2014-04-19, 01:54
Medlem
Wa-do-Themss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
Smuggelgripna får tillbaka cannabis

Fan va nice! ska nog ta och resa ner dit snart!
Citera
2014-04-19, 02:04
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Man är redo att överge det svenska snuset för att behålla cannabis-förbudet, men först vill man kratta managen genom en kraftig höjning och få ner antalet snusare, som är alldeles för många i nuläget för att inte ställa till med en storm.

Jag postade om att snuset och cannabis kopplingen för något år sedan, efter att ha fått viss information från en person med hög kännedom och kontakter inom EU.
Denne persons info håller än. Kan inte delge detaljer.
Mer än att EU kommer att ställa snuset mot Sveriges protester och önskan om
Fortsatt förbud.
Aha, now it makes sense. Fast samtidigt så dyker det upp billiga snussorter hela tiden. Jag köper min stock för 150 kr, och priset har legat däromkring i ett antal år. Kan dom verkligen slå ut hela snusindustrin på detta sättet?

Jag har svårt att se ett framtida scenario där någon politiker ens vågar nämna snus och olagligt i samma mening. En lynchmobb utan dess like hade jagat den politikern som hade vågat yttra sig om att illegalisera snuset. Jag tror faktiskt inte att det är möjligt i Sverige. Hur ska dom lyckas tror du?
Senast redigerad av tauceti 2014-04-19 kl. 02:07.
Citera
2014-04-19, 08:59
Medlem
WeedWhackers avatar
Detta är ju fantastiskt
Nu kommer det bli moralpanik i sverige i veckan, hahaha.

Öppnar för flera frågor detta. men det är fanimej historiskt.
Tjohooooooooooooo!!!!
Senast redigerad av WeedWhacker 2014-04-19 kl. 09:06. Anledning: Stavfel
Citera
2014-04-19, 09:06
Medlem
WeedWhackers avatar
Detta är länken till den längre artikeln.--

http://www.sydsvenskan.se/sverige/misstankta-smugglare-far-tillbaka-sin-cannabis/
Citera
2014-04-19, 20:00
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Aha, now it makes sense. Fast samtidigt så dyker det upp billiga snussorter hela tiden. Jag köper min stock för 150 kr, och priset har legat däromkring i ett antal år. Kan dom verkligen slå ut hela snusindustrin på detta sättet?

Jag har svårt att se ett framtida scenario där någon politiker ens vågar nämna snus och olagligt i samma mening. En lynchmobb utan dess like hade jagat den politikern som hade vågat yttra sig om att illegalisera snuset. Jag tror faktiskt inte att det är möjligt i Sverige. Hur ska dom lyckas tror du?

Få upp priset - ner användare.
Sedan skylla på EU för förbudet.
Citera
2014-04-22, 13:23
Medlem
Hm.. så om man Fixar recept på olaglig narkotika osv, kan man ta in det I landet? Det känns som att detta går emot allt.
Citera
2014-04-22, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edwin.
Hm.. så om man Fixar recept på olaglig narkotika osv, kan man ta in det I landet? Det känns som att detta går emot allt.

Inte egentligen, då man får ta med sig medicin från ett land till ett annat inom EU, då det är en massa mediciner som kan vara ok i ett land en knark i ett annat, ganska vettigt egentligen, kommer inte ihåg vilken, men en vanlig värktablett i Sverige är olaglig i Spanien tex.
Citera
2014-04-22, 13:58
Medlem
Citat:
"Det känns som att detta går emot allt." Jag tycker att det känns helt logiskt?

Det är en medicin i andra länder oavsett om den är det i Sverige eller ej, precis som många andra mediciner, och precis som många andra mediciner så ska man kunna ta med den hem om man har besökt ett land, gått till doktorn, och fått den utskriven.
Citera
2014-04-22, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virre87
Inte egentligen, då man får ta med sig medicin från ett land till ett annat inom EU, då det är en massa mediciner som kan vara ok i ett land en knark i ett annat, ganska vettigt egentligen, kommer inte ihåg vilken, men en vanlig värktablett i Sverige är olaglig i Spanien tex.

Så om jag nu fixar ett kort i något mer korrupt land i eu och köper med mig det jag får ta under 30 dagar, så får jag helt enkelt ta med mig typ subutex, cannabis m.m?

Åker lätt ner någonstans när lönen kommer.
Citera
2014-04-22, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
"Det känns som att detta går emot allt." Jag tycker att det känns helt logiskt?

Det är en medicin i andra länder oavsett om den är det i Sverige eller ej, precis som många andra mediciner, och precis som många andra mediciner så ska man kunna ta med den hem om man har besökt ett land, gått till doktorn, och fått den utskriven.

Ja i för sig så gör det ju faktiskt det, men just cannabis?

Man kan ju i alla fall hoppas att detta funkar i fortsättningen!
Citera
2014-04-22, 19:27
Medlem
Citat:
Så om jag nu fixar ett kort i något mer korrupt land i eu och köper med mig det jag får ta under 30 dagar, så får jag helt enkelt ta med mig typ subutex, cannabis m.m?

Åker lätt ner någonstans när lönen kommer.

Beror lite på vilken "klass" narkotikan har, vissa får du bara ta med 5 dagsdoser av, kolla så du inte gör fel, så du slipper smuggelbrott bara
Citera
2014-04-22, 19:42
Medlem
WeedWhackers avatar
Vi måte få ett prejudikat på detta i domstol.

Annars vet vi inte vad som händer med den som drar in det först av alla.

Att en grabb tog in dronabinol är ganska känt, men det kom aldrig upp i domstol.
Åtal lades ned...

SEdna är det verkligen så att det är 5 dagars dos som gäller, om du är boende i sverige.

För helskotta, ska någon ta hem Bedrocan, se till så ni har kött på bena...
Papper, avtal, och fan och hans moster.
Det är fortfarande Sverige vi bor i, Cannabis är ju en dödsdrog vet ni väl...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in