2014-04-20, 23:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Själv tror jag att KJ inte hade tid att vara med på låtsaskrig dagen efter då han hade en kropp att tänka på. Därför behövde han en ursäkt. Diarré. För ge mer kraft bakom denna påhittade Diarré så berättar han detaljerat hur han fick det. Lögnen blir då bättre, tror han, för vem skulle hitta på en sådan pinsam sak om det inte vore sant. Nu vet jag att en självutnämnd KJ expert i denna tråd inte tror KJ hade sådan taktik i förhören eftersom han har aspbergers men jag tror det för det händer vid ett flertal tillfällen.

Jag tror att han var lös i magen, dock inte pga en Norrlands guld, snarare stress och nervositet. Ett visst mått av sanning även i avföringsfrågan.
Citera
2014-04-20, 23:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Mordgalen psykopat .. Betyder väl att KJ skulle vara livsfarlig för allmänheten i varje givet ögonblick, och det tror jag inte han är. Och jag tror som sagt inte att han hade sex med VB nån gång, och vad säger att han har haft sex med någon av sina "ex" - är sex i relationen bekräftat av någon av x-en ? Kan ju vara så att sex är ett känsligt kapitel för KJ, att han är 'svennis' men påstår motsatsen inför kompisar. Kanske är han mytoman. Också. Kanske känner han sig värdelös både på tjej- och militärfronten efter debaclet vid antagningen till lumpen - stämplad kronvrak. Tror KJ och någon/några funderade ut ett sätt att begå det perfekta brottet - ett mord som polisen aldrig skulle kunna lösa, nånting som de skulle kunna genomföra utan att torska. Kanske för att boosta självförtroendet, vem vet .. Intressant att få veta vad som låg bakom.

Han har diskuterat det perfekta mordet med en kamrat, vem var det, kan han också vara sexkompisen?
Citera
2014-04-20, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tror att han var lös i magen, dock inte pga en Norrlands guld, snarare stress och nervositet. Ett visst mått av sanning även i avföringsfrågan.
Möjligt men han sa ingenting om det och stack tidigare till polaren dagen efter än vad han först sa om jag minns rätt. Polaren märkte inte av någon dålig mage. Däremot är det en naturlig reaktion på den stress han måste ha känt så du kan säkert ha rätt.
Citera
2014-04-20, 23:41
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Mordgalen psykopat .. Betyder väl att KJ skulle vara livsfarlig för allmänheten i varje givet ögonblick, och det tror jag inte han är. Och jag tror som sagt inte att han hade sex med VB nån gång, och vad säger att han har haft sex med någon av sina "ex" - är sex i relationen bekräftat av någon av x-en ? Kan ju vara så att sex är ett känsligt kapitel för KJ, att han är 'svennis' men påstår motsatsen inför kompisar. Kanske är han mytoman. Också. Kanske känner han sig värdelös både på tjej- och militärfronten efter debaclet vid antagningen till lumpen - stämplad kronvrak. Tror KJ och någon/några funderade ut ett sätt att begå det perfekta brottet - ett mord som polisen aldrig skulle kunna lösa, nånting som de skulle kunna genomföra utan att torska. Kanske för att boosta självförtroendet, vem vet .. Intressant att få veta vad som låg bakom.

Detaljerad sex finns beskriven av flickvän i fup.
Citera
2014-04-20, 23:42
Medlem
highfives avatar
Citat:
Inte för att jag tror du är expert på droger, men någon annan kanske vet om det finns någon typ av drog annat än Lappin Kultha som gör att man blir rejält lös i magen?
Citera
2014-04-20, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Vad är det som får er så tvärsäkra på att de inte skulle haft sex - att KJ är bi- ?

Kl 18.40 skickar VB sitt sista sms till MB som i förhör påstår ska ha innehållit "svara, svara".
KJ uppger att de på VB:s initiativ började hångla i soffan under Vampire´s Diary, ett program som pågick mellan 18.00-19.00.

Finns inga motsägelser här.

Kan det ha varit så att VB i den stunden var rejält förbannad på MB som inte brydde sig ? Hon bestämmer sig då för att rikta sin uppmärksamhet mot den kille hon sitter bredvid.

Så tror jag det gick till faktiskt.

KJ:s dna på hennes vrist kan ha kommit dit i samband med sexet. Av vad jag har förstått bryts dna sakta ner, av bl a ljus.

Det kan mycket väl vara som du säger.

Vad jag vänt mig mot - och har svårt att tro - är beskrivningen att KJ sett fram emot något sexuellt, VB nekar och så går alla hans säkringar.

Det tror jag inte på. KJ hade inte sådana starka känslor för VB helt enkelt.

Dessutom kom hennes besök hastigt på. Själv hade han kanske planerat in något annat. Kan inte tyda in någon större entusiasm i hans SMS reaktion på VBs sena meddelande om sitt besök.

Kul, vad skoj mm lyser med sin frånvaro.
Citera
2014-04-20, 23:47
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Han har diskuterat det perfekta mordet med en kamrat, vem var det, kan han också vara sexkompisen?

Nejdå. Kamraten och han umgicks dagarna efter försvinnandet. De spelade dataspel tillsammans.
Finns inget som tyder på att de ha haft något annat tillsammans.
Citera
2014-04-20, 23:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Inte för att jag tror du är expert på droger, men någon annan kanske vet om det finns någon typ av drog annat än Lappin Kultha som gör att man blir rejält lös i magen?

Haha

Nej, droger är inte min "bag".

En intressant detalj ur FUP, säkert nämnt tidigare, är att KJ menar att om han är skyldig tillmord och styckning så hade polisen hittat mängder med spår, för att i ett annat andetag säga att om han hade gjort en sån här sak så skulle det inte finnas några spår, han vet hur man ska göra, sett CSI, typ.
Citera
2014-04-20, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Sniffar man gamla räkor eller överhuvudtaget seafood så kan de nedre regionerna reagera rejält.

Han var dock inte dålig i magen dagen efter enligt polaren. Har inte tillgång till Fup nu men minns att de tog upp detta och likaså att han kom tidigare till polaren än han sagt till polisen.
Citera
2014-04-20, 23:50
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det finns en bra beskrivning på vad som orsakat de här huggen, så mordvapnet i sig kan han ha slängt efteråt. Mordplatsen är okänd och den kan man bara spekulera om, men en misstanke om att det är lägenheten är väl rimlig eftersom han va tvungen att stycka henne för en sk transport.
Jag ser ingen vansinnes styckning direkt, så det va väl inte direkt för skoj skull han kapade benen och händerna.
Styckningsverktyget är kniv eller yxa har jag för mig rättsläkaren har sagt. Det ena benet är kapat på ett bättre sätt en det andra, och där har han fått karva mycket mer och den som styckat har inga direkta anatomiska kunskaper sa Sporoge-Jakobsen.
Det handlade om några centimeter för högt upp helt enkelt. Händerna är i sig lättare och kräver inga direkta kunskaper. Så det bör ha tagit lite tid med det andra benet i alla fall, och sen ska det då sköljas och antagligen för att minska blodet. Det har sipprat enligt teknikerna som undersökt likdelarna. Hovrätten nämner emballage och det har antingen med plastpåsen att göra eller att hon låg i något emballage. Därför säger teknikern att det läckt i bilens bagage. Det har nog varit en usel packning tror jag med den rena likdoftträff hunden fick.

FUP 288
Badkaret var smutsigt och på kanterna stod bl.a. tomma flaskor. Under badkaret fanns smuts och skräp.

Menar du att styckningen har skett i badrummet?
Citera
2014-04-20, 23:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Nejdå. Kamraten och han umgicks dagarna efter försvinnandet. De spelade dataspel tillsammans.
Finns inget som tyder på att de ha haft något annat tillsammans.

Det kan kanske bero på att de inte gärna ville skylta med det? VB hotade kanske att berätta om bögandet, KJ brydde sig inte men älskaren var kanske inte lika pigg på ett offentliggörande?
Citera
2014-04-20, 23:54
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Sniffar man gamla räkor eller överhuvudtaget seafood så kan de nedre regionerna reagera rejält.

Han var dock inte dålig i magen dagen efter enligt polaren. Har inte tillgång till Fup nu men minns att de tog upp detta och likaså att han kom tidigare till polaren än han sagt till polisen.
Räkor inkluderar jag inte till tyngre droger. Var väl redan på natten han avbokade gröngölingövningen. Var väl inte på förmiddagen han avbokade träningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in