2014-04-20, 01:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nygards
Tänkte möjligtvis plugga i Uppsala i höst.

Har 663 köpoäng hos studentstaden atm. Räcker detta till en duglig lägenhet alternativt rum?

Har samma fråga, räcker 583 poäng på samma sida, alltså studenstaden till ett rum/lgh?

När borde jag egentligen anmäla mitt intresse för en lägenhet? Jag är relativt säker på att jag blir antagen till den utbildningen jag söker. Eller jag kanske inte kan söka via studenstaden utan att ha blivit antagen? :P
Senast redigerad av Sjokort 2014-04-20 kl. 01:53.
Citera
2014-04-20, 02:03
Medlem
jomenvisst84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nygards
Tänkte möjligtvis plugga i Uppsala i höst.

Har 663 köpoäng hos studentstaden atm. Räcker detta till en duglig lägenhet alternativt rum?

Citat:
Ursprungligen postat av Sjokort
Har samma fråga, räcker 583 poäng på samma sida, alltså studenstaden till ett rum/lgh?

När borde jag egentligen anmäla mitt intresse för en lägenhet? Jag är relativt säker på att jag blir antagen till den utbildningen jag söker. Eller jag kanske inte kan söka via studenstaden utan att ha blivit antagen? :P

Har ni tur kan ni få ett reccerum med egen toalett.
Citera
2014-04-20, 02:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jomenvisst84
Har ni tur kan ni få ett reccerum med egen toalett.

Kan man söka utan antagningsbevis?

Jag har 51 dagar på rikshem, haha, större chans där?
Citera
2014-04-20, 04:44
Medlem
Shepard25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjokort
Kan man söka utan antagningsbevis?

Jag har 51 dagar på rikshem, haha, större chans där?
Ja man kan söka utan och sen behöver man bara visa det när terminen startar.

För övrigt skall man ha tur att få något på 600 dagar. Mitt tips är att börja kolla blocket (redan nu) eller nationerna, de lottar korridorsrum i början av terminen för recentiorer. Dock är det senare alternativet givetvis väldigt riskfyllt då de endast lottar ut en liten del rum till oftast en stor del sökande.
Citera
2014-04-20, 19:49
Medlem
Coopahs avatar
Någon som vet hur rummen på Kalmar Nation är?
Citera
2014-04-21, 03:11
Medlem
Ett stort tips är att bli nationsaktiv och på det sättet få bostad genom nationen. Det finns en del nationer som erbjuder många och viktigare, bra bostäder. I vissa fall kan man få bostad nästintill direkt.
Citera
2014-04-21, 08:35
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coopah
Någon som vet hur rummen på Kalmar Nation är?

Bögiga.
Citera
2014-04-21, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannymcoy
Ett stort tips är att bli nationsaktiv och på det sättet få bostad genom nationen. Det finns en del nationer som erbjuder många och viktigare, bra bostäder. I vissa fall kan man få bostad nästintill direkt.

Man behöver inte ens vara aktiv, bara gå med och gå på bostadsteckingarna så kan du ha tur.
Citera
2014-04-21, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannymcoy

Kan man vara medlem i flera nationer samtidigt? Om inte, vilken ska man välja för störst chans till bostad?
Citera
2014-04-21, 13:28
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borstbindare
Kan man vara medlem i flera nationer samtidigt? Om inte, vilken ska man välja för störst chans till bostad?
Det går utmärkt att vara medlem i flera nationer samtidigt.
Citera
2014-04-24, 19:51
Medlem
Shepard25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Man behöver inte ens vara aktiv, bara gå med och gå på bostadsteckingarna så kan du ha tur.

Fördelen med att ha förtroendeuppdrag är att de flesta nationer då ger dig förtur i kön.
Citera
2014-04-24, 19:54
Medlem
Shepard25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borstbindare
Norrlands och V-Dala har flest antal bostäder men också flest antal medlemmar.
GH (tror jag) har flest antal bostäder per medlem.
Kan vara värt att kolla runt på respektive nations hemsida för att se vad de erbjuder för typ av bostäder och var någonstans. Nu är förvisso samtliga nationsbostäder väldigt centrala med undantag för möjligtvis Majklockan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in