2014-04-22, 12:47
Medlem
Ghulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananasvenne
Han dödade inte för hennes skull utan för sin familjs heder

Ofattbart för många av oss andra men har man inte förmågan att sätta sig in i situationen är det ingen större ide att fortsätta den diskussionen här

Hade hon inte tagit med sin nye man och hans släkt till kyrkan i Norrköping hade det aldrig hänt, dom kunde likaväl fira påskmässa i kyrkan i Södertälje så hade allt varit fridens liljor

Hade det, så hedern är inte så viktig alltså? Hur ska du ha det?
Citera
2014-04-22, 12:49
Medlem
bananasvennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghuler
Hade det, så hedern är inte så viktig alltså? Hur ska du ha det?

Spelar du idiot nu eller är du så dum

Exet och hans familj fanns väl på plats i kyrkan i Norrköping där dom bor och inte i Södertälje
Citera
2014-04-22, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Bild från brottsplatsen trillade precis in i min inkorg av någon som sett bilden på Facebook men inte vill riskera att outas då han troligtvis är vän med grannen:
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1.0-9/10251974_10203749572564427_1291485993312330239_n.j pg

Vilken idiot lägger massa filter på en bild från en brottsplats. Man blir så trött på instagram-generationen.

Kan man be grannen publicera originalbilden utan massa skit över.
Citera
2014-04-22, 12:50
Medlem
breakthebutterflys avatar
Citat:

Ofattbart för många av oss andra men har man inte förmågan att sätta sig in i situationen är det ingen större ide att fortsätta den diskussionen här

Hade hon inte tagit med sin nye man och hans släkt till kyrkan i Norrköping hade det aldrig hänt, dom kunde likaväl fira påskmässa i kyrkan i Södertälje så hade allt varit fridens liljor
Du har fel. De flesta här fattar... och tycker helt enkelt inte om det. Skulle du tycka om att dina föräldrar blir skjutna imorgon för att de trampat någon på tårna (även om du fattar)?
Citera
2014-04-22, 12:50
Medlem
Ghulers avatar
Citat:

Exet och hans familj fanns väl på plats i kyrkan i Norrköping där dom bor och inte i Södertälje

Men "hedern" var väl redan förstörd? Oavsett var de firade påsk?
Citera
2014-04-22, 12:52
Medlem
Citat:

Men budordet " Du skall icke dräpa" då. De är ju kristna som går i kyrkan och viftar med pistoleros. Tror inte det finns så mycket att sätta sig in i här förutom en sjuhelvetes dubbelmoral.
Citera
Medlem
Ghulers avatar
Citat:

Intressant att 2 av dina "lands"män ligger på en plåtbänk på bårhuset, samt ytterligare 4 på intensiven och du kallar mig IDIOT?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bundari
Är det Rabi Mourad som är misstänkt gärningsman?

Det är väl Rabi och hans bror som är dom skjutna.
Gubbarna du citerar till tillhör de skadade.
Citera
2014-04-22, 12:53
Medlem
truthsayers avatar
Citat:
Det är här kulturkrocken blir som mest synlig och gränsen skulle jag vilja säga går någonstans söder om Tyskland.

Du tycker att det är hedersamt av svenska män att acceptera att deras kvinnor, dvs systrar,fruar och mammor knullar med strandraggare på semestern i Spanien eller Grekland eller till och med åker till Gambia och blir rövknullade av ett gäng negrer.

För dig är detta fullt naturligt och varför skall du som feministisk jantelags svenne lägga dig i det, du äger väl inte rätt till en kvinnas kropp och hon har väl rätt att göra vad hon vill med sin kropp och sitt liv.

Däremot i övriga världen så ser man kvinnans beteende som en förlängd arm av hela familjen eller släktens rykte och heder, man vill att deras kvinnor skall respekteras av andra familjer och klaner och därför är hennes uppförande och beteende inte bara hennes sak utan hela familjen/släktens angelägenhet.

Om hon knullar runt eller beter sig oansvarigt på något annat sätt så skämmer hon inte bara ut sig själv utan hela familjen/släkten som får skämmas inför sina landsmän och kanske värst av allt inför sin präst eller imam

Även om många av oss inte håller med om detta tycker jag någonstans att man måste kunna förstå och sätta sig in i situationen, om man nu har den förmågan.

Jag kan ha en liten förståelse om din tanke men i min värld är det långt från min tanke till handling.

Men om det nu är som du säger så undrar jag ju givetvis varför i hela världen ni är här i Sverige??
Du säger att heder, kultur mm står högre än svensk lagstiftning och kan då inte i hela mitt förstå vad ni gör här i Sverige där vi ynkryggar är och vill ha ett lugnt land??
Snälla åk bara hem och låt oss ynkryggade Svenskar vara i fred.

Att några dog och några skadades pga någon tappat sin heder är ju fruktansvärt tråkigt och tragiskt oavsett nationalitet.
Citera
2014-04-22, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghuler
Men "hedern" var väl redan förstörd? Oavsett var de firade påsk?

Fast inte om hon typ varit "rädd" och hållit sig borta.

Att promenera in med den nya maken på exets revir är att förnedra honom ännu mer.

Hahaha, kul när medelsvenssons börjar förstå de vad som gäller och hur man ska bete sig i hederskulturen för att inte trampa nån på tårna
Citera
Bannlyst
Fattar inte vilka var från södertälje vem dog? Vem tog första steget? Vad i helvete försigår?? Tydligen blev killen dumpad, han skjuter nya killen till döds? Blev saken bättre? Pissat bort sitt liv för en tjej han ändå inte skulle kunna få tillbaka. Hur tänker man.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kabeldragare
Visst tror jag det handlar om familjeintriger, men jag tror definitivt att det handlar om två familjer som slåss om kunder asså. Jag har inte köpt av dom specifikt, men jag har köpt av andra syrier i Norrköping!
Ja det låter mer troligt av det jag vet, men de använder väll familjegräl som ursäkt. När de är ute efter mer kunder och inflytande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in