2014-04-18, 23:46
Medlem
Swedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VikingPolis
Ni som blev godkända på alla delar i förtestet som man gör hemma. Hur lång tid tog det innan ni fick ett nytt mail eller har jag missat något?

Tack på förhand.

Det beror på vart du sökt. Jag mailade och frågade och hon skulle skicka ut inbjudan i maj sa hon
Citera
2014-04-19, 12:35
Medlem
VikingPoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedo
Det beror på vart du sökt. Jag mailade och frågade och hon skulle skicka ut inbjudan i maj sa hon

Tack för det snabba svaret. Det står att man får ett automatiskt mejlsvar om hur det gått men antar att sidan man skickas till där det står hur testet gått räknas dit? Eller ska man få ett separat mejl?

Sökte Hallsberg, Mjölby, Boden
Citera
2014-04-19, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VikingPolis
Tack för det snabba svaret. Det står att man får ett automatiskt mejlsvar om hur det gått men antar att sidan man skickas till där det står hur testet gått räknas dit? Eller ska man få ett separat mejl?

Sökte Hallsberg, Mjölby, Boden
Kan du ha skrivit fel mailadress? För så fort man gjort klart "hemmatestet" så får man ett mail om resultatet oavsett om man klarat det eller ej.
Citera
2014-04-19, 13:20
Medlem
Glöm mitt förra inlägg, kom på att du inte skulle kunna göra teste överhuvudtaget om du skrivit in fel mailadress.
Citera
2014-04-20, 21:32
Medlem
Jag tror inte man är garanterad plats bara för att man klarar testerna, det är väl de som klarar testerna bäst och som har högst betyg som går vidare. Det är väldigt många sökande per utbildningsplats, tror lokförarutbildningen toppar listan över YH-utbildningar. Med tanke på bostadsort så är Mjölby bra mycket mysigare än Hellsburg, tristare ort får man leta efter, sägs att fåglarna flyger upp och ner där över för att slippa se eländet ;-)
Citera
2014-04-20, 22:26
Awaiting Email Confirmation
ashuras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoyyeBoy
Jag tror inte man är garanterad plats bara för att man klarar testerna, det är väl de som klarar testerna bäst och som har högst betyg som går vidare. Det är väldigt många sökande per utbildningsplats, tror lokförarutbildningen toppar listan över YH-utbildningar. Med tanke på bostadsort så är Mjölby bra mycket mysigare än Hellsburg, tristare ort får man leta efter, sägs att fåglarna flyger upp och ner där över för att slippa se eländet ;-)
Lokförarutbildningen ÄR den mest sökta utbildningen, om det nu är något positivt eller negativt. Kort utbildning och bra lön är något som lockar många.

Hur går det för er sökande förövrigt? Grattis till er som lyckats kapa en plats.
Citera
2014-04-21, 22:59
Medlem
Snakalabamas avatar
Jag missuppfattade hela jävla testet. Så förbannat less blir jag. Har varit så fruktansvärt peppad för att kunna få ha en chans till utbildningen så misslyckas jag på detta simpla test. Skrattretande.

Tror ni det finns en chans till att få en annan chans till testet, eller blir det helt enkelt ett nej?

Här är autosvaret jag fick..

Tror jag ska gråta i fosterställning nu. Peace.
Senast redigerad av Snakalabama 2014-04-21 kl. 23:08.
Citera
2014-04-21, 23:34
Medlem
VikingPoliss avatar
Det dröjde 3 dagar innan jag fick nästa mejl efter det godkända förtestet. Skönt att det blev positivt och ska till Hallsberg om cirka 2 månader
Citera
2014-04-22, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snakalabama
Jag missuppfattade hela jävla testet. Så förbannat less blir jag. Har varit så fruktansvärt peppad för att kunna få ha en chans till utbildningen så misslyckas jag på detta simpla test. Skrattretande.

Tror ni det finns en chans till att få en annan chans till testet, eller blir det helt enkelt ett nej?

Var det första gången du gjorde testet har du ju en chans till om 6 månader men om det var andra gången så är det nog kört för dig inom tcc. Däremot såg jag en platsannons för ett par månader sedan att gruvan i kiruna sökte folk som ville bli lokförare, det var 1 års betald utbildning har jag för mig. Nu är det förmodligen försent att söka men kolla platsbanken i kiruna lite då och då så kanske det dyker upp igen.
Lycka till.
Citera
2014-04-22, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snakalabama

Men det är lite det som är meningen, att det är ett första urval, klarar man det inte är man kanske inte lämplig att komma in på utbildningen. Men var det så att uppgifterna var dåligt förklarade då är det ju synd om dig, men tror inte det ändrar något utan du får nog försöka i höst igen då. Men samtidigt fallerar ju hela urvalet om man får göra om testerna till man klarar dem, klarar man dem och lokföraryrket så borde man klara urvalstesterna på första försöket. Låter kanske lite trist, men så är det, det är ett yrke med grymt mycket ansvar, du ansvarar för ett fullsatt pendeltåg t.ex med alla resenärer samt tåget som kostar 140 miljoner typ om du kör pendeltåg. Kör du godståg är det helt andra krafter och problem du arbetar mot.
Citera
2014-04-22, 21:30
Medlem
Jag har också kommit vidare till nästa test, är det någon som har bra tips inför det testet i Hallsberg?
Något man kan träna på inför de testerna?
Citera
2014-04-24, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falcao90
Jag har också kommit vidare till nästa test, är det någon som har bra tips inför det testet i Hallsberg?
Något man kan träna på inför de testerna?
Sidor som jag personligen går in på för att väcka de små grå inför urvalet jag själv ska till är mensa.se.no.dk, testportalen samt queendom.com. Vet inte om de hjälper men man kan ju hoppas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in