Så sant som det var sagt, eventuella SD-sympatier bland olika invandrare är helt OT. Jag vet inte varför bråket uppstod men om det stämmer som skrivits här - att en man gick till kyrkan med sin nya kvinna, att hans ex visade fingret och hämtade sin nya man dit och att bråket började då - så förstår jag inte hur någon av er kan anse att detta handlar om hederskultur eller religion. Hade det handlat om heder så hade kvinnan varit död direkt efter att hon lämnat sitt ex , eller blivit lämnad av honom, och det hade i så fall varit hennes egen familj som dödat henne. Nu verkar det mer så att både ex-mannen och kvinnan fått gå vidare i livet och finna nya partners, med familjernas godkännande Religion kan det inte heller handla om båda familjerna går till samma kyrka. Jag vet inte heller om det ingår i den syrianska kulturen att en familj försöker döda en annan familj pga att en medlem i den sitsnämnda familjen visat finger till någon i den förstnämnda familjen. Nej, jag tror att ligger ekonomiska motiv bakom det hela. En brudpenning som inte lämnats tillbaka eller någonting liknande. Oavsett vad som ligger bakom detta så är det en belastning till Sverige att personer som bor här inte inser att de måste sköta sina tvister på annat sätt än genom att döda varandra. I det här fallet gick båda familjerna i kyrkan också och man kan undra vad de har för pastor där som inte förmått lära dem syndernas förlåtelse osv .