Citat:
Ursprungligen postat av
larsingvarsfru
Tänk nu på hur många miljoner TQ-fallet kostat oss skattebetalare! Till vilken nytta?
Ingen ifrågasatte TQ, trots brist på teknisk bevisning och kroppar som inte återfanns mm.
Det måste bli slut på alla hungriga fågelungar som gapar stort i rätten.
De enda som fått sina åsikter bejakade är åklagarna.
"nerlusat av bevis", kan du precisera det lite närmare?
Det finns ett fall och det är TQ, men han fixade till så han fälldes själv. Läser man domsluten är det uppenbart. Att man däremot faller för ett mediatryck om hur oskyldig han är, så är han kanske inte så oskyldig som man vill ha det till. En sadistpedofil som gjorde allt för medicinerna.
Han erkände och sa allt som skulle sägas för en fällande dom. Att han numera anses oskyldig har inget med de tidigare domsluten att göra. Om mina åsikter hade fått råda vilket inte är fallet, så hade han inte kommit ut alls.
Finns inget i detta fallet att jämföra med TQ det är bara ett argument man drar fram för att få andra tro att domstolen bedömt skuldfrågan fel. Och det har man inte
KJ är skyldig trots alla andras åsikter om familjen karate och vad fan man nu svamlat om.
Behöver jag precisera två domstolars uttalande om bevisen och skuldfrågan? Det handlar inte om vad du tycker om bevisen utan hur domstolen har värderat bevisen. Är du missnöjd så tror jag att det beror på att du är dåligt insatt i hur man ser på bevis och kedjor som får ett sammanhang. Trots allt så är det ändå en övre instans som dömt KJ. Det kommer aldrig att ändras till att han är oskyldig.
Det enda som man kan se är att hans funktionsproblem har fått en stor rabatt.