2014-04-21, 18:27
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
Varför öht argumentera om du inte har det minsta lilla att backa upp dina påstående med? Tillhör du någon slags sekt?

Nej det är min personliga tro.
Vad argumenterar och backar du upp dina åsikter på då?
Försöker berätta om min tro och jag har inga bevis eller något som berättigar mina åsikter.
Citera
2014-04-21, 18:29
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Nej det är min personliga tro.
Vad argumenterar och backar du upp dina åsikter på då?
Försöker berätta om min tro och jag har inga bevis eller något som berättigar mina åsikter.

Vilken åsikt tänker du på mer specifikt?

Om jag tror att du är besatt av satan och mördar småbarn, helt utan bevis, är det rätt av mig att försöka övertyga andra om min tro då?

Edit: apropå din "personliga" tro så kan du se i min signatur vad jag har för åsikt gällande just det.
Citera
2014-04-21, 18:36
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
Vilken åsikt tänker du på mer specifikt?

Om jag tror att du är besatt av satan och mördar småbarn, helt utan bevis, är det rätt av mig att försöka övertyga andra om min tro då?

Edit: apropå din "personliga" tro så kan du se i min signatur vad jag har för åsikt gällande just det.

Jag försöker då verkligen inte övertyga någon, det är min egen övertygelse jag delar med mig eftersom det handlar om bevis här inne. Jag förklarar min tro och mitt sätt att se på bevisfrågan.
Jag behöver inge bevis. Jag tror att Gud finns i mitt hjärta. Det räcker. Behöver ingen sekt eller präst eller något. Jag går inte ens i kyrkan.
Jag tror ändå.
Citera
2014-04-21, 18:39
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Jag försöker då verkligen inte övertyga någon, det är min egen övertygelse jag delar med mig eftersom det handlar om bevis här inne. Jag förklarar min tro och mitt sätt att se på bevisfrågan.
Jag behöver inge bevis. Jag tror att Gud finns i mitt hjärta. Det räcker. Behöver ingen sekt eller präst eller något. Jag går inte ens i kyrkan.
Jag tror ändå.

Ok. Tråden handlar förvisso om vilket som är det starkaste beviset. Du, å andra sidan, predikar om din tro utan att lägga fram någon form av bevis.
Citera
2014-04-21, 18:40
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ja exakt så tänker jag också eller känner det liksom. Jag har en kropp men inuti mig finns min själ som Gud vaktar . Och Hjärnan och hjärtat är oense om vad livet är och gör så att man ibland går helt emot sitt hjärta ( Gud) och då blöder hjärtat samvetets tårar. Gud kanske gråter för att jag gjort det han inte vill. Och han kanske tycker om mig och är rädd att förlora mig. Och ibland tror jag att han skrattar åt mig och ruskar på huvudet åt mig eller suckar: men inte nu igen

Stör det dig inte att Gud möjligtvis kan ägna dig en nanosekund av intresse innan Han tvingas se till andra själar?
Citera
2014-04-21, 18:46
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Stör det dig inte att Gud möjligtvis kan ägna dig en nanosekund av intresse innan Han tvingas se till andra själar?

Nej inte ett dugg. Det är själva vetskapen om att han bär mitt hjärta i sina händer, mer kan jag inte kräva.
Varför skall gud ägna sig ens en nanosekund till just mig då han redan är där alltid i mitt hjärta och för det mesta.
Citera
2014-04-21, 18:49
Medlem
iSlashs avatar
Citat:

För att inte nämna de tusentals små barn som dör en plågsam död varje dag han uppenbarligen sket i eller möjligen inte hann med.
Citera
2014-04-21, 18:54
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Varför skall gud ägna sig ens en nanosekund till just mig då han redan är där alltid i mitt hjärta och för det mesta.

Vad har du gjort för att förtjäna denna ynnest?
Citera
2014-04-21, 19:01
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Vad har du gjort för att förtjäna denna ynnest?

Jag har nog inte mer ynnest än någon annan. Jag kan vara en riktigt elak buffel jag med. En människa helt enkelt, egoistisk och allt.
Om jag sedan kommer till paradiset eller inte kan jag inte svara på.
Jag känner trygghet i att tro att det finns något där ute och i mig.
Annars är jag en helt vanlig kvinna som jobbar ,äter sover och andas.
Blir arg, glad, ledsen, sårad och allt man nu kan bli som en vanlig människa.
Citera
2014-04-21, 19:38
Medlem
Citat:
Jag har nog inte mer ynnest än någon annan. Jag kan vara en riktigt elak buffel jag med. En människa helt enkelt, egoistisk och allt.
Om jag sedan kommer till paradiset eller inte kan jag inte svara på.
Jag känner trygghet i att tro att det finns något där ute och i mig.
Annars är jag en helt vanlig kvinna som jobbar ,äter sover och andas.
Blir arg, glad, ledsen, sårad och allt man nu kan bli som en vanlig människa.
Det du känner kallas placebo......
Citera
2014-04-21, 20:26
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Det du känner kallas placebo......

Ja det kan det vara kanske, men en gratis placebo...effekt!
Den känns bra i alla fall och mycket bättre än att bara gå omkring med två klumpar som vetenskapligt kallas Hjärnan och hjärtat.
Mitt klumphjärta skall tillhöra Gud och min hjärna tillhöra jorden.
En bra lösning på mina tankar om den dagen jag blir en jordgubbe. (Jordgumma i mitt fall då)
Då får kroppen bli till jord och mitt hjärta släpper ut mitt samvete till Gud eftersom det tillhör honom och inte mig.
Citera
2014-04-21, 21:30
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyninja
Jag och väldigt många andra känner som jag. VÄLDIGT många.

Argumentum ad populum. Slåuppet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in