2014-04-20, 14:43
Medlem
Wertyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Hänt mig med ett antal gånger men det som är ännu störigare är att vapen man slänger som man inte vill ha fortsätter dyka upp i ens "wheel". Jag tycker om att ha ett vapen i varje kategori och det är omöjligt då bl.a Pistol alltid dyker upp igen efter man slängt den i backen.

Alla vapen går att bli av med utom pistolen man får av Lamar, alltså det första vapnet.

Har för mig att de som har CE har svårt att bli av med CE-vapen också.
Citera
2014-04-21, 02:03
Medlem
DrBrasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Hänt mig med ett antal gånger men det som är ännu störigare är att vapen man slänger som man inte vill ha fortsätter dyka upp i ens "wheel". Jag tycker om att ha ett vapen i varje kategori och det är omöjligt då bl.a Pistol alltid dyker upp igen efter man slängt den i backen.
Också störigt att AP-pistolen (eller vilket vapen man nu vill ha förvalt) inte är förvald när man sätter sig i en bil.

En annan är att det inte går att kasta granater från flygplan.
Citera
2014-04-21, 08:58
Medlem
Ratis avatar
Har hört rykten om att det kommer en uppdatering i vår med race där spelarna inte kan köra in i varandra. Verkligen goda nyheter om det stämmer.
Citera
2014-04-21, 11:45
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Har hört rykten om att det kommer en uppdatering i vår med race där spelarna inte kan köra in i varandra. Verkligen goda nyheter om det stämmer.
Låter även rätt så orealistiskt.
Citera
2014-04-21, 14:36
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati

Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
"The addition of a 'Non-Contact' option for Races. This will allow you to play standard Races with collisions disabled between player vehicles. Other players will appear as semi-transparent and you'll still be able to collide with non-player traffic, structures and other scenery, but this mode - for those who want to play it - will eliminate the "rubbing is racing" mentality that some wish to avoid."
-http://www.rockstargames.com/newswire/article/52217/Grand-Theft-Auto-Online-Spring-Updates

Personligen kan det vara en uppdatering som får mig att vilja koppla in mitt PS3 igen.
Citera
2014-04-21, 14:39
Bannlyst
Citat:
Börja inte nu igen
Citera
2014-04-21, 16:01
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwestos
Börja inte nu igen
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
"The addition of a 'Non-Contact' option for Races. This will allow you to play standard Races with collisions disabled between player vehicles. Other players will appear as semi-transparent and you'll still be able to collide with non-player traffic, structures and other scenery, but this mode - for those who want to play it - will eliminate the "rubbing is racing" mentality that some wish to avoid."
-http://www.rockstargames.com/newswire/article/52217/Grand-Theft-Auto-Online-Spring-Updates

Personligen kan det vara en uppdatering som får mig att vilja koppla in mitt PS3 igen.
Spelar själv inte race lika mycket som jag gör Capture och Deatch Match men det känns bara som att R* tag i detta pgd av ilskna feedback från småbarn som inte klarar av att bli knuffade ur banan utan att gråta på utvecklarnas axlar.

Jag gråter inte över det men inte gillar jag heller folk som "trollar" i race då tävlingen i sig inte hamnar i center med folket som då börjar köra banan i det motsatta hållet. Men att göra rivalerna till "semi-transparent" är bara löjligt och tydligt en barnslig förfrågan då rivalerna i ett race är en risk faktor som ska finnas med för att göra det verkligt och instensivt som det faktiskt är. Ser ingen skillnad från att själv köra ghost race i stället.
Men eftersom det är en avskiljd funktion så spelar det väl ingen större roll men konceptet och att R* ens lade tid på det för att undvika vidare kritik, oavsett vart den kommer ifrån, tycker jag bara är dumt.
Citera
2014-04-21, 16:15
Medlem
Själv en som gillar lite knuffande. Man får liksom tänka till lite mer.

Man måste tänka på vad som ligger bakom en. Placera sig på ett sätt så att personen inte kan stöta till en i kofångaren så man spinner runt. Eller knuffa till en i en kurva. Undvika att ge motståndet chansen att ge dig en tjuvsmäll.
Ibland blir det att man släpper förbi någon med vilja för man känner att risken är för stor och så försöker man ta sig förbi vid ett senare tillfälle.

Annars tycker jag Race blir lite för enformigt om man tar bort den faktorn.
Citera
2014-04-21, 16:46
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Spelar själv inte race lika mycket som jag gör Capture och Deatch Match men det känns bara som att R* tag i detta pgd av ilskna feedback från småbarn som inte klarar av att bli knuffade ur banan utan att gråta på utvecklarnas axlar.

Jag gråter inte över det men inte gillar jag heller folk som "trollar" i race då tävlingen i sig inte hamnar i center med folket som då börjar köra banan i det motsatta hållet. Men att göra rivalerna till "semi-transparent" är bara löjligt och tydligt en barnslig förfrågan då rivalerna i ett race är en risk faktor som ska finnas med för att göra det verkligt och instensivt som det faktiskt är. Ser ingen skillnad från att själv köra ghost race i stället.
Men eftersom det är en avskiljd funktion så spelar det väl ingen större roll men konceptet och att R* ens lade tid på det för att undvika vidare kritik, oavsett vart den kommer ifrån, tycker jag bara är dumt.
Jag förstår inte alla negativa kommentarer kring detta. Det är ju helt valfritt om du vill spela mot fysiska motståndare eller inte, så vad är problemet? Du kan fortsätta spela som vanligt, medan jag får fokusera enbart på en bra tid utan distraheringar.
Citera
2014-04-21, 16:57
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Jag förstår inte alla negativa kommentarer kring detta. Det är ju helt valfritt om du vill spela mot fysiska motståndare eller inte, så vad är problemet? Du kan fortsätta spela som vanligt, medan jag får fokusera enbart på en bra tid utan distraheringar.
Ja det är som tidigare sagt, valfritt.
Citat:
Citera
2014-04-21, 18:19
Medlem
PrebenBoegballes avatar
Någon annan än jag som är trött på Rooftop Rumble? Den som vill glitcha fram lite pengar kan skicka sitt gamerag via PM. Du behöver mic.
Citera
2014-04-21, 18:52
Medlem
ItWasJustifieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibraibrahimovic
Tjena boys, glad påsk på er alla!

Nu är det som så här. Jag har inte spelat något online sedan jag köpte femman, men nu när jag väl försöker så funkar det inte. De visar först lite olika saker man kan göra i staden och så, sedan hänger det sig och efter det fryser hela PS:3 också. Någon som vet nåt?

Alla andra spel jag spelat, både offline och online, har fungerat utmärkt, det är just GTA som inte riktigt vill som jag vill.

Tacksam för svar och tack på förhand!

Testa att ta bort din GTAV Save Data och installera om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in