppfattningar.
Om det är sant är det bra. Samtidigt kan man kanske ifrågasätta den kristna tron hos den som är beredd att samarbeta med satanister.
Citera
2014-04-23, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Jag bryr mig inte så mycket om det hela, men det tycks ha varit så att den äkta och genuina satanisten Jon Nödtveidt hade ett väldigt snarlikt pentagram intatuerat på skallen. Lundström är kanske en gammal svartmetallare.

Lundström:

http://politiskabetraktelser.files.wordpress.com/2014/04/jonas_lundstrom.jpg?w=474&h=330

Jon Nödtveidt:

http://31.media.tumblr.com/7c8c99444cc47419f7c285861499fe62/tumblr_mn5wikg6j01s72cwwo1_500.jpg
http://spd.fotolog.com/photo/13/7/11/perennial_quest/1204902567_f.jpg

De båda är ju för övrigt ganska så lika varandra. Samma typ av frisyr och ansiktsbehåring och de har inte jätteolika utseenden. Vid en snabb anblick skulle de kanske kunna passera som samma person.
Citera
2014-04-23, 15:58
Medlem
Citat:
Du menar atonal konstmusik med Arnold Schönberg som ledargestalt?

Ja.

Citat:
Men hårdrock är inte atonal, och musik överhuvudtaget är inte politisk begränsande utan du kan lyssna på bluesmusik och ändå vara för repatriering av alla negrer och progg utan att vara vänster.
Det handlar om att du sätter dig över alla begränsningar som den yttre formen vill påtvinga dig
genom personlig utveckling.
Förstår inte hur vi kan ändra på någonting i annat fall med den våg av fientlig kultur som sköljer över oss dagligen och stundligen, av vilken en del har ett klart estetiskt värde.

Jag håller helt med. Dock så anser jag att det inte skadar att vara medveten om historien bakom många av dagens kulturfenomen.
Citera
2014-04-23, 15:59
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Om det är sant är det bra. Samtidigt kan man kanske ifrågasätta den kristna tron hos den som är beredd att samarbeta med satanister.

Störtlöjligt. Klart att man kan ha olika trosuppfattningar och samtidigt föra en gemensam nationalistisk kamp för sitt folk och fosterland. Och i ett sunt parti så tillåts folk vara olika.
Citera
2014-04-23, 16:03
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Ja.

Jag håller helt med. Dock så anser jag att det inte skadar att vara medveten om historien bakom många av dagens kulturfenomen.

Självklart!

Bättre börda
man bär ej på vägen
än mycket mannavett
Citera
2014-04-23, 16:10
Medlem
Dorniers avatar
Vilka av dagens kulturfenomen tycker ni har ett klart estetiskt värde?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in