2014-04-23, 13:31
Medlem
Link85s avatar
Läs senaste artikeln på Aftonbladet så får ni reda på vem 33 åringen är. Står även här: http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=9743060
Citera
2014-04-23, 13:38
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sodar
Jag har läst igenom hela tråden, helt sinnessjukt vad mentalt instabila människor det finns. Ett tag fick jag för mig att jag av misstag bytt till en annan tråd då det var så pass mycket OT.

Jag är inte religiös, däremot har jag ändå reagerat på en sak. Många här har yrat om att ''de är kristna, de borde kunna sin bibel, de har skämt ut sin religion'' och så vidare.. Är inte ni samma människor som alltid tyckt att religion är skit, något som inte bör finnas då allt bara är fantasi? Här har ni det, såhär går det när människor slutar följa bibeln till 100% och istället går på sin instinkt. Detta är vad som händer när människor följer dem skrifter i bibeln som de ''gillar''. Hade Mur*d och Toum*-bröderna följt Bibeln ord för ord, så hade detta aldrig hänt.

Ingen syrian är stolt över denna händelse, vi mer eller mindre skäms då rasisterna hittat en ny folkgrupp att rikta strålkastarna mot. Inte nog med det, ni sitter här och skriver massa goja som ens en gång inte stämmer. Någon har lurat i er att ni är på lästa och kan allt om vår kultur, när ni inte ens kan skillnaden på syrianer och syrier.
Jag har varken ork eller lust till att lägga ner tid på instabila människor, däremot vill jag klargöra att vi syrianer INTE tillämpar tvångsgifte, vi gifter oss inte med barn, och vi är inte en och samma person bara för att vi har samma etnicitet. Som i allt annat finns det undantag, det finns säkert ett fåtal syrianer som pysslar med tvångsgifte någonstans ute i världen. Men, det är ett så pass fåtal att man inte kan lägga alla syrianer i en och samma kategori, det är fel och idioti på högnivå.

Även du måste väl inse det sjuka i att 2 släkter träffas på öppen gata och gör upp med knivar, knogjärn och vapen? vi lever trots allt i en demokrati med ett rättsväsende som tar hand om lagöverträdelser. Vad ligger egentligen bakom för det kan inte bara vara ett finger i luften.
Citera
2014-04-23, 13:45
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link85
Läs senaste artikeln på Aftonbladet så får ni reda på vem 33 åringen är. Står även här: http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=9743060

Vilket djävla drägg detta är. Hoppas de åker in på livstid. Han som kurder satte skruvmejsel i huvudet på i Södertälje var också syrian och höll på utpressning. Är utpressning deras huvudsakliga affärsområde eller spänner den över mer? knark, restaurangen, hota handlare så dom säljer sina butiker till dom vad mer?
Citera
2014-04-23, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Även du måste väl inse det sjuka i att 2 släkter träffas på öppen gata och gör upp med knivar, knogjärn och vapen? vi lever trots allt i en demokrati med ett rättsväsende som tar hand om lagöverträdelser. Vad ligger egentligen bakom för det kan inte bara vara ett finger i luften.

Hade rättsväsendet skött sina uppgifter så hade problemet kunnat stoppas långt innan allt det här.
Citera
2014-04-23, 13:53
Medlem
sodars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Jag försvarar inte det. Det sägs (här i tråden, ingen säker källa) att släkterna träffades för att bli sams, men någonstans har det eskalerat. Jag tror inte att det stämmer att allt handlade om att hon pekade finger i kyrkan, det finns säkert en mycket större bakomliggande anledning som inte vi känner till.

Det jag ''stör'' mig på är att folk nu satt alla syrianer i samma kategori, och även blandat in tvångsgifte, hedersmord, att gifta sig med barn i det hela.
Citera
2014-04-23, 13:56
Medlem
Citat:
Jag försvarar inte det. Det sägs (här i tråden, ingen säker källa) att släkterna träffades för att bli sams, men någonstans har det eskalerat. Jag tror inte att det stämmer att allt handlade om att hon pekade finger i kyrkan, det finns säkert en mycket större bakomliggande anledning som inte vi känner till.

Det jag ''stör'' mig på är att folk nu satt alla syrianer i samma kategori, och även blandat in tvångsgifte, hedersmord, att gifta sig med barn i det hela.

Mannen hade misshandlat henne grovt i Södertälje innan. Så det kan vara en bidragande orsak.
Citera
2014-04-23, 13:58
Medlem
Xfiless avatar
Okej, den femte anhållne från den andra sidan är son till en av de mördade.

"Man, 20 år, Norrköping. Misstänkt för försök till mord. Son till en av de döda. Greps på sjukhuset. Såvitt känt tidigare ostraffad".

Det finns en bild på en ung tjej och en kille i 20 års åldern på den mördades facebook (Basam Toumas fb) med beskriviningen "mina barn". Kan vara han?

35 åringen som bör vara M*lad M*urad har Thomas Bodström som sin försvarsadvokat o de har pratat under onsdagen så att han är död är falskt.
Senast redigerad av Xfiles 2014-04-23 kl. 14:00.
Citera
2014-04-23, 14:02
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonex619
För att inte vara off-topic men det är väl inget nytt att så kallade "troende" ofta är extrema hycklare?

Jag tycker inte alls att det är off-topic. Vanliga hederliga människor, som har en gudstro (jag är själv rabiat ateist) behöver inte bevisa den genom att delta i ceremonier, gärna "på första bänken". Men i "vissa kretsar" så visar man, och förstärker, sin status genom att låtsas. Visa upp sig, helt enkelt!

En till mig närstående var medlem i en frikyrka. Jag hängde med någon gång, trots att jag är ateist (det var väl påsk eller så..). Man fattade direkt vad som gällde! De som bara betalade till församlingen satt längst bak, böjde på nackarna och sjöng psalmerna (det gjorde jag också, efter bästa förmåga, det kostar inget att låtsas).

De som satt längst fram uppförde sig som clowner. De "skakade" och fick kontakt med "Herran". Började prata i tungor. Ganska pinsamt, faktiskt -"Hallaballa um jag är ordentligt sned i huvet mimmihoppsan ge pengar allahuga fiffiluiring ach ach hipsivipsi mutta herra jumala". Min "närstående" lämnade skräpet, och avslöjade att de som satt längst fram var de som "kassade in". Övriga församlingsmedlemmar var ungefär som mjölkkor.
Citera
2014-04-23, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Okej, den femte anhållne från den andra sidan är son till en av de mördade.

"Man, 20 år, Norrköping. Misstänkt för försök till mord. Son till en av de döda. Greps på sjukhuset. Såvitt känt tidigare ostraffad".

Det finns en bild på en ung tjej och en kille i 20 års åldern på den mördades facebook (Basam Toumas fb) med beskriviningen "mina barn". Kan vara han?

Jag känner sonen personligen, han såg sin pappa och hans farbror slaktas framför sig. Polisen anlände 2 minuter senare och sonen svor på att han skulle döda GM. Han sitter nu i en cell för att han inte ska kunna skada någon.

Jag kan återkomma med en detaljerad historia senare då det finns ganska mycket. Om det inte redan har framkommit i tråden redan.
Citera
2014-04-23, 14:05
Medlem
Xfiless avatar
Mer från Aftonbladet:

"Den infekterade släktfejden i Norrköping har upprinnelse i en skilsmässa för flera år sedan, uppger flera personer till Aftonbladet. De två inblandade släkterna har tidigare varit nära vänner men en konflikt uppstod för en tid sedan och har sedan dess eskalerat.

Släktfejden ska ha pågått i flera år men eskalerade på påskdagen. Omkring ett tusen personer hade samlats när en ordväxling mellan de två familjerna slutade i misshandel. Upphovet till grälet är enligt flera källor en skilsmässa som lett till en vårdnadstvist, ytterligare bråk och anklagelser
– De stod och pratade och plötsligt slog han bara till honom i ansiktet så att glasögonen gick sönder och han började blöda, säger ett ögonvittne.

Enligt Aftonbladets källor var det den äldre av de nu döda bröderna som blev misshandlad vid kyrkan. Och den man som misstänks för den misshandeln är nu också misstänkt för mord.

Samtidigt som ett lugn åter lagt sig över Hageby finns en stor oro att bråket ska blossa upp på nytt eftersom de två släkterna bor i samma område."
Senast redigerad av Xfiles 2014-04-23 kl. 14:09.
Citera
2014-04-23, 14:07
Medlem
dumboears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foundit2
Hade rättsväsendet skött sina uppgifter så hade problemet kunnat stoppas långt innan allt det här.

Skött sina uppgifter hur exakt? Det är inte olagligt att vara otrevlig och peka finger, vilket är vad det hela handlade om innan knivarna, knogjärnen och pistolerna kom fram. (Även om jag inte är det minsta imponerad över långfingret heller, allrahelst då man gör det på en officiell tillställning i kyrkan, där man förväntar sig att folk ska uppträda civiliserat)

Är man så lättkränkt ska man sitta inspärrad och minst av allt jobba inom försvaret eller som vakt.

Dessutom, då skjutvapen är inblandade, så framstår bilden av en lättkränkt kriminell MENA familj rätt tydlig. Det är lätt att konstatera att bättre reklam än så kan SD inte be om.
Citera
2014-04-23, 14:08
Moderator
Meijis avatar
Citat:

Det jag ''stör'' mig på är att folk nu satt alla syrianer i samma kategori..

Var är de *kraftfulla* fördömadena av detta barbari från syrianer? Hittills har vi sett en syrian kritisera polisen (!) för att 50-60 ociviliserade syrianer - gamla som unga - slåss (!) med knivar, påkar, järnrör och skjutvapen med dödsoffer och skadade som följd.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18761848.ab

Scrolla ned till videon: Här kritiseras polisen av kusinen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in