2014-04-23, 14:09
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foundit2
Hade rättsväsendet skött sina uppgifter så hade problemet kunnat stoppas långt innan allt det här.
Detta hade nog bara kunnat förhindras av Migrationsverket, redan vid gränsen.
Citera
2014-04-23, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dumboear
Skött sina uppgifter hur exakt? Det är inte olagligt att vara otrevlig och peka finger, vilket är vad det hela handlade om innan knivarna, knogjärnen och pistolerna kom fram. (Även om jag inte är det minsta imponerad över långfingret heller, allrahelst då man gör det på en officiell tillställning i kyrkan, där man förväntar sig att folk ska uppträda civiliserat)

Är man så lättkränkt ska man sitta inspärrad och minst av allt jobba inom försvaret eller som vakt.

Dessutom, då skjutvapen är inblandade, så framstår bilden av en lättkränkt kriminell MENA familj rätt tydlig. Det är lätt att konstatera att bättre reklam än så kan SD inte be om.

1. Nej men det är inte olagligt att svårt misshandla en kvinna innan.
2. Det är även inte olagligt att misshandla andra i kyrkan när händelsen inträffade, och ytterst icke olagligt att ha på sig vapen vid tillfället. Vad gör polisen när de påträffar personen med vapen och precis misshandlat en annan man? Jo de släpper honom.

3. Finger? Vilket finger? Jag har inte hört något om ett finger.

4. GM:s mamma är även en stor bidragande orsak till det här.
Citera
2014-04-23, 14:12
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Jag känner sonen personligen, han såg sin pappa och hans farbror slaktas framför sig. Polisen anlände 2 minuter senare och sonen svor på att han skulle döda GM. Han sitter nu i en cell för att han inte ska kunna skada någon.

Jag kan återkomma med en detaljerad historia senare då det finns ganska mycket. Om det inte redan har framkommit i tråden redan.

Den nyss fyllde 20-åringen sitter anhållen för försök till mord så åklagaren verkar övertygad om att han gjorde mer än svor.
Citera
2014-04-23, 14:13
Medlem
Xfiless avatar
Citat:

3. Finger? Vilket finger? Jag har inte hört något om ett finger.

Någon annan här inne skrev att när ex-frun till G*orge såg honom o hans nya kvinna så pekade hon fuck you till dem framför alla o prästen. Detta är dock inget som är bekräftat av andra källor eller polis utan det är vad ngn skrev här inne.

Citat:
4. GM:s mamma är även en stor bidragande orsak till det här.

Detta tvivlar jag inte på. Som blatte gifter man sig tyvärr inte bara med ens partner utan även med dennes släkt. De lägger sig alltid i o ska ha åsikter o är oftast anstiftarna. Speciellt mammorna ska hålla på, trigga på o förstora upp saker. Kan tänka mig att mamman backade upp hennes söner oavsett o att de var riktiga 'mommas boys'.
Senast redigerad av Xfiles 2014-04-23 kl. 14:20.
Citera
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumboear

Citat:
Hade rättsväsendet skött sina uppgifter så hade problemet kunnat stoppas långt innan allt det här.

Skött sina uppgifter hur exakt? Det är inte olagligt att vara otrevlig och peka finger, vilket är vad det hela handlade om innan knivarna, knogjärnen och pistolerna kom fram. (Även om jag inte är det minsta imponerad över långfingret heller, allrahelst då man gör det på en officiell tillställning i kyrkan, där man förväntar sig att folk ska uppträda civiliserat)

Är man så lättkränkt ska man sitta inspärrad och minst av allt jobba inom försvaret eller som vakt.

Dessutom, då skjutvapen är inblandade, så framstår bilden av en lättkränkt kriminell MENA familj rätt tydlig. Det är lätt att konstatera att bättre reklam än så kan SD inte be om.
Ja, det är ju det hen säger?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Den nyss fyllde 20-åringen sitter anhållen för försök till mord så åklagaren verkar övertygad om att han gjorde mer än svor.

Mycket möjligt. Vill dock inte uttala mig säkert.

Mycket grova hot framgick och han började knuffa GM:s mamma som var en stor bidragande orsak till händelsen framför polisen.
Citera
2014-04-23, 14:22
Medlem
vera.os avatar
Citat:
Kan du utveckla detta?
Citera
2014-04-23, 14:25
Medlem
Xfiless avatar
Från Expressen

"Prästen berättar också att en kvinna och en man från de inblandade släkterna tidigare varit gifta med varandra.
– Påskdagen var första gången de träffades sedan en lång tid, säger han.
Redan på påskdagen uppstod alltså bråk och polis kallades till kyrkan.
Nästa dag, i tisdags, ska de båda sidorna ha mött varandra runt 20.30 på kvällen för att lösa problemet. Bråket ska i stället ha eskalerat och efter att de två bröderna lämnat platsen ska en av dem ha fått ett samtal med meddelandet: "Kom och visa dig om ni är riktiga män"."
Citera
2014-04-23, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vera.o
Kan du utveckla detta?
(FB) Skottlossning i Norrköping, Hageby - 2 döda, flera skadade 21 april 2014
Citera
2014-04-23, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Från Expressen

"Prästen berättar också att en kvinna och en man från de inblandade släkterna tidigare varit gifta med varandra.
– Påskdagen var första gången de träffades sedan en lång tid, säger han.
Redan på påskdagen uppstod alltså bråk och polis kallades till kyrkan.
Nästa dag, i tisdags, ska de båda sidorna ha mött varandra runt 20.30 på kvällen för att lösa problemet. Bråket ska i stället ha eskalerat och efter att de två bröderna lämnat platsen ska en av dem ha fått ett samtal med meddelandet: "Kom och visa dig om ni är riktiga män"."

Här kommer GM:s mamma in i bilden. Hon har även yttrat sig såhär. I kyrkan och efteråt, "Kom till oss om ni är riktiga män.
Citera
2014-04-23, 14:41
Medlem
sodars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffeoteegott
Skulle vara jätteintressant och veta hur du ser på "bananasvenne" inlägg som börjar på sidan 21.
Jag har aldrig på NÅGOT sätt,sett mig som "rasist" men när man läser sådan inlägg blir man ju mörkrädd.
Det han skriver får mig att tycka att det känns hopplöst med invandarare som inte VILL förstå hur saker och ting faktiskt funkar i ett land som Svergie.
Att han säger att det är en del av deras/er kultur gör att jag frågar mig varför ni/de kommer hit? Stanna och utöva den kulturen i de land/länder den hör hemma då.
Nu har jag glömt bort det Banansvenne skrev (läste det i natt), men jag har ett litet hum om vad det handlade om.
Det är lite svårt att säga vad jag tycker då jag inte vet med säkerhet vad som hänt, men om vi utgår från det som nämnts i tråden så kan jag ge min åsikt utifrån det. Det jag tycker (och tror att Banansvenne menade) är att det inte är okej att man pekar finger till folk hur som helst, speciellt inte i en kyrka på påsken. Nu menar jag inte att det innebär att ex-maken skulle gå fram och klappa till henne, det är bara att sjunka till hennes nivå och värre, däremot ser jag inget fel i att han konfronterade henne.
En del av syrianska kvinnorna har en extrem attityd, och behöver komma ner på jorden genom att man förklarar för dem att det inte är okej att man säger/gör vad man vill mot en man för att han har en ny fru. Om ingen tar tag i det och konfronterar kvinnan, så kommer hon fortsätta på det viset och det är inte acceptabelt. ''Ni'' kanske tycker det inte är någon grej att man pekar långfingret till någon, det tycker inte jag heller. Det som häpnade mig är att hon gör det i en kyrka, en helig plats. Dit folk kommit för att fira påsk och hedra Jesus, vad ger henne rätten till att då börja peka hej vilt? Jag är inte ens religiös, och tycker ändå att det är absurt. Det hade varit skillnad på om hon gjort det någonstans på gatan och med en anledning (dock vet jag inte om hon hade en anledning, ännu en gång utgår jag från det som skrivits i tråden). Missförstå mig inte, jag stöttar inte det han gjorde, jag tycker bara att hon valde fel plats till att skapa en sådan stor oro.

Det är en skillnad på att vara rasist, och på att vilja skicka hem människor som förtjänar det. Att vilja skicka hem varenda invandrare som finns i detta land, det är rasist. Att skicka hem människor som misskött sig, är inget annat än vettigt. Att man kommer till Sverige som invandrare ska inte innebära att man måste ändra sin kultur, man ska få ha kvar sin kultur inom en viss mån. I syrianska kulturen finns det ingenting som ger en rättigheten till att börja skjuta på varandra på det viset, där handlar det mer om att man är mentalt efterbliven och inget om kultur.
Citera
2014-04-23, 14:42
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Det är även inte olagligt att misshandla andra i kyrkan när händelsen inträffade, och ytterst icke olagligt att ha på sig vapen vid tillfället. Vad gör polisen när de påträffar personen med vapen och precis misshandlat en annan man? Jo de släpper honom.

Svenska lagar fungerade hyfsat för svenskar... men de fungerar inte för ociviliserade och primitiva barbarer. Det finns inte något lagrum för att i förebyggande syfte frihetsberöva våldsbenägna barbarer.

Citat:
Enligt svensk rätt kan en person som är skäligen misstänkt (den lägre graden av misstanke) eller på sannolika skäl misstänkt (den högre graden av misstanke) frihetsberövas för brott som kan leda till fängelse i ett år eller mer. /wikipedia
Senast redigerad av Meiji 2014-04-23 kl. 14:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in