Citat:
Ursprungligen postat av
bananasvenne
Det är här kulturkrocken blir som mest synlig och gränsen skulle jag vilja säga går någonstans söder om Tyskland.
Du tycker att det är hedersamt av svenska män att acceptera att deras kvinnor, dvs systrar,fruar och mammor knullar med strandraggare på semestern i Spanien eller Grekland eller till och med åker till Gambia och blir rövknullade av ett gäng negrer.
För dig är detta fullt naturligt och varför skall du som feministisk jantelags svenne lägga dig i det, du äger väl inte rätt till en kvinnas kropp och hon har väl rätt att göra vad hon vill med sin kropp och sitt liv.
Däremot i övriga världen så ser man kvinnans beteende som en förlängd arm av hela familjen eller släktens rykte och heder, man vill att deras kvinnor skall respekteras av andra familjer och klaner och därför är hennes uppförande och beteende inte bara hennes sak utan hela familjen/släktens angelägenhet.
Om hon knullar runt eller beter sig oansvarigt på något annat sätt så skämmer hon inte bara ut sig själv utan hela familjen/släkten som får skämmas inför sina landsmän och kanske värst av allt inför sin präst eller imam
Även om många av oss inte håller med om detta tycker jag någonstans att man måste kunna förstå och sätta sig in i situationen, om man nu har den förmågan.
Jag kan ha en liten förståelse om din tanke men i min värld är det långt från min tanke till handling.
Men om det nu är som du säger så undrar jag ju givetvis varför i hela världen ni är här i Sverige??
Du säger att heder, kultur mm står högre än svensk lagstiftning och kan då inte i hela mitt förstå vad ni gör här i Sverige där vi ynkryggar är och vill ha ett lugnt land??
Snälla åk bara hem och låt oss ynkryggade Svenskar vara i fred.
Att några dog och några skadades pga någon tappat sin heder är ju fruktansvärt tråkigt och tragiskt oavsett nationalitet.