Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-04-21, 04:47
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Jag använder Adblock, skulle du kunna ladda upp en skärmdump på exempelvis http://anony.ws/?

http://i60.tinypic.com/33totvp.png
http://i62.tinypic.com/23ogfa.jpg
Citera
2014-04-21, 04:53
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Göttigt att svp beslutat sig för att annonsera på flashbacks politiksforum. Hoppas det ger bra respons.

Det var sannerligen en riktigt trevlig överraskning att se reklam för SvP på Flashback.
Citera
2014-04-21, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blodjord
Jo visst! Och ger det inte respons så gör ju bannerannonserna i alla fall forumet lite mer hemtrevligt!!

Tror förövrigt inte att annonskampanjen ger något på kort sikt!! Alla användare torde vid det här laget vara bekanta vid Svp men på lång sikt så kan det säkerligen finnas undermedvetna effekter.

Reklams effekt är generellt svårt att bedöma, man tenderar ju att inbilla sig att den inte har någon effekt på en själv.
Hade så varit fallet så hade ju dock inte storföretagen plöjt ner så enorma summor på det!

Citat:
Ursprungligen postat av polka1234
Jag tror det är en riktigt bra ide att annonsera, undermedvetet påverkas man att tycka att SvP är större och en mer legitim företeelse än vad man tyckte innan!

Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Såg även en annons i brottsbekämpning, mycket bra att annonsera här.

Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Det var sannerligen en riktigt trevlig överraskning att se reklam för SvP på Flashback.

Ja men precis. Jag vet inte alls vad det genererar i form av nya besökare och sådant, men visst sjutton ser det mycket trevligt ut Dessutom är ju SvP starka på Flashback, så det är ju bara naturligt att förstärka närvaron här ytterligare.

Våra annonsmöjligheter är mig gissningsvis något limiterade också så det är ju extra roligt att Flashback forum inte lider av samma beröringsskräck som många andra arenor, även om forumet har rört sig i en något negativ riktning de senaste två åren eller så.
Citera
2014-04-21, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Partiledaren verkar vara av annan uppfattning:
Ja, Stefan är sannerligen ett under av tålamod, han är också mycket artigare och trevligare än vad jag någonsin hade orkat vara. Så det passar ju kanske väldigt bra att han är partiledare istället för t.ex jag själv. Jag hade som sagt agerat annorlunda.
Citera
2014-04-21, 19:56
Medlem
LFEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Operations
Välskriven artikel av Jacobsson!
https://www.realisten.se/2014/04/17/sverige-behover-inte-ytterligare-ett-multietniskt-parti/
Gillade framförallt det här:

Det är den typen av retorik som får en att verka trovärdig och seriös.

Dåliga oseriösa skämt kommer som regel ifrån fattigt folk som kanske skänker en hundring eller två. Människor som skänker 100 000 kronor är som regel ordningsamma människor och det ligger inte i deras psykologiska profil att komma med dåliga skämt. Dock finns såklart undantag, man kan t.ex. ha ärvt pengarna. Men mer sannolikt är att det är fråga om en medveten provokation och inte ett oseriöst skämt.

Jag har en del kunskap om hur nationalistiska organisationer finansierats under åren som kan vara värt att upplysa om. Intuitivt föreställer sig de flesta nationalister att rika "välgörare" antingen ger pengar i storleksordningen 100 000 kronor utan motkrav för att de gillar ett parti, eller så "köper" de partiet med en sådan summa pengar. Min erfarenhet av saken är dock att det oftast fungerar på ett annat sätt. Som regel köper "välgörarna" inte ett parti, utan en person.

Ett hypotetiskt exempel kan vara att det går till så här: En "okänd välgörare" har förtroende för Kent Ekeroth. Kanske för att de delar samma religion? Han skänker därför anonymt 100 000 kronor till partiet Sverigedemokraterna, eller direkt till Kent Ekeroth vilket i sin tur får skänka det till partiet eller på annat sätt använda pengarna till att skaffa sig personligt inflytande i partiet. Kan vara en så enkel grej som gratis öl till partikamraterna. Kent Ekeroth stärker tack vara pengarna sitt inflytande i partiet. Vilket resulterar i att "välgöraren" skänker 100 000 kronor till. Osv. Under förutsättning att Kent Ekeroth får driva sin linje i partiet och inte avsätts på något vis. Då upphör "gåvorna".

Det är så proffsen gör. Men "Anti-Nazist" kan ju såklart vara precis vem som helst. Kanske ett fyllo som älskar att skoja. Det viktiga är iallafall att SvP nu har 100 000 kronor till, vilka förhoppningsvis sätts in på ett sparkonto på banken för att kapitaliseras. Så kan man använda räntan sen till propaganda och sånt.

Jag gillar skarpt dina inlägg.
En annan sak som jag funderat på är dock att utländsk makt står bakom finanserna genom eventuellt en målvakt. Det är delvis för att jag finner SvPs politik som praktiskt taget ogenomförbar i dagens Sverige mer än att den kan skada sammanhållningen i landet och orsaka politiska kriser om partiet växer sig allt för starkt.

En annan möjlighet är att säkerhetsapparaten eller säkerhetsindustrin står bakom det. Precis som det ryktas om att den gjorde i Turkiet och Italien under vissa orostider där.

___

Intressant att ni annonserar på Flashback ;-) Lite av ett genidrag faktiskt. Vi får se om kvällspressen har nyhetstorka nog för att rapportera om det. Det skulle göra att många fler människor uppmärksammades om att ni håller demonstrationer snart.
Senast redigerad av LFE 2014-04-21 kl. 20:01.
Citera
2014-04-21, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LFE
Jag gillar skarpt dina inlägg.
En annan sak som jag funderat på är dock att utländsk makt står bakom finanserna genom eventuellt en målvakt. Det är delvis för att jag finner SvPs politik som praktiskt taget ogenomförbar i dagens Sverige mer än att den kan skada sammanhållningen i landet och orsaka politiska kriser om partiet växer sig allt för starkt.

En annan möjlighet är att säkerhetsapparaten eller säkerhetsindustrin står bakom det. Precis som det ryktas om att den gjorde i Turkiet och Italien under vissa orostider där.

___

Intressant att ni annonserar på Flashback ;-) Lite av ett genidrag faktiskt. Vi får se om kvällspressen har nyhetstorka nog för att rapportera om det. Det skulle göra att många fler människor uppmärksammades om att ni håller demonstrationer snart.

Skulle Svp:s politik skada sammanhållningen i landet??

Du har nog fått en del om bakfoten - Svp:s politik syftar till att öka sammanhållningen i landet!!
Svp vill skapa ett svenskt svenskt Sverige, befriat från den inbyggda etniska splittring som dagens, samtliga, riksdags partier har varit delaktiga/ställer sig bakom!!
Skada Sammanhållningen... pyttsan!

Om det nu skulle vara "utländsk makt" som ligger bakom, vore det inte mer troligt att denna snarare inser vilket säkerhets hot dagens destabiliserade Sverige utgör?? Vi klarar ju i dag knappast av att försvara vårt territorium en mindre understödja Finland, Baltikum ,så som vore passande!
Citera
2014-04-21, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Göttigt att svp beslutat sig för att annonsera på flashbacks politiksforum. Hoppas det ger bra respons.
Är det en del av valrörelsen ni samlade in pengar till?
Citera
2014-04-21, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Är det en del av valrörelsen ni samlade in pengar till?
Jag har ingen som helst koll på de ekonomiska bitarna, tyvärr. Jag vet alltså inte om det är "Valfonden" som finansierat reklamen eller om det är andra intäkter (medlemsavgifter, Arminius, månadsbidrag osv). Jag kan höra mig för nästa gång jag pratar med ledningen.
Citera
2014-04-22, 10:17
Medlem
rockingnrollings avatar
Nej tänker inte rösta svp, tror det kommer skada svenska folket, gemenskapen i Sverige och välfärden mycket om svp blir stora nog att styra. Jag vill se att svenska arbetare får rättigheter, med svp i makten kommer arbetarna bli som slavar och samhället som ett koncentrazionsläger. Tror det blir för mycket risk för inavlad befolkning också om man har de regler för gränserna svp vill ha. Trordet skadar också kulturen i sverige mycket, att man bränner böcker och hatar annorlunda människor är väldigt fientligt mot konsten och utvecklingen för landet.
Citera
2014-04-22, 10:38
Bannlyst
Hur ställer sig SVP till vargfrågan?
Är de för att skjuta varg som SD eller är de emot och tycker de svenska vargarna har rätt att leva?
Citera
2014-04-22, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanna33
Är de för att skjuta varg som SD eller är de emot och tycker de svenska vargarna har rätt att leva?
Nu är jag varken ledande eller medlem i SvP. Men jag tror absolut att SvP är emot utplånandet av vargen, då vargen är en del av den svenska faunan.
Citera
2014-04-22, 11:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hanna33
Någon entydig ställning i vargfrågan har mig veterligen SvP inte tagit, även om man är tydliga med att man anser att vår flora och fauna ska skyddas och bevaras i så hög utsträckning som möjligt.

Vargen är ett naturligt inslag i vår fauna och har så varit mycket länge, även om den under historiska perioder drivits till utrotningens brant på grund av att den stundtals hotade svenskarnas betesdjur. Vi vet att vargen har funnits här i åtminstone 10.000 år och det finns ett egenvärde i att den finns kvar även i framtiden.

Även vargen globalt sett inte är hotad på samma sätt som vissa andra större däggdjur så finns det genetiskt viktiga lokala populationer som är att betrakta som mycket hotade. Stammar med värdefulla genetiska egenskaper som riskerar att gå förlorade för alltid. I Sverige idag finns det inte ens 400 djur, men den ökar lyckligtvis sakta men något osäkert. Trots detta oerhörda fåtal vargar så skriks det om att skjuta av stammen eller för den delen också att utrota den helt.

Dessa högljudda skrik om avlivning och utplåning kommer vanligtvis från individer som har särintressen som kan hotas av vargen. Fårbönder eller jägare inte helt sällan. Jag menar ju att vargen gör vårt land vackrare och att det även därför finns ett värde i att bevara den här och att övriga argument med rivna får eller en och annan riven jakthund väger ganska lätt i jämförelse.

Vi har en fantastisk fauna med flera mäktiga djur där vargen, björnen och lodjuret kanske sticker ut lite extra. Och detta vackra ska vi naturligtvis vårda och värna om för kommande generationer - inte utplåna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in