Det beror på vart du sökt. Jag mailade och frågade och hon skulle skicka ut inbjudan i maj sa hon
Tack för det snabba svaret. Det står att man får ett automatiskt mejlsvar om hur det gått men antar att sidan man skickas till där det står hur testet gått räknas dit? Eller ska man få ett separat mejl?
Tack för det snabba svaret. Det står att man får ett automatiskt mejlsvar om hur det gått men antar att sidan man skickas till där det står hur testet gått räknas dit? Eller ska man få ett separat mejl?
Sökte Hallsberg, Mjölby, Boden
Kan du ha skrivit fel mailadress? För så fort man gjort klart "hemmatestet" så får man ett mail om resultatet oavsett om man klarat det eller ej.
Jag tror inte man är garanterad plats bara för att man klarar testerna, det är väl de som klarar testerna bäst och som har högst betyg som går vidare. Det är väldigt många sökande per utbildningsplats, tror lokförarutbildningen toppar listan över YH-utbildningar. Med tanke på bostadsort så är Mjölby bra mycket mysigare än Hellsburg, tristare ort får man leta efter, sägs att fåglarna flyger upp och ner där över för att slippa se eländet ;-)
Jag tror inte man är garanterad plats bara för att man klarar testerna, det är väl de som klarar testerna bäst och som har högst betyg som går vidare. Det är väldigt många sökande per utbildningsplats, tror lokförarutbildningen toppar listan över YH-utbildningar. Med tanke på bostadsort så är Mjölby bra mycket mysigare än Hellsburg, tristare ort får man leta efter, sägs att fåglarna flyger upp och ner där över för att slippa se eländet ;-)
Lokförarutbildningen ÄR den mest sökta utbildningen, om det nu är något positivt eller negativt. Kort utbildning och bra lön är något som lockar många.
Hur går det för er sökande förövrigt? Grattis till er som lyckats kapa en plats.
Jag missuppfattade hela jävla testet. Så förbannat less blir jag. Har varit så fruktansvärt peppad för att kunna få ha en chans till utbildningen så misslyckas jag på detta simpla test. Skrattretande.
Tror ni det finns en chans till att få en annan chans till testet, eller blir det helt enkelt ett nej?
Här är autosvaret jag fick..
Hej Blahblah
Tyvärr räcker dina resultat inte till för att gå vidare i urvalet för lokförare.
Orsaken är att du har arbetat för snabbt och gjort för många fel eller att du arbetat FÖR noggrant och inte hunnit med tillräckligt många uppgifter.
Om du har fått nej på ENDAST deltestet siffror och dina övriga resultat är godkända ökar dina möjligheter att få göra om deltestet siffror. OBS! Inga omtest medges på övriga deltest om du har fått nej i det automatiska svaret.
Du ska INTE göra något just nu. Blir det aktuellt med omtest av siffrorna för din del får du ett mejl med en ny inloggningskod inom TVÅ veckor.
OBS! Det måste gå minst sex månader innan du får göra om HELA förtestet. Du får bara göra om det en gång. Varje sökande har endast två försök.
Du ska inte skicka in en ny ansökan om du vill göra om förtestet, utan du ska mejla så får du en ny inloggningskod.
Tror jag ska gråta i fosterställning nu. Peace.
Senast redigerad av Snakalabama 2014-04-21 kl. 23:08.
Jag missuppfattade hela jävla testet. Så förbannat less blir jag. Har varit så fruktansvärt peppad för att kunna få ha en chans till utbildningen så misslyckas jag på detta simpla test. Skrattretande.
Tror ni det finns en chans till att få en annan chans till testet, eller blir det helt enkelt ett nej?
Hej Blahblah
Tyvärr räcker dina resultat inte till för att gå vidare i urvalet för lokförare.
Orsaken är att du har arbetat för snabbt och gjort för många fel eller att du arbetat FÖR noggrant och inte hunnit med tillräckligt många uppgifter.
Om du har fått nej på ENDAST deltestet siffror och dina övriga resultat är godkända ökar dina möjligheter att få göra om deltestet siffror. OBS! Inga omtest medges på övriga deltest om du har fått nej i det automatiska svaret.
Du ska INTE göra något just nu. Blir det aktuellt med omtest av siffrorna för din del får du ett mejl med en ny inloggningskod inom TVÅ veckor.
OBS! Det måste gå minst sex månader innan du får göra om HELA förtestet. Du får bara göra om det en gång. Varje sökande har endast två försök.
Du ska inte skicka in en ny ansökan om du vill göra om förtestet, utan du ska mejla så får du en ny inloggningskod.
Var det första gången du gjorde testet har du ju en chans till om 6 månader men om det var andra gången så är det nog kört för dig inom tcc. Däremot såg jag en platsannons för ett par månader sedan att gruvan i kiruna sökte folk som ville bli lokförare, det var 1 års betald utbildning har jag för mig. Nu är det förmodligen försent att söka men kolla platsbanken i kiruna lite då och då så kanske det dyker upp igen.
Lycka till.
Hej Blahblah
Men det är lite det som är meningen, att det är ett första urval, klarar man det inte är man kanske inte lämplig att komma in på utbildningen. Men var det så att uppgifterna var dåligt förklarade då är det ju synd om dig, men tror inte det ändrar något utan du får nog försöka i höst igen då. Men samtidigt fallerar ju hela urvalet om man får göra om testerna till man klarar dem, klarar man dem och lokföraryrket så borde man klara urvalstesterna på första försöket. Låter kanske lite trist, men så är det, det är ett yrke med grymt mycket ansvar, du ansvarar för ett fullsatt pendeltåg t.ex med alla resenärer samt tåget som kostar 140 miljoner typ om du kör pendeltåg. Kör du godståg är det helt andra krafter och problem du arbetar mot.
Jag har också kommit vidare till nästa test, är det någon som har bra tips inför det testet i Hallsberg?
Något man kan träna på inför de testerna?
Sidor som jag personligen går in på för att väcka de små grå inför urvalet jag själv ska till är mensa.se.no.dk, testportalen samt queendom.com. Vet inte om de hjälper men man kan ju hoppas.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!