Citat:
Ursprungligen postat av
MrsMagoo
Det finns en bra beskrivning på vad som orsakat de här huggen, så mordvapnet i sig kan han ha slängt efteråt. Mordplatsen är okänd och den kan man bara spekulera om, men en misstanke om att det är lägenheten är väl rimlig eftersom han va tvungen att stycka henne för en sk transport.
Jag ser ingen vansinnes styckning direkt, så det va väl inte direkt för skoj skull han kapade benen och händerna.
Styckningsverktyget är kniv eller yxa har jag för mig rättsläkaren har sagt. Det ena benet är kapat på ett bättre sätt en det andra, och där har han fått karva mycket mer och den som styckat har inga direkta anatomiska kunskaper sa Sporoge-Jakobsen.
Det handlade om några centimeter för högt upp helt enkelt. Händerna är i sig lättare och kräver inga direkta kunskaper. Så det bör ha tagit lite tid med det andra benet i alla fall, och sen ska det då sköljas och antagligen för att minska blodet. Det har sipprat enligt teknikerna som undersökt likdelarna. Hovrätten nämner emballage och det har antingen med plastpåsen att göra eller att hon låg i något emballage. Därför säger teknikern att det läckt i bilens bagage. Det har nog varit en usel packning tror jag med den rena likdoftträff hunden fick.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrsMagoo
Vem säger att han tvättade kroppen? Du eller dina flatlöss för det finns inget som säger tvättade delar i detta fallet.
Ahh... det är skillnad på att sköljas och tvättas?
FUP 253
Benen hade utseendet som att ha blivit tvättade.
Kroppen var naken, saknade båda benen, händerna, en höftkula och verkar ha blivit tvättad.
FUP 260
å benen observerades tunna blodbesudlingar som hade utseendet som att benen blivit tvättade.
FUP 262
Avsaknad av blod i huset talar för att platsen där benen anträffades är en fyndplats. Avsaknad av blod på benen förutom de tunna blodbesudlingarna talar för att benen har skiljts från kroppen och att de därefter på något ställe där det fanns tillgång till vatten har tvättats, t.ex. ett badrum eller vattendrag.
FUP 274
De tunna ljusröda strimmorna på huden talar för att kroppen blivit tvättad efter avlägsnandet av ben och händer.