2014-04-22, 21:41
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Presence I, FDTN I, With Hearts Toward None VII, Mdłości II osv osv. Onödigt att välja.

NP: Horn - Where the Clarions Have Never Seized

Jag gillar att du verkligen känner ett urge att visa alla här i tråden att minsann vet om lite Mgla.. För min del, med tanke på vilka låtar du valt, så har du helt enkelt kollat Metal-
Archives och gissat dig fram till dina favvisar.. Och vet du vad?.. jag ska vara snäll.. låtarna du länkar är rena lyckträffen, men i den här tråden tjänar alla på att vara sig själva!

np: Ulver - Bergtatt
Citera
2014-04-22, 22:11
Medlem
Zartazas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Jag gillar att du verkligen känner ett urge att visa alla här i tråden att minsann vet om lite Mgla.. För min del, med tanke på vilka låtar du valt, så har du helt enkelt kollat Metal-
Archives och gissat dig fram till dina favvisar.. Och vet du vad?.. jag ska vara snäll.. låtarna du länkar är rena lyckträffen, men i den här tråden tjänar alla på att vara sig själva!

Det svåraste och jobbigaste jag vet är att försöka välja en favoritlåt från Mdlosci. Jag tycker att båda två är exakt lika starka så jag får helt enkelt välja vilken av låtarna jag lyssnat på mest från last.fm. Problemen uppstår när jag har lyssnat på båda låtarna efter varandra hela tiden så det är lika många lyssningar.

Nåja, Mgla kommer alltid att tillhöra mina favoriter. Det är en sån feelgood-känsla på musiken.
Citera
2014-04-22, 23:12
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zartaza
Det svåraste och jobbigaste jag vet är att försöka välja en favoritlåt från Mdlosci. Jag tycker att båda två är exakt lika starka så jag får helt enkelt välja vilken av låtarna jag lyssnat på mest från last.fm. Problemen uppstår när jag har lyssnat på båda låtarna efter varandra hela tiden så det är lika många lyssningar.

Nåja, Mgla kommer alltid att tillhöra mina favoriter. Det är en sån feelgood-känsla på musiken.

last.fm.......

Ja, det säger också allt.
Citera
2014-04-22, 23:22
Medlem
Citat:
last.fm.......

Amen vafan dåååå sluta klaga på allt och alla, du bidrar med negativ energi i tråden.

NP: Nuclearhammer - Multi-Dimensional Prism Of Black Hatred
Citera
2014-04-22, 23:27
Medlem
von_Ss avatar
Citat:

Ibland är du bara för härlig kära Mordum. Men tyvärr, just idag är jag oprovocerbar. Mgla kan väl alla utantill, är ju fan det band som nämnt mest i tråden förutom Teitanblood som alla verkar dyrka fast de inte lyssnar på något annat som ens är nära att vara likt.

NP: Mgla. Presence. Ett.
Citera
2014-04-22, 23:48
Medlem
Zartazas avatar
Citat:
last.fm.......

Jaja, jag är en statistikbög som tycker om att se på vad jag lyssnar mest på och hur mycket musik jag lyssnar på i snitt. Det är också en fin sida att hitta nya band att lyssna på om man nu känner för det.
Citera
2014-04-22, 23:59
Medlem
Mordum87s avatar
Här jäVVlar blir man verbalt spöad av småungar.
Missförstå mig rätt, blåmärken kan uppstå osv, men utöver det.. vad kan ni erbjuda utöver att vara släkt till missanpassade fittungar som ingen vill kännas av?
Jaja, såså.. bli inte arg. följ mitt råd..dont hate the game... and testa dig själv för jävla aids ditt cp.

Nu har jag gått utanför trådens gränser som bara fan, men hoppas ni vet vem jag är och ser till mina erbjudanden.

Darkthrone - Too old Too cold
Citera
2014-04-23, 00:06
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Här jäVVlar blir man verbalt spöad av småungar.
Missförstå mig rätt, blåmärken kan uppstå osv, men utöver det.. vad kan ni erbjuda utöver att vara släkt till missanpassade fittungar som ingen vill kännas av?
Jaja, såså.. bli inte arg. följ mitt råd..dont hate the game... and testa dig själv för jävla aids ditt cp.

Nu har jag gått utanför trådens gränser som bara fan, men hoppas ni vet vem jag är och ser till mina erbjudanden.

Darkthrone - Too old Too cold

Fattar inte ett skit men orkar inte hålla på och bråka med småskitar i afton. Nu ska jag på puben.

NP: Skitsystem - Pain, Death, Hate

Skål
Citera
2014-04-23, 00:06
Medlem
NoTruces avatar
Nya Aborted smiskar ju duktigt med pung, får jag säga.
Citera
2014-04-23, 00:15
Medlem
Mordum87s avatar
Darkthrone - Unholy Black Metal

Har suttit i afton och jämfört alla Darkthrones storheter.. och ja, jag återkommer till "UAFM".. men som blir rövslickad "Transilvanian Hunger"....
Det underligare är att jag under hela kvällen har insett att "Too old too Cold" är en sjukt grym platta. Eller så är Earl Grey's inflytande som vanligt.. men ja.. jag fann den plattan hur bra som helst!

Vad tycker folket härinne som är ÄRLIGT insatt i Darkthrone.. ni andra kan dra åt helvete, för nästa jävel som kommer med "Quintessenze" (stavning) som bästa låt tänker jag låta tråd-hänga. Så se förfan upp.

np: Darkthrone - Inn i de dype skogers favn
Citera
2014-04-23, 00:29
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Darkthrone - Unholy Black Metal

Har suttit i afton och jämfört alla Darkthrones storheter.. och ja, jag återkommer till "UAFM".. men som blir rövslickad "Transilvanian Hunger"....
Det underligare är att jag under hela kvällen har insett att "Too old too Cold" är en sjukt grym platta. Eller så är Earl Grey's inflytande som vanligt.. men ja.. jag fann den plattan hur bra som helst!

Vad tycker folket härinne som är ÄRLIGT insatt i Darkthrone.. ni andra kan dra åt helvete, för nästa jävel som kommer med "Quintessenze" (stavning) som bästa låt tänker jag låta tråd-hänga. Så se förfan upp.

np: Darkthrone - Inn i de dype skogers favn

Darkthrones bästa platta är ju utan tvekan "Transylvanian Hunger", med jämt delad plats utav "Under A Funeral Moon". Mestadels p.ga titelspåret, som är själva essensen utav black metal i mitt tycke, i stort sett. Men låten du nämner satt jag precis och lyssnade på och som jag säkert skrivit om 2-3 gånger tidigare i tråden så är avslutningen på den låten ( från 04:38 och framåt) det bland det bästa jag hört i genren. Så sunkigt, smutsigt och brasa med folköl som det kan bli. Nya Darkthrone är ju helt värdelöst, men det funkade fram till "Hate Them"-plattan.
Citera
2014-04-23, 01:54
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Darkthrones bästa platta är ju utan tvekan "Transylvanian Hunger", med jämt delad plats utav "Under A Funeral Moon". Mestadels p.ga titelspåret, som är själva essensen utav black metal i mitt tycke, i stort sett. Men låten du nämner satt jag precis och lyssnade på och som jag säkert skrivit om 2-3 gånger tidigare i tråden så är avslutningen på den låten ( från 04:38 och framåt) det bland det bästa jag hört i genren. Så sunkigt, smutsigt och brasa med folköl som det kan bli. Nya Darkthrone är ju helt värdelöst, men det funkade fram till "Hate Them"-plattan.

Grymt fint inlägg även om jag faktiskt håller med om nästan noll av vad du skriver.
Men det fick mig till ett stort skratt det må jag säga.
Ditt inlägg är det inga fel på såklart, utan det är mer ditt doktorand-utlägg som jag personligen absolut inte håller med om som blev roligt, för vi tycker precis tvärtemot varandra.

"Transilvanian Hunger" är ju givetvis en svinbra platta, men vågar du ens ställa den i jämförelse med "Under a funeral moon" ?.
Det finns liksom inget i Darkthrones klass där du kan placera deras album på en och samma plats!

Men det är här det blir roligt: "Så sunkigt, smutsigt och brasa med folköl som det kan bli."
Och därefter benämner du deras hittills bästa platta (enligt mig, JA DET ÄR INDIVIDUELLT HÅLL KÄFTEN..).. som värdelöst? Där dom helt solklart låter som din förbannade jävla beskrivning!?
Hur fan tänker du? Nähä... inte alls?

Om du kan din Darkthrone?.. Nej.
Senast redigerad av Mordum87 2014-04-23 kl. 01:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in