2014-04-22, 11:36
Medlem
Prime-Apes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantrid
Att kalla noc för en "heavy ganker" kan tyckas vara lite konstigt då man för det mesta bara gankar när man har ult redo.

Från vad jag läste av patch notesen så tyckte jag att det lät som ett steg i rätt riktning, men vi får väl se hur det fungerar i praktiken.

Förhoppningsvis slipper vi se 4+ jungle bans varje match nu.
Beror väl lite på vad man definierar som en "heavy ganker", menar vi göra mycket skada, ganka snabbt, mycket cc eller ganka ofta? Med tanke på att Nocturne kan skada väldigt mycket, ganka fort och effektivt och har duglig cc så kan man ju klassa honom som "heavy", men jag håller med om att det är sällan man gankar innan ult. Och även när man har den så är det väldigt hög cd på den.
Citera
2014-04-22, 11:41
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantrid
Att kalla noc för en "heavy ganker" kan tyckas vara lite konstigt då man för det mesta bara gankar när man har ult redo.

Jo, men hans jungling baseras ändå på att få av bra ganks med sin ulti. Yi, WW, Jax och Shyvana, t.ex., gankar ju väldigt sällan, även om dom har ulti uppe. Dom farmar hellre för late game.
Citera
2014-04-22, 11:41
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prime-Ape
Beror väl lite på vad man definierar som en "heavy ganker", menar vi göra mycket skada, ganka snabbt, mycket cc eller ganka ofta? Med tanke på att Nocturne kan skada väldigt mycket, ganka fort och effektivt och har duglig cc så kan man ju klassa honom som "heavy", men jag håller med om att det är sällan man gankar innan ult. Och även när man har den så är det väldigt hög cd på den.
Heavy gankers är junglare som vill ganka mycket & ofta, till exempel Maokai är ett väldigt bra exempel på en sådan. Heavy gankers har ofta mycket CC i sitt kit naturligt också.
Citera
2014-04-22, 13:30
Medlem
Twatssons avatar
Är det bara för mig som North America ligger nere?

Hittar ingenting på deras hemsida heller..
Citera
2014-04-22, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twatsson
Är det bara för mig som North America ligger nere?

Hittar ingenting på deras hemsida heller..

Jag såg förut att många NA streamers spelade på EUW för att servern var nere, så det är nog inte bara du.

Jag vet dock inte varför eller hur länge den är nere. Jag skulle gissa på att det har med patchen att göra.
Citera
2014-04-22, 13:42
Medlem
Yi Op? Är ni seriösa?
Nerfen på Feral flare kommer att balansera Noc och kommer att göra Xin/Yi mindre bra.

Elise kommer nog bli starkaste jungeln.
Citera
2014-04-22, 13:57
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Yi Op? Är ni seriösa?
Nerfen på Feral flare kommer att balansera Noc och kommer att göra Xin/Yi mindre bra.

Yi är cp i solo q. Han vinner games 1v5. Precis som Noc, men ännu värre.
Citera
2014-04-22, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Yi är cp i solo q. Han vinner games 1v5. Precis som Noc, men ännu värre.

Jag håller med. Farm jungeln i 30 minuter, kom ut ibland o counter gank, men efter 30 minuter kan du döda vad som helst. Tank Shyvana? Inga problem! Cait+Lulu? Två sekunder senare kan du farma jungeln igen.
Citera
2014-04-22, 14:52
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Yi Op? Är ni seriösa?

Elise kommer nog aldrig igen bli starkaste i jungeln, nerfen på henne på patch 4.4 var waaay för stor för att hon någonsin ska komma upp i den nivån igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Petetong
Jag håller med. Farm jungeln i 30 minuter, kom ut ibland o counter gank, men efter 30 minuter kan du döda vad som helst. Tank Shyvana? Inga problem! Cait+Lulu? Två sekunder senare kan du farma jungeln igen.
Nja, nu ska vi väl inte överdriva så hårt att han kan döda vem som helst, men han är ju onekligen väldigt stark. Spelar lulu & cait "okej" så kommer dem ju bara kitea honom.
Senast redigerad av irken 2014-04-22 kl. 14:57.
Citera
2014-04-22, 14:58
Medlem
PrinceMeandors avatar
Funderar på att köpa Vayne som min nästa champion. Är lite nyfiken på hur pass lätt/svårspelad hon är. Finns det någon vänlig flashbackare som kan dela med sig av lite nybörjartips/tankar kring Vayne?
Citera
2014-04-22, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Nja, nu ska vi väl inte överdriva så hårt att han kan döda vem som helst, men han är ju onekligen väldigt stark. Spelar lulu & cait "okej" så kommer dem ju bara kitea honom.

Kitea någon som kan inte bli slowed?

E: Yi är en hyper carry, om han har items och är smart har du ett problem. Om du har mycket hard-CC så är det lättare, men precis some Tryndamere, om din comp är fel kommer han att vinner.

https://www.youtube.com/watch?v=OeXHkmUVI9c
Senast redigerad av Petetong 2014-04-22 kl. 15:26.
Citera
2014-04-22, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Elise kommer nog aldrig igen bli starkaste i jungeln, nerfen på henne på patch 4.4 var waaay för stor för att hon någonsin ska komma upp i den nivån igen.
Nerfen på hennes Q tog Elise från att vara broken till balanserade men stark. Det var typ bara hennes jungle clearing som berördes av nerfen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in