Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-04-22, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Någon entydig ställning i vargfrågan har mig veterligen SvP inte tagit, även om man är tydliga med att man anser att vår flora och fauna ska skyddas och bevaras i så hög utsträckning som möjligt.

Vargen är ett naturligt inslag i vår fauna och har så varit mycket länge, även om den under historiska perioder drivits till utrotningens brant på grund av att den stundtals hotade svenskarnas betesdjur. Vi vet att vargen har funnits här i åtminstone 10.000 år och det finns ett egenvärde i att den finns kvar även i framtiden.

Även vargen globalt sett inte är hotad på samma sätt som vissa andra större däggdjur så finns det genetiskt viktiga lokala populationer som är att betrakta som mycket hotade. Stammar med värdefulla genetiska egenskaper som riskerar att gå förlorade för alltid. I Sverige idag finns det inte ens 400 djur, men den ökar lyckligtvis sakta men något osäkert. Trots detta oerhörda fåtal vargar så skriks det om att skjuta av stammen eller för den delen också att utrota den helt.

Dessa högljudda skrik om avlivning och utplåning kommer vanligtvis från individer som har särintressen som kan hotas av vargen. Fårbönder eller jägare inte helt sällan. Jag menar ju att vargen gör vårt land vackrare och att det även därför finns ett värde i att bevara den här och att övriga argument med rivna får eller en och annan riven jakthund väger ganska lätt i jämförelse.

Vi har en fantastisk fauna med flera mäktiga djur där vargen, björnen och lodjuret kanske sticker ut lite extra. Och detta vackra ska vi naturligtvis vårda och värna om för kommande generationer - inte utplåna.

Oavsett vad man tycker i "vargfrågan" så är varghatare inte en jätteviktig väljargrupp. Det är idag en i stort sett lika oviktig och marginaliserad väljargrupp som kristna konservativa, fanatiska abortmotståndare eller libertarianer. Man behöver inte aktivt stöta bort dessa väljare men man bör absolut inte fjäska för små och irrelevanta väljargrupper och därmed alienera stora och viktiga väljargrupper. Även om dessa grupper hade varit större så kan man fråga sig om det ens är önskvärt att attrahera människor som har varghat, rättshaveristiskt statshat eller fanatiskt abortmotstånd som främsta politiska hjärtefrågor.
Citera
2014-04-22, 14:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Oavsett vad man tycker i "vargfrågan" så är varghatare inte en jätteviktig väljargrupp. Det är idag en i stort sett lika oviktig och marginaliserad väljargrupp som kristna konservativa, fanatiska abortmotståndare eller libertarianer. Man behöver inte aktivt stöta bort dessa väljare men man bör absolut inte fjäska för små och irrelevanta väljargrupper och därmed alienera stora och viktiga väljargrupper. Även om dessa grupper hade varit större så kan man fråga sig om det ens är önskvärt att attrahera människor som har varghat, rättshaveristiskt statshat eller fanatiskt abortmotstånd som främsta politiska hjärtefrågor.
Jag håller med i stort. Det känns rimligt det du säger. Bara för att en grupp hörs mycket, oavsett om det är religiösa tokstollar eller andra märkliga individer med olika särintressen så innebär ju inte detta nödvändigtvis att de representerar särskilt mycket människor. Ofta verkar de mest representera sig själva men genom framgångslik lobbyism så lyfts deras marginaliserade perspektiv ändå upp gång på gång.
Citera
2014-04-22, 14:55
Bannlyst
Krönika i DN delvis om Svenskarnas parti: http://www.dn.se/ledare/kolumner/drommar-om-valhall/

Citat:
Tusentals år av svenskhet – med den parollen vill *nazistiska Svenskarnas parti säga att dagens svenskar är desamma som för tusen år sedan, med samma gener och samma blod som vikingar. Och om de inte är det – ja, då får man ändra på den saken. Dna-tester i stor skala bör genomföras av myndigheterna, anser partiet, och de medborgare vars provsvar visar fel ska få sitt svenska pass indraget och skickas ut ur landet – okänt vart. Partiets symbol är ett runtecken som vikingarna, enligt uppgift, använde för att injaga skräck i sina fiender.
Citera
2014-04-22, 15:30
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Krönika i DN delvis om Svenskarnas parti: http://www.dn.se/ledare/kolumner/drommar-om-valhall/

Om partiets symbol:
Citat:
Svenskarnas parti har som partisymbol valt att använda sig av en fornnordisk bindruna, ett arv från våra förfäder. Symbolen är en runa som är lätt att känna igen, har en symboliskt positiv innebörd och är enkel att avbilda.

Den sammansatta runa som används har namnet Aegishjálmur (skräckhjälm) och är en kraftfull runa som är sammansatt av fyra stycken livsrunor (Algiz) vilka pekar i de fyra väderstrecken. Algiz är en symbol som kan betyda både liv och död vilket också symboliserar vikten av den politiska kamp vi för; lyckas vi inte kommer svenskarna sakta men säkert att ersättas av andra folkslag vilket innebär slutet på vår del av mänsklighetens historia. Aegishjálmur var vidare en symbol som våra förfäder använde för att få styrka i strid och injaga skräck i sina fiender vilket passar väl in i den tid då etablissemanget mer än någonsin kommer att frukta det parti, den rörelse, som har för avsikt att byta ut det destruktiva styret mot ett som sätter svenskarna i första rummet. Att symbolen är en krigarsymbol är också passande då det här är en politisk strid, utan tvekan vårt folks ödeskamp med tanke på att svenskarna som folk inte kommer att fortsätta existera i framtiden om inte en total avveckling av mångkulturen genomförs.
https://www.svenskarnasparti.se/symbolen/
Citera
2014-04-22, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Jag tycker vargfrågan är extremt viktig, jag röstade SD förra valet, men jag kan verkligen inte lägga en röst på dem, när de är för att skjuta varg(även om de gjort ett bra jobb i övrigt).
Får en bonde sina får rivna, så får man väl ge ett skadestånd som han/hon blir nöjd med eller bekosta bättre stängsel.
Senast redigerad av hanna33 2014-04-22 kl. 16:30.
Citera
2014-04-22, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockingnrolling
Nej tänker inte rösta svp, tror det kommer skada svenska folket, gemenskapen i Sverige och välfärden mycket om svp blir stora nog att styra. Jag vill se att svenska arbetare får rättigheter, med svp i makten kommer arbetarna bli som slavar och samhället som ett koncentrazionsläger. Tror det blir för mycket risk för inavlad befolkning också om man har de regler för gränserna svp vill ha. Trordet skadar också kulturen i sverige mycket, att man bränner böcker och hatar annorlunda människor är väldigt fientligt mot konsten och utvecklingen för landet.

Inavel ? driver du med oss ? Du är medveten om va att med en population på endast 1000 personer så blir det ingen inavel. Det går att undvika på 100 pers med även om det ur en genetisk synvinkel inte är optimalt. Om ditt inavelsargument skulle stämma så skulle vi inte ha något annat än inavlade människor i världen idag med tanke på hur extremt få människor folk träffade förr i tiden när man endast umgicks med det närmaste grannskapet i brist på transportmedel. Förövrigt vill inte SvP stänga gränserna på något sätt mot resten av den västerländska världen. SvP medlemmar hatar inte andra människor däremot anser vi att hela världen inte har rätt att bo i Sverige, att Sverige är svenskarnas land osv samt att invandring av främst negrer och araber är skadligt och bör upphöra omgående. Frivilligt kulturutbyte över gränserna är dock inget som SvP har det minsta problem med utan det är den påtvingade mångkulturen som är problemet.

Det där med att bränna böcker är ju också ganska intressant med tanke på att SvP idag är det enda partiet som vill införa fullständig yttrandefrihet av tex amerikansk Freedom of speech modell.

Det där med att SvP skulle vara fientligt inställda mot arbetarklassen eller vilja förvandla Sverige till ett KZ läger förstår jag inte heller. SvP värnar om alla svenskar oavsett klass och förespråkar klassamarbete där ingen klass gynnas framför någon annan. Jag skulle tippa på att SvP utgörs av ca 90% av det som du kallar för vanliga arbetare, varav flertalet sådana sitter i partistyrelsen. Däremot lyser vanliga arbetare med sin frånvaro på de högre posterna ute hos de traditionella partierna av någon skum anledning.
Citera
2014-04-22, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Inavel ? driver du med oss ? Du är medveten om va att med en population på endast 1000 personer så blir det ingen inavel. Det går att undvika på 100 pers med även om det ur en genetisk synvinkel inte är optimalt. Om ditt inavelsargument skulle stämma så skulle vi inte ha något annat än inavlade människor i världen idag med tanke på hur extremt få människor folk träffade förr i tiden när man endast umgicks med det närmaste grannskapet i brist på transportmedel. Förövrigt vill inte SvP stänga gränserna på något sätt mot resten av den västerländska världen. SvP medlemmar hatar inte andra människor däremot anser vi att hela världen inte har rätt att bo i Sverige, att Sverige är svenskarnas land osv samt att invandring av främst negrer och araber är skadligt och bör upphöra omgående. Frivilligt kulturutbyte över gränserna är dock inget som SvP har det minsta problem med utan det är den påtvingade mångkulturen som är problemet.

Det där med att bränna böcker är ju också ganska intressant med tanke på att SvP idag är det enda partiet som vill införa fullständig yttrandefrihet av tex amerikansk Freedom of speech modell.

Det där med att SvP skulle vara fientligt inställda mot arbetarklassen eller vilja förvandla Sverige till ett KZ läger förstår jag inte heller. SvP värnar om alla svenskar oavsett klass och förespråkar klassamarbete där ingen klass gynnas framför någon annan. Jag skulle tippa på att SvP utgörs av ca 90% av det som du kallar för vanliga arbetare, varav flertalet sådana sitter i partistyrelsen. Däremot lyser vanliga arbetare med sin frånvaro på de högre posterna ute hos de traditionella partierna av någon skum anledning.

Med tanke på att alla människor utanför Afrika härstammar ifrån ca 200 individer, så tror jag att det eviga tjatet om att svenskar och européer är inavlade för de inte öppnar sina gränser på vid gavel åt afrikaner inte har så mycket vetenskapligt belägg.

Sen stämmer det som du säger att SvP är troligtvis ett av de bästa partierna man kan rösta på som svensk arbetare. Utan tvekan.
Citera
2014-04-22, 17:59
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
Med tanke på att alla människor utanför Afrika härstammar ifrån ca 200 individer, så tror jag att det eviga tjatet om att svenskar och européer är inavlade för de inte öppnar sina gränser på vid gavel åt afrikaner inte har så mycket vetenskapligt belägg.

Sen stämmer det som du säger att SvP är troligtvis ett av de bästa partierna man kan rösta på som svensk arbetare. Utan tvekan.

SvP är folkets parti.
Citera
2014-04-22, 20:03
Medlem
Hedrade SvP Gösta Hallberg-Cuula tidigare den här månaden eller har man slutat med det?

Såg riksdagslistan här:

https://www.svenskarnasparti.se/2014/04/17/har-kandiderar-svenskarnas-parti/

Innebär det att Jacobsson och Björkqvist jobbar heltid med partiet respektive Realisten eller ses bara de sysslorna som viktigare att lyfta fram i listan än deras vanliga yrken?
Citera
2014-04-22, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Hedrade SvP Gösta Hallberg-Cuula tidigare den här månaden eller har man slutat med det?

Såg riksdagslistan här:

Innebär det att Jacobsson och Björkqvist jobbar heltid med partiet respektive Realisten eller ses bara de sysslorna som viktigare att lyfta fram i listan än deras vanliga yrken?

Iaf Björn ska väl uppbära en lön ifrån Realisten och sakna övrig sysselsättning,vilket såklart är bra.
Citera
2014-04-22, 20:32
Medlem
Luckmanns avatar
Citat:
Jag kan inte svara på det. Vad jag förstått det så har hedrandet av Gösta Hallberg-Cuula alltid skett på frivilligbasis av de mer lokala aktivisterna, och jag skulle därför bli överraskad om de inte gjorde det även i år.

Citat:
Såg riksdagslistan här:

Jag kan återigen inte svara fullt ut på frågan, men kan påpeka att vad som står på Riksdagslistan gällande yrke är i princip upp till tycke och smak. Det handlar alltså inte om vad man nödvändigtvis har för yrkesutövning på hel-/deltid, utan vad som man känner bäst definierar ens befintliga yrke.

Det är av samma anledning som vissa står som "Pensionerad hamnarbetare" eller "Pensionerad bilmekaniker", och en annan står som bara "Pensionär".

Och om inte Stefan går på heltid som partiledare än, så kan jag i varje fall bekräfta att han jobbar mer på sin fritid med politiken än de flesta gör under sina arbetstimmar på jobbet. Maken till människa till att ha fingrarna i vartenda bakverk får man leta efter. Jag tror att mannen måste ha fått en 30-timmars dagscykel när alla vi andra fick 24.
Citera
2014-04-22, 20:35
Bannlyst
Citat:
https://www.svenskarnasparti.se/2014/04/14/hedrande-av-gosta-hallberg-cuula-i-solna/

Verkar dock som att ansvariga har varit lata och slarviga och inte skrivit något reportage.

Citat:
Varken Björn eller Stefan jobbar heltid med partiet/Realisten. Stefan jobbar med betong, och om Björn vill berätta vad han jobbar med eller om han överhuvudtaget jobbar så är det upp till honom. Att Stefan listas som partiledare är väl naturligt och även Björn är ju känd som "mr Realisten" så det är väl ok att det står så.

Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
Iaf Björn ska väl uppbära en lön ifrån Realisten och sakna övrig sysselsättning,vilket såklart är bra.
Är du helt säker på det? Jag är nämligen ganska väldigt säker på att du har fel.

Däremot borde såklart både Björn, Stefan och andra drivande nyckelpersoner anställas och således jobba heltid med det politiska och enbart fokusera på detta för att bygga en framgångsrik organisation. Men där är vi tyvärr inte riktigt än även om det på sikt är en nödvändighet.
Senast redigerad av Straybullet 2014-04-22 kl. 20:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in