2014-04-21, 02:02
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Snälla visst inte är du allvarlig nu?
Det blir lite jobbigt att bemöta dig när du spårar.

Du menar när du inte vet vad du talar om?

Läs lite vad teknikern säger i domstol under sitt vittnesförhör istället för att tramsa så förbannat och dra in fantasierna som inte har substans. Hade han tvättat benen hade inget DNA kommit fram, så är det.
Sköljning så går det inte annars. Så du har inte ens fått det rätt utan framför tack som i ironi. Sen ska du leda någon i detta ämnet som grädde på moset? Gå och lägg dig din tramspajas.

Citat:
Om kroppen tvättats mekaniskt, t.ex. genom skrubbning, skulle det inte gå att återfinna DNA-spår men om kroppen endast sköljts av så kan det vara möjligt.
Det spelar ingen roll om det är sköljt med varmt eller kallt vatten. DNA bryts ned med tiden. Det sker snabbare om kroppen utsätts för solljus och värme än om det är kallt och mörkt. Även om anträffat Y-kromosomalt DNA:t överensstämmer med Kristoffer Johanssons så går inte att utesluta att DNA:t kommer från annan än honom
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-04-21 kl. 02:06.
Citera
2014-04-21, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Jodå. Det var han själv som berättade var Grabben hamnade efter att han dog. Varför skulle han inte kunnat åka dit med VBs kropp och skölja av/stycka...

En anledning är att han inte hade någon död kropp att göra sig av med.
Citera
2014-04-21, 02:07
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Läs lite vad teknikern säger i domstol under sitt vittnesförhör istället.

Kroppen är tvättad men inte mekaniskt, som t.ex. genom skrubbning.
Senast redigerad av Namibia1 2014-04-21 kl. 02:17.
Citera
2014-04-21, 02:10
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Kroppen är tvättad men inte mekaniskt, t.ex. genom skrubbning.

Ja, visst helt emot teknikerns uttalande.
Du ska nog inte uttala dig mer överhuvudtaget här utan bara lyssna på ta in inget annat. Du kan gå och köpa korv nu för du har fått tillräckligt med uppmärksamhet det räcker nu.

Men om kroppen endast sköljts av så kan det vara möjligt.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-04-21 kl. 02:12.
Citera
2014-04-21, 02:11
Bannlyst
Citat:
Visserligen men det finns fler möjliga orsaker så som mindre besudling i tex bilen. Han ser ju inte vad som hamnat i bilen direkt. Nja, så smart är inte KJ för då hade inte kontakt DNAt funnits runt fotleden. Det kan vara så men det är mindre troligt. Det är givetvis inte av betydelse direkt utan det huvudsakliga är att han varit oerhört kall och förslagen.

Om, jag säger OM han mördat och styckat i lgh, utan att spilla och drälla, låt säga i madrass eller på duschdraperi och sen dressat om. Han har ju haft god tid på sig från före kl,19 fram till 22.30 att kolla och fixa allt hemma både med sina egna kläder och sånt som måste bort så han vet (eller tror) att det finns inget, han lämnar inte spår i kupen i bilen när han åker till brorsan med VB i bilen eller sen far hem och hämtar henne. Han är så säker att han gjort ALLTING rätt, som på film och serier han sett och händig som han är "emballerat" henne och helt säker att det inte läker. Därav uttrycket "-Ni har inget på mig, ute på en kvart" och förvånad så han försäger sig när blod i bilen kommer upp vid förhör.

Ja mycket kall och förslagen, har tänkt på allt...trodde han själv åtminstone.
Citera
2014-04-21, 02:15
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:

Läs lite vad teknikern säger i domstol under sitt vittnesförhör istället för att tramsa så förbannat och dra in fantasierna som inte har substans. Hade han tvättat benen hade inget DNA kommit fram, så är det.
Sköljning så går det inte annars. Så du har inte ens fått det rätt utan framför tack som i ironi. Sen ska du leda någon i detta ämnet som grädde på moset? Gå och lägg dig din tramspajas.

Vad är det du inte förstår?
På benen observerades tunna blodbesudlingar som hade utseendet som att benen blivit tvättade.
Avsaknad av blod på benen förutom de tunna blodbesudlingarna talar för att benen har skiljts från kroppen och att de därefter på något ställe där det fanns tillgång till vatten har tvättats, t.ex. ett badrum eller vattendrag.
Kristoffer Johanssons dna på den högra vristen (grad +1) talar för ett rimligt händelseförlopp där Johansson har hanterat i vart fall det högra benet efter att det blivit tvättat och då utan skyddshandskar.
De tunna ljusröda strimmorna på huden talar för att kroppen blivit tvättad efter avlägsnandet av ben och händer.
Vatchareeya Bangsuans blod på handskarna (S076) som blivit utsatt för väta i samband med, eller efter att de blivit besudlade är det förväntade om handskarna har använts vid hantering av kroppen och/ eller benen när de blivit tvättade.

Jag håller tummarna för dig Magoo att du någon gång kommer att lyckas få till det... kanske inte i år men fortsätt kämpa så ska du se att en dag kanske du får ett rätt.
Ett tips på vägen... tänk på vilka verkliga bevis som finns och inte jaga trådstumparna till indicier som kissemissarna serverat er med.
Senast redigerad av Namibia1 2014-04-21 kl. 02:26.
Citera
2014-04-21, 02:17
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Om, jag säger OM han mördat och styckat i lgh, utan att spilla och drälla, låt säga i madrass eller på duschdraperi och sen dressat om. Han har ju haft god tid på sig från före kl,19 fram till 22.30 att kolla och fixa allt hemma både med sina egna kläder och sånt som måste bort så han vet (eller tror) att det finns inget, han lämnar inte spår i kupen i bilen när han åker till brorsan med VB i bilen eller sen far hem och hämtar henne. Han är så säker att han gjort ALLTING rätt, som på film och serier han sett och händig som han är "emballerat" henne och helt säker att det inte läker. Därav uttrycket "-Ni har inget på mig, ute på en kvart" och förvånad så han försäger sig när blod i bilen kommer upp vid förhör.

Ja mycket kall och förslagen, har tänkt på allt...trodde han själv åtminstone.

Jag har för mig teknikern tror att det mesta sölande tex på ramen på bilen är då han tar ut delarna.
Man måste packa och emballera mycket omsorgsfullt och det hade han nog vare sig resurser eller va kapabel till. Säckar kan funka om dom är täta, och en stor presenning som är hel då.
Han har inte haft mycket att tillgå tror jag då eftersom det ändå är så pass i söl-
Dom tror emballaget har läckt helt enkelt. Vid en styckning är det inte så blodigt heller säger dom.-
Han såg inte besudlingen så han hoppades kanske på det bästa. Vet inte vad en sån gök tänker eller känner. Jag tror inte han känner ett skit egentligen utan det mesta är inövat pga åldern han är i.

Han verkar inte alls veta gränser för något som handlar om det sociala samspelet. En riktig knäppskalle helt enkelt och han ska inte släppas ut vind för våg det är min uppfattning.
Citera
Medlem
Citat:

Men om kroppen endast sköljts av så kan det vara möjligt.

- Kroppen har sköljts av (tillgång till vatten)

- Styckats (tillgång till knivar)

- Varit nedkylt (tillgång till kylanordning)

Vem uppbringar dom faciliteterna?

Om man inte har dom måste det drälla av spår i naturen.

Det finns inte.
Citera
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Snälla, dra inte in hunden i detta ...

Åklagarna bör ha varit rätt säkra på att han dödade 'Grabben' - annars hade de väl inte tagit upp ämnet .. Javisst gjorde han det.
Citera
2014-04-21, 02:22
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
- Kroppen har sköljts av (tillgång till vatten)

- Styckats (tillgång till knivar)

- Varit nedkylt (tillgång till kylanordning)

Vem uppbringar dom faciliteterna?

Om man inte har dom måste det drälla av spår i naturen.

Det finns inte.

Mord och styckning har skett i ett privat utrymme - inte ute i naturen, då hade spår påträffats.
Citera
2014-04-21, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Åklagarna bör ha varit rätt säkra på att han dödade 'Grabben' - annars hade de väl inte tagit upp ämnet .. Javisst gjorde han det.

Det tror jag var för att bygga på sin svaga indiciekedja. Dom kunde väl ägnat sig åt mer väsentliga saker i stället.

Nej, det tror jag inte. "Grabben" var hans bästa vän som stod honom närmast. Tror jag.
Citera
2014-04-21, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Mord och styckning har skett i ett privat utrymme - inte ute i naturen, då hade spår påträffats.

Vilka privata utrymmen kan du då tänka dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in