2014-04-21, 16:27
Medlem
Nigerias.Vitastes avatar
Kolla om Gosu är online på Twitch, han är en av mina favorit ADC's. Annars kan du ju bara svänga förbi hans YouTube-kanal.
Citera
2014-04-21, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elgben
Damn va många det finns å lära sig, spelas varenda champ i progames eller är det bara en liten skara som används?
Ok jag får väl bita i de sura äpplet å lära mig lite andra champs, köpte master yi igår å testade lite dels för han är enormt jobbig att möta ibland.

Det känns som att djungle kan vara riktigt bra att kunna dels pga mycket bättre spelförståelse i vad resten av teamet gör så det kanske blir nästa att lära sig. Eller är det dumt å dra djungle när man precis börjat?
Vad som är populärt att spela går i cykler av lite olika anledningar. Dels på grund av att spelet ändras konstant; champions, summoner spells, runor och items både buffas och nerfas med jämna mellanrum. Men även delvis på grund av att det finns innovativa spelare som kan plocka fram nya saker i turneringar exempelvis och om det fungerar så kommer folk kopiera det.

Skulle inte lägga någon energi på att spela det som är inne just nu. Kör på det som är roligt/passar din spelstil.
Citera
2014-04-21, 18:17
Medlem
Kombinations avatar
Finns det någon orsak till varför jag, en level 25, konstant matchas mot Gold spelare? Allt som oftast består mitt lag av folk kring level 20-27, och det är mera regel än undantag att vi spelar mot 2 eller 3 stycken gold.... blir ägd så jävla hårt varje gång.
Citera
2014-04-21, 18:18
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revamp
Vad som är populärt att spela går i cykler av lite olika anledningar. Dels på grund av att spelet ändras konstant; champions, summoner spells, runor och items både buffas och nerfas med jämna mellanrum. Men även delvis på grund av att det finns innovativa spelare som kan plocka fram nya saker i turneringar exempelvis och om det fungerar så kommer folk kopiera det.

Skulle inte lägga någon energi på att spela det som är inne just nu. Kör på det som är roligt/passar din spelstil.

Samt så ska man inte lägga för stor vikt vid "counters", det är bättre att spela en champ man kan, änn att spela en som man är halvtaskig med bara för att man ska kunna counter den man lär möta.

Har exempelvis counterpickat mig själv på midlane och skrämt skiten ut resten av laget pga detta, fast när man sedan vinner lanen pga att man faktiskt är bra på champen så är det sällan någon som klagar.

Citat:
Ursprungligen postat av Kombination
Finns det någon orsak till varför jag, en level 25, konstant matchas mot Gold spelare? Allt som oftast består mitt lag av folk kring level 20-27, och det är mera regel än undantag att vi spelar mot 2 eller 3 stycken gold.... blir ägd så jävla hårt varje gång.

Riot handlar i mystiska vägar, men det finns en plan bakom det!
Citera
2014-04-21, 18:45
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89

Riot handlar i mystiska vägar, men det finns en plan bakom det!
Eller hur... spelar just nu 3v5, alla vi är orankade mot silver eller guld. Jävla skitspel.
Citera
2014-04-21, 19:46
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Samt så ska man inte lägga för stor vikt vid "counters", det är bättre att spela en champ man kan, änn att spela en som man är halvtaskig med bara för att man ska kunna counter den man lär möta.

Har exempelvis counterpickat mig själv på midlane och skrämt skiten ut resten av laget pga detta, fast när man sedan vinner lanen pga att man faktiskt är bra på champen så är det sällan någon som klagar.

Rätta mig gärna om jag har fel men counters spelar väl mest roll i progames ändå? I de lägre ligorna så spelar ju inte de små detaljerna som proffsen värdesätter särskilt stor roll.

Allmänt bitter efter att ha gått 10/0/7 som Morgana och förlorat matchen i alla fall. Min kollega Sivir fick för sig att sätta världsrekord i att bli träffad av Blitzkranks grab flest gånger på kortast tid. 12 ggr totalt och de flesta av dessa i early game I kombination med att mid feedar Fizz oändligt med kills och top förlorade sin lane så blev matchen en katastrof.
Citera
2014-04-21, 20:13
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Rätta mig gärna om jag har fel men counters spelar väl mest roll i progames ändå? I de lägre ligorna så spelar ju inte de små detaljerna som proffsen värdesätter särskilt stor roll.

Nja om man ska ta exempel som Talon vs Morgana, så har Talon en klar fördel och är de som spelar lika bra på sina champs, så lär Talon vinna denna matchup.

Däremot åtminstone där jag spelar nu så är det stor skillnad mellan de olika spelarna, och tar jag då en champ som hamnar riktigt högt upp på min skill skala så kommer jag ha en väldigt bra förutsättning att vinna just den lanen, även om motståndarna skulle välja någonting som är bra mot den jag spelar, såklart så finns det vissa omständigheter som gör att jag kan förlora, som exempelvis motståndaren väljer någonting som är riktigt bra mot en i kombination med att de har en junglare som vet vad de gör.

Så det spelar en högst varierande roll hur mycket counter faktiskt påverkar, och det är nog framförallt i de högsta divisionerna där det faktiskt syns lite klarare.
Citera
2014-04-21, 20:13
Medlem
Elgbens avatar
Många bra tips, antar att jag till en början ska lära mig en champ i varje lane/roll, sen får jag gå vidare efter det.

Känns lite sådär att hela tiden spela nya champs och ligga på absolut lägsta nivån även om det kanske är det bästa.

Får väl bli något sånthär till å börja då:

ADC: Draven eller Sivir
Sup: Thresh
Djungle: Master Yi
Mid: Nidalee
Top: Eh? Borde jag köra en tank eller funkar det med någon lite mer squishy som akali?
Citera
2014-04-21, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elgben
Många bra tips, antar att jag till en början ska lära mig en champ i varje lane/roll, sen får jag gå vidare efter det.

Känns lite sådär att hela tiden spela nya champs och ligga på absolut lägsta nivån även om det kanske är det bästa.

Får väl bli något sånthär till å börja då:

ADC: Draven eller Sivir
Sup: Thresh
Djungle: Master Yi
Mid: Nidalee
Top: Eh? Borde jag köra en tank eller funkar det med någon lite mer squishy som akali?

Jag skulle rekommendera att du kör någon lite tankigare så att du lär dig gränserna för hur man spelar tank och vad de kan göra. Det är väldigt viktigt att få en förståelse för vad alla roller kan göra i olika delar av matchen även om man själv inte ska spela dem.

Försök att lära dig någon champ i varje följande roll: Assassin, fighter, mage, marksman, support, tank.

Jag hoppas att det inte blir för mycket att smälta nu. Det finns otroligt mycket att lära sig om LoL men det är ju lite det som är charmen med spelet också.
Senast redigerad av Mantrid 2014-04-21 kl. 20:58.
Citera
2014-04-22, 09:57
Medlem
Caprice110s avatar
Vad tycker ni om patch 4.6?
Kommer kassadin att bli stark igen och då även perma bannad typ?

Kommer FF att bli mindre populär då den blir dyrare samt du behöver 30 monster ist för 25? leder det till att Yi, noc och xin kommer att försvinna igen och åter bli kha, lee och elise som "bara" gäller?
Citera
2014-04-22, 09:59
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caprice110

Kommer FF att bli mindre populär då den blir dyrare samt du behöver 30 monster ist för 25? leder det till att Yi, noc och xin kommer att försvinna igen och åter bli kha, lee och elise som "bara" gäller?

Kassadin är viable igen. Feral Flare junglare kommer bli mindre op men fortfarande bra, mer balanserat mellan casters och auto attackers igen. Yi kommer dock fortfarande vara broken, inget förändras för honom i princip eftersom att han ändå bara farmar. Heavy gankers som Xin och Noc kommer nog falla av liite dock. Åtminstone deras gankande.
Citera
2014-04-22, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Kassadin är viable igen. Feral Flare junglare kommer bli mindre op men fortfarande bra, mer balanserat mellan casters och auto attackers igen. Yi kommer dock fortfarande vara broken, inget förändras för honom i princip eftersom att han ändå bara farmar. Heavy gankers som Xin och Noc kommer nog falla av liite dock. Åtminstone deras gankande.

Att kalla noc för en "heavy ganker" kan tyckas vara lite konstigt då man för det mesta bara gankar när man har ult redo.

Citat:
Ursprungligen postat av Caprice110

Från vad jag läste av patch notesen så tyckte jag att det lät som ett steg i rätt riktning, men vi får väl se hur det fungerar i praktiken.

Förhoppningsvis slipper vi se 4+ jungle bans varje match nu.

Kassadins buffar verkade nästan överdrivna, men jag har ärligt talat ingen aning om hur han var innan då jag inte har spelat nåt speciellt mycket de senaste månaderna.
Senast redigerad av Mantrid 2014-04-22 kl. 11:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in