Citat:
Ursprungligen postat av
BrainDisorder
Darkthrones bästa platta är ju utan tvekan "Transylvanian Hunger", med jämt delad plats utav "Under A Funeral Moon". Mestadels p.ga titelspåret, som är själva essensen utav black metal i mitt tycke, i stort sett. Men låten du nämner satt jag precis och lyssnade på och som jag säkert skrivit om 2-3 gånger tidigare i tråden så är avslutningen på den låten ( från 04:38 och framåt) det bland det bästa jag hört i genren. Så sunkigt, smutsigt och brasa med folköl som det kan bli. Nya Darkthrone är ju helt värdelöst, men det funkade fram till "Hate Them"-plattan.
Grymt fint inlägg även om jag faktiskt håller med om nästan noll av vad du skriver.
Men det fick mig till ett stort skratt det må jag säga.
Ditt inlägg är det inga fel på såklart, utan det är mer ditt doktorand-utlägg som jag personligen absolut inte håller med om som blev roligt, för vi tycker precis tvärtemot varandra.
"T
ransilvanian Hunger" är ju givetvis en svinbra platta, men vågar du ens ställa den i jämförelse med "
Under a funeral moon" ?.
Det finns liksom inget i
Darkthrones klass där du kan placera deras album på en och samma plats!
Men det är här det blir roligt: "
Så sunkigt, smutsigt och brasa med folköl som det kan bli."
Och därefter benämner du deras hittills bästa platta (enligt mig, JA DET ÄR INDIVIDUELLT HÅLL KÄFTEN..).. som värdelöst? Där dom helt solklart låter som din förbannade jävla beskrivning!?
Hur fan tänker du? Nähä... inte alls?
Om du kan din
Darkthrone?.. Nej.