Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-22, 20:05
  #73
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edwin.
Så om jag nu fixar ett kort i något mer korrupt land i eu och köper med mig det jag får ta under 30 dagar, så får jag helt enkelt ta med mig typ subutex, cannabis m.m?

Åker lätt ner någonstans när lönen kommer.
Bägge är mediciner, bara kolla i fass så ser du svaret på detta.
Sen gäller ju att allt sköts rätt, annars kanske man får en del att reda ut.
Citera
2014-04-22, 20:17
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virre87
Beror lite på vilken "klass" narkotikan har, vissa får du bara ta med 5 dagsdoser av, kolla så du inte gör fel, så du slipper smuggelbrott bara

Aa, vill vara på den säkra sidan! Man vill ju nästan ringa Tullverket och kolla med dom

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Bägge är mediciner, bara kolla i fass så ser du svaret på detta.
Sen gäller ju att allt sköts rätt, annars kanske man får en del att reda ut.

Aa får kolla upp det. Är rätt upptagen om dagarna men slänger iväg ett mail eller något sånt inom de närmsta dagarna till tullverket och company.
Citera
2014-04-23, 01:46
  #75
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Få upp priset - ner användare.
Sedan skylla på EU för förbudet.
Hur smart är det då? Då har vi ju plötsligt öppnat upp för ännu en svart marknad? Korkade politiker! Jag snusar själv och vet hur svårt det är att låta bli snuset. Folk kommer inte sluta för att det blir dyrare, i alla fall inte i någon större omfattning. Jag kan vara utan allt annat trevligt och gott i livet men aldrig snuset, och jag vet att flertalet snusare känner likadant.

Folk kommer ju att göra eget snus hemma för att sedan sälja det till grannar och bekanta. Ska poliser behöva jaga och kriminalisera ännu mera hederligt folk? Jag har svårt att se hur dom ens ska lyckas, men samtidigt så vill jag se dom försöka sig på detta. En stor minoritet cannabisrökare känner ju sig redan illa behandlade. Lägg därtill en större grupp med snusare och vi kommer att få se stora demonstrationer. Fan, är verkligen våra politiker såhär korkade?

Ont: Att folk tar med sig medicinskt cannabis kommer endast att öka desto mer i framtiden. Svenska staten börjar nog inse att dom inte kan stå emot strömmen. Det legaliseras runtom och fler använder cannabis som medicin gentemot flera sjukdomar. Snart så faller muren som Sverige har satt upp gentemot cannabisens positiva egenskaper, det går inte längre att ljuga om det då omvärlden numera har en annan syn på cannabisen. Underbart!
__________________
Senast redigerad av tauceti 2014-04-23 kl. 02:02.
Citera
2014-04-23, 19:53
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edwin.
Ja i för sig så gör det ju faktiskt det, men just cannabis?

Man kan ju i alla fall hoppas att detta funkar i fortsättningen!
Vadå "men just cannabis?"? Cannabis är ju ingenting jämfört med hur många direkt livsfarliga och beroendeframkallande mediciner det finns.
Citera
2014-04-24, 11:28
  #77
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Hur smart är det då? Då har vi ju plötsligt öppnat upp för ännu en svart marknad? Korkade politiker! Jag snusar själv och vet hur svårt det är att låta bli snuset. Folk kommer inte sluta för att det blir dyrare, i alla fall inte i någon större omfattning. Jag kan vara utan allt annat trevligt och gott i livet men aldrig snuset, och jag vet att flertalet snusare känner likadant.

Folk kommer ju att göra eget snus hemma för att sedan sälja det till grannar och bekanta. Ska poliser behöva jaga och kriminalisera ännu mera hederligt folk? Jag har svårt att se hur dom ens ska lyckas, men samtidigt så vill jag se dom försöka sig på detta. En stor minoritet cannabisrökare känner ju sig redan illa behandlade. Lägg därtill en större grupp med snusare och vi kommer att få se stora demonstrationer. Fan, är verkligen våra politiker såhär korkade?

Ont: Att folk tar med sig medicinskt cannabis kommer endast att öka desto mer i framtiden. Svenska staten börjar nog inse att dom inte kan stå emot strömmen. Det legaliseras runtom och fler använder cannabis som medicin gentemot flera sjukdomar. Snart så faller muren som Sverige har satt upp gentemot cannabisens positiva egenskaper, det går inte längre att ljuga om det då omvärlden numera har en annan syn på cannabisen. Underbart!


Tror inte de bryr sig nämnvärt om folk gör sitt eget snus. Smuggling lär det ju inte bli. Snus är en svensk grej. Allt handlar om att kunna kohandla med snuset mot cannabis.
Man hade kunnat göra snus till en vara för hela EU, ni minns säkert turerna, men när motbud kom kring ett eventuellt europeiskt regleringsverk kring cannabis och hur Sverige skulle ställa sig till det, så valde våra folkvalda att backa och skyllde på EU:s regelverk.
Anledningen till att cannabis inte nämns officiellt är allt frågan diskuteras "inofficiellt". Det pågår ett stort arbete kring frågan och hur ett eventuellt regelverk ska se ut.

Det roliga i kråksången är att Sverige just nu skjutit sig själva i foten kring medicinsk cannabis, och det får vi tacka snubben som jobbade för att få Sativex. De styrande trodde att de gjorde ett genidrag när de tillät Sativex, men utom läkemedelsförsäkringen och därmed gjorde preparatet svindyrt.
Sedan kom norrmännen med sina små burkar och de insåg precis vilken fadäs de gjort.

Nu jobbar de stenhårt för att skapa ett nytt regelverk, men det spelar ingen större roll vad de gör, för de ska få till ett regelrätt förbud så måste de in i EU-kvarnen. Det enda smolket i bägaren är att EU jobbar rätt hårt det här året på att få bort alternativ-medicinen och där har de väl sin chans att mota olle i grind. jag tror dock inte att de kommer att kunna åberopa vare sig Sativex eller Bedocran under detta. Bayer Schering Pharma kommer aldrig gå med att Sverige påstår att deras preparat (sativex) är humbug.

Om vi verkligen vill snabba på saker och ting så bör vi alla jobba hårt för att skaffa egna recept på bedocran så fort det bara går. De kan möjligen förbjuda nya användare, men att de skulle kunna få EU att gå med på att häva recept för de som redan har Bedocran - det ter sig omöjligt tamejfan.
Citera
2014-04-24, 12:41
  #78
Medlem
Intressant tråd. Det var alltså ok att föra in det i Norge, men ska vara svårare i Sverige. Norge är väll inte med i EU, så dem har sina egna bestämmelser?
Är det någon här på flashback som fått Bedrocan utskrivet, och lyckats föra in det i Sverige?
Hur gick ni till väga? Hur går jag till väga? Svårt att få recept?
All info är intressant!
Räcker det inte att åka till Finland, eller är dem hårda där, eller bara skriver ut till Finska medborgare?
Har adhd diagnos, och har haft Concerta samt Ritalin utskrivet, men mår bara skit på det (blev indraget för jag var positiv på thc) medicinen som jag själv vill ha och mår bäst på, får jag inte bruka
Citera
2014-04-24, 13:36
  #79
Medlem
PrettySneakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiTheory
Intressant tråd. Det var alltså ok att föra in det i Norge, men ska vara svårare i Sverige. Norge är väll inte med i EU, så dem har sina egna bestämmelser?

Rörande detta har de samma lagar eftersom att de är med i schengen.
Citera
2014-04-24, 17:38
  #80
Medlem
Vill bara meddela och informera att jag var i kontakt med tullverket igår.
Berättade att jag kommer passera bron nere i söder och kommer även föra in cannabis.

Första personen jag var i kontakt med - Vaaa! det går ju inte. Det är olagligt!! Efter ett ganska givande och kort samtal så blev jag kopplad till det yttre befälet.

Hon kunde givetvis inte svara på mina frågor. Men hon lovade att återkomma.

Tog bara någon minut så ringde hon tillbaka...


Då lät det såhär...

-Du behöver inte deklarera något när du passerar. Så länge du bara tar med dig din medicin och inte något knark. OCH tänk på att ha kolla på alla papper och intyg.

Jävligt trevligt bemötande för en gångs skull av en myndighet.
(Dom lär sig)

/Smerkels
Citera
2014-04-24, 19:09
  #81
Medlem
WeedWhackers avatar
Mäh! Smerkels.

Ska du försöka bli först in i Sverige

Vi borde utlysa en slags tävling om detta när jag tänker på det.

Men framförallt!!!

Den som är först! Ordning och reda på era papper i detta ärende...
En sur domstol gör ingen glad, tänk på det...
Citera
2014-04-25, 03:37
  #82
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Tror inte de bryr sig nämnvärt om folk gör sitt eget snus. Smuggling lär det ju inte bli. Snus är en svensk grej. Allt handlar om att kunna kohandla med snuset mot cannabis.
Okej, det är så det ligger till.
Citat:
Man hade kunnat göra snus till en vara för hela EU, ni minns säkert turerna, men när motbud kom kring ett eventuellt europeiskt regleringsverk kring cannabis och hur Sverige skulle ställa sig till det, så valde våra folkvalda att backa och skyllde på EU:s regelverk.
Ja jag minns turerna kring frågan om snuset med Eu. Fast det är först nu som jag får höra att Cannabisfrågan är den underliggande orsaken. Har du nåt att hänvisa till? Jag hade gärna velat se det svart på vitt.
Citat:
Anledningen till att cannabis inte nämns officiellt är allt frågan diskuteras "inofficiellt". Det pågår ett stort arbete kring frågan och hur ett eventuellt regelverk ska se ut.
Jag ser framför mg hur dom sitter panikslagna och har möten om hur dom ska gå tillväga. Den här linjen har ju varit den som varit normen i årtionden, inte bara i Sverige, utan hela världen. Det måste vara väldigt omvälvande för dessa äldre politiker vars indoktrinering har satt sig hårt och djupt i sinnet. Att dom helt plötsligt bara ska lägga sig ner och ge upp kampen emot "dödsdrogen", som dom är så övertygade är det rätta, händer inte, men det som kommer att hända är att dom till slut är tvungna att ge med sig. Vilket vi börjar se starten på. Underbart!

Citat:
Det roliga i kråksången är att Sverige just nu skjutit sig själva i foten kring medicinsk cannabis, och det får vi tacka snubben som jobbade för att få Sativex. De styrande trodde att de gjorde ett genidrag när de tillät Sativex, men utom läkemedelsförsäkringen och därmed gjorde preparatet svindyrt.
Sedan kom norrmännen med sina små burkar och de insåg precis vilken fadäs de gjort.

Nu jobbar de stenhårt för att skapa ett nytt regelverk, men det spelar ingen större roll vad de gör, för de ska få till ett regelrätt förbud så måste de in i EU-kvarnen. Det enda smolket i bägaren är att EU jobbar rätt hårt det här året på att få bort alternativ-medicinen och där har de väl sin chans att mota olle i grind. jag tror dock inte att de kommer att kunna åberopa vare sig Sativex eller Bedocran under detta. Bayer Schering Pharma kommer aldrig gå med att Sverige påstår att deras preparat (sativex) är humbug.

Om vi verkligen vill snabba på saker och ting så bör vi alla jobba hårt för att skaffa egna recept på bedocran så fort det bara går. De kan möjligen förbjuda nya användare, men att de skulle kunna få EU att gå med på att häva recept för de som redan har Bedocran - det ter sig omöjligt tamejfan.
Jag salutar norrmännen för detta! Vilka åkommor kan man skylla på för att få läkaren att skriva ut Bedocron? Vi får väl sätta igång med en gång tycker jag!
Citera
2014-04-25, 14:20
  #83
Medlem
WeedWhackers avatar
Det behövs en vattentät guide för den/de som kommer genomföra detta.

För väl på svensk mark, kommer det ta hus i helvete... Knark e bajs vet ni väl

Åk inte ned och chansa, ni sätter för mycket på spel...
Den som genomför ett köp och tar hem, måste vara säker på sin sak.
Det går inte å stå och dilla en massa dynga, när staten sätter upp hårt motstånd i denna fråga.
Vart ska ni vända er för hjälp? vilken advokat tar i detta?
Det är Diktatur Sverige vi lever, och inbilla er inte att lagen är snäll på detta område när det kommer till narkotika klassning...

Keep on fighting!
Citera
2014-04-26, 02:46
  #84
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeedWhacker
Det behövs en vattentät guide för den/de som kommer genomföra detta.

För väl på svensk mark, kommer det ta hus i helvete... Knark e bajs vet ni väl

Åk inte ned och chansa, ni sätter för mycket på spel...
Den som genomför ett köp och tar hem, måste vara säker på sin sak.
Det går inte å stå och dilla en massa dynga, när staten sätter upp hårt motstånd i denna fråga.
Vart ska ni vända er för hjälp? vilken advokat tar i detta?
Det är Diktatur Sverige vi lever, och inbilla er inte att lagen är snäll på detta område när det kommer till narkotika klassning...

Keep on fighting!
Nej då, så farligt som du utmålar det, är det inte. Sverige har ju sedan ett tag tillbaka halverat straffen för narkotika. Sedan så behöver du inte alls oroa dig för att ta med dig medicin som du dessutom har recept på, även om det är cannabis. I värsta fall så slänger dom det, men tydligen så får du numera ta med dig det laglig då dessa norrmän fått tillbaka sitt.

Staten är väl tvungna att tilldela dig en advokat, om det nu ens skulle gå så långt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback