2014-04-22, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennebabbian
horunge2 skrev: "då sade killen att gå och hämta hennes pojkvän istället för attppeka finger. ja och då gjorde hon det. hon hämtade då de två som dog"

står klart svart på vitt
jaa, det låter ju som århundradets trekant lmao
Citera
2014-04-22, 19:02
Medlem
Ghulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977.2.0
Jag skrev skilsmässa och sen är han från Irak antalet Syrianer från Irak kan man räkna på ena handens fingrar.

Jävla pajas, detta VAR en skilsmässa. Det var också syrianer!
Citera
2014-04-22, 19:16
Medlem
joppepis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Det är för att brottet i sig inte är så mycket att diskutera längre. Motiv, brottsoffer, händelseförlopp.. Allt är utrett. Kvar finns den mer allmänt hållna diskussionen kring hederskultur men jag håller med om att den borde stötas och blötas i en annan tråd..

Är det då klarlagt vilka som är anhållna ??
Citera
2014-04-22, 19:28
Medlem
HectorPis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Det är för att brottet i sig inte är så mycket att diskutera längre. Motiv, brottsoffer, händelseförlopp.. Allt är utrett. Kvar finns den mer allmänt hållna diskussionen kring hederskultur men jag håller med om att det borde stötas och bötas i en annan tråd..

Kan inte du skriva en sammanfattning gällande Motiv, brottsoffer och händelseförlopp så alla som läser denna tråd blir lika kloka som du är? Hur ser södertäljekopplingen ut? Varför gick någon hem och hämtade vapen? Hur kommer det sig att det var knas kring akuten? Det var ju knappast anhöriga som vårdpersonalen kände sig hotade av. Vilka familjer gäller detta? Stora namn, stora förväntningar.. Det som hittills framkommit, hur vet vi att det stämmer?

Hur kommer det sig att så många är anhållna? Krävs det fem personer att sköta ett skjutvapen och nån kniv? Var påträffades de skadade? Försökte de gitta men sprang för långsamt? Vi vet fanimig ingenting, förutom att standardanvändaren på detta forum inte förstår att rubriken på tråden ska spegla innehållet i det som skrivs..
Citera
2014-04-22, 19:29
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppepi
Är det då klarlagt vilka som är anhållna ??
Kan det vara så att namnen ännu ej framkommit? Fel av mig i sådana fall men faktum kvarstår att det inte är så jävla intressant vilka individerna var som höll i pisolerna när det som här handlar om en hel flock dårar som delar en sjuk värdsbild. Vi vet att det var ett par syrianer tillhörande en släkt som blivit kränkt av att en brud gjort slut..
Citera
2014-04-22, 19:33
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HectorPi
Kan inte du skriva en sammanfattning gällande Motiv, brottsoffer och händelseförlopp så alla som läser denna tråd blir lika kloka som du är? Hur ser södertäljekopplingen ut? Varför gick någon hem och hämtade vapen? Hur kommer det sig att det var knas kring akuten? Det var ju knappast anhöriga som vårdpersonalen kände sig hotade av. Vilka familjer gäller detta? Stora namn, stora förväntningar.. Det som hittills framkommit, hur vet vi att det stämmer?

Hur kommer det sig att så många är anhållna? Krävs det fem personer att sköta ett skjutvapen och nån kniv? Var påträffades de skadade? Försökte de gitta men sprang för långsamt? Vi vet fanimig ingenting, förutom att standardanvändaren på detta forum inte förstår att rubriken på tråden ska spegla innehållet i det som skrivs..
Point taken.
Det förfaller dock som de flesta här i tråden är mindre intresserade av det forensiska finliret och mer intresserade av de bakomliggande mekanismerna men visst har du rätt och jag fel..
Citera
2014-04-22, 19:35
Medlem
Nu har jag hört mycket om att en till avlidit av sina skador, men inget jag fått bekräftat till 100%..

Personen i fråga är alltså Mil*d Mou*ad.
Citera
2014-04-22, 19:36
Medlem
HectorPis avatar
Citat:
Var tippar ni att hämndaktionen kommer att ske?

Blir det Tälje ?

Det där är ju en tokbra fråga! Om nån med lite anonymt civilkurage kunde droppa ett par efternamn skulle både tråden, och eventuellt efterspel, få lite extra substans. Nån droppade ett namn på en snubbe som blev skadad för livet i en bil på nedre torekällgatan. I call Bullshit.

Please Advice.
Citera
2014-04-22, 19:38
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Var tippar ni att hämndaktionen kommer att ske?

Blir det Tälje ?

Tvivlar på snara repressalier, precis som Romerna finns det ett register på Syrianer/Kurder och dessa klaner kommer nu övervakas av Säpo/span tills dess att det ekonomiskt blir oförsvarbart. Deras illegala affärer går före hedersrelaterade vendettor. Södertälje är bara en av släkternas baser så jag gissar på att det framöver kommer "försvinna" personer lite varstans i Sverige, det är en smidigare lösning än offentliga avrättningar.
Citera
2014-04-22, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Är det någon som vet vad dessa två fantastiska bröderna försörjde sina familjer med?

- Vad jobbade dom med och vad skattade dom för?

I media kommer de står att de var älskade omtyckta pappor som jobbar och står i för att göra rätt för sig. Men i själva verket lever de på bidrag och kriminalitet.
Citera
2014-04-22, 19:52
Medlem
Finns ingen koppling till skjutningen utanför soloteket för 2 år sen? Samma släkt? (FB) Skottlossning på St Persgatan Norrköping !

(antagligen inte)
Citera
2014-04-22, 19:55
Medlem
TerryTibbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Finns ingen koppling till skjutningen utanför soloteket för 2 år sen? Samma släkt? (FB) Skottlossning på St Persgatan Norrköping !

(antagligen inte)

Tydligen inte relaterat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in