Citat:
Ursprungligen postat av
dwestos
Börja inte nu igen

Citat:
Ursprungligen postat av
PUSClFER
"
The addition of a 'Non-Contact' option for Races. This will allow you to play standard Races with collisions disabled between player vehicles. Other players will appear as semi-transparent and you'll still be able to collide with non-player traffic, structures and other scenery, but this mode - for those who want to play it - will eliminate the "rubbing is racing" mentality that some wish to avoid."
-
http://www.rockstargames.com/newswire/article/52217/Grand-Theft-Auto-Online-Spring-Updates
Personligen kan det vara en uppdatering som får mig att vilja koppla in mitt PS3 igen.
Spelar själv inte race lika mycket som jag gör Capture och Deatch Match men det känns bara som att R* tag i detta pgd av ilskna feedback från småbarn som inte klarar av att bli knuffade ur banan utan att gråta på utvecklarnas axlar.
Jag gråter inte över det men inte gillar jag heller folk som "trollar" i race då tävlingen i sig inte hamnar i center med folket som då börjar köra banan i det motsatta hållet. Men att göra rivalerna till "semi-transparent" är bara löjligt och tydligt en barnslig förfrågan då rivalerna i ett race är en risk faktor som ska finnas med för att göra det verkligt och instensivt som det faktiskt är. Ser ingen skillnad från att själv köra ghost race i stället.
Men eftersom det är en avskiljd funktion så spelar det väl ingen större roll men konceptet och att R* ens lade tid på det för att undvika vidare kritik, oavsett vart den kommer ifrån, tycker jag bara är dumt.