2014-04-22, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Hela släkten kan väl inte vara gift med varandra? Måste isf röra sig om ett par.

Kosiner vetdu. Vanligt hos assyrianer, alla gör det, det är därför det kallas kusingifte.
Citera
2014-04-22, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SergeantPrepper
Dom gifter sig med kusiner,vad skulle vara konstigt?

Ja faktiskt. I Sverige anses det vara ganska konstigt och det har även varit förbjudet under vissa perioder.
Citera
2014-04-22, 23:07
Medlem
bulletproofsouls avatar
Föreställ dig följande telefonsamtal mellan svenskar så blir det lättare att se hur sinnessjukt det här är:

-Tjena kusin! Läget? Mitt ex gav mig långfingret igår så nu måste jag döda henne och hela hennes familj för att behålla hedern.
-Coolt. Döda horan bara!
-Hänger du på?
-Självklart, jag är med. Hämtar pistolen jag har i byrålådan så pyser jag över.
-Kanon jag har också fixat pistol. Alla ställer upp. Min mormor tar med sig värsta förskäraren.
Citera
2014-04-22, 23:13
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blossa69
Densamme?

https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater

Haha, kommentarerna i Facebook länken är för roliga, fattar verkligen inte ett skit, pratar de så där eller?

Ha ha ha Det här var bara för mycket. Snubben är en parodi på sig själv. Och vilka kommentarer....
Citera
2014-04-22, 23:17
Medlem
KungHermans avatar
I en intervju på www.nt.se med socialdirektören i Norrköpings kommun nämns en vårdnadstvist som bidragande orsak till aggressionerna(?)

http://www.nt.se/24nt/?clip=9741510

Vårdnadstvisten omnämns ungefär vid 0:40 resp 1:30.

IMHO känns det som en rimlig förklaring till att bägaren rann över för åtminstone någon av de inblandade. Därmed inte sagt att det är en rimlig förklaring varför två hela släkter ska behöva gå bärsärk på öppen gata...
Citera
2014-04-22, 23:18
Medlem
DirtyJobs avatar
Jag får inte allting att gå ihop.

2st döda och dom namnen finns i tråden.
Övriga skadade, vilka är dom och hur pass skadade blev dom? Är samtliga BO från samma familj?
Skedde allting på samma plats? Media (TV4) gick ut att det skett på flera platser samtidigt.
Citera
2014-04-22, 23:19
Avstängd
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Föreställ dig följande telefonsamtal mellan svenskar så blir det lättare att se hur sinnessjukt det här är:

-Tjena kusin! Läget? Mitt ex gav mig långfingret igår så nu måste jag döda henne och hela hennes familj för att behålla hedern.
-Coolt. Döda horan bara!
-Hänger du på?
-Självklart, jag är med. Hämtar pistolen jag har i byrålådan så pyser jag över.
-Kanon jag har också fixat pistol. Alla ställer upp. Min mormor tar med sig värsta förskäraren.

Finns andra möjligheter. Flickan är såld som 9åring till familj två som våldtar, tvångsgifter henne som 15åring och hon slutligen flyr och då vanhedrar familjen som köpt flickan och kräver pengar tillbaka och ger flickan skulden. Det känns som ett troligt med tanke på religion och en teori som borde komma upp och kunna bekräftas.

Svensson hade tagit kvittot på Xboxen och lämnat tillbaka den på E-giganten vid dåligt köp men det är kulturskillnader när det gäller 9-åringar, tvångsgifte, sex med minderåriga samt kvinnosynen.

Men nu är vi där vi är och så försöker vi lösa detta case först.
Senast redigerad av Waji 2014-04-22 kl. 23:22.
Citera
2014-04-22, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Finns andra möjligheter. Flickan är såld som 9åring till familj två som våldtar, tvångsgifter henne som 15åring och hon slutligen flyr och då vanhedrar familjen som köpt flickan familjen och kräver pengar tillbaka och ger flickan skulden. Det känns som ett troligt med tanke på religion och en teori som borde komma upp och kunna bekräftas. .

Nej.
Citera
2014-04-22, 23:23
Avstängd
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Nej.

Och du har fakta och svar för det?
Citera
2014-04-22, 23:29
Medlem
H0nkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungHerman
I en intervju på www.nt.se med socialdirektören i Norrköpings kommun nämns en vårdnadstvist som bidragande orsak till aggressionerna(?)

http://www.nt.se/24nt/?clip=9741510

Vårdnadstvisten omnämns ungefär vid 0:40 resp 1:30.

IMHO känns det som en rimlig förklaring till att bägaren rann över för åtminstone någon av de inblandade. Därmed inte sagt att det är en rimlig förklaring varför två hela släkter ska behöva gå bärsärk på öppen gata...
Intressant.. Mil*d Mo*rad har tidigare varit gift och har barn med en kvinna som numera heter W*rod Say*ler vilket slutade i skilsmässa. Kanske kan vara ett spår..
http://2006.nt.se/GEN_Tjanster_nyfodda.asp?q=07-04-28
Citera
2014-04-22, 23:29
Medlem
Tydligen ska det vara 5 st män anhållna vilka är dem ?
Citera
2014-04-22, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Jag får inte allting att gå ihop.

2st döda och dom namnen finns i tråden.
Övriga skadade, vilka är dom och hur pass skadade blev dom? Är samtliga BO från samma familj?
Skedde allting på samma plats? Media (TV4) gick ut att det skett på flera platser samtidigt.

Håller med om att det är rörigt. Men tydligen har överfallen och bråken skett, inte på Hyvlaregatan som många hävdar utan på flera platser längs Muraregatan som går mellan Hyvlaregatan och Formaregatan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in