2014-04-20, 19:19
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Fast problemet är oftast att en kvinna som käftar och man sätter henne på plats så brukar hon lämna förhållandet eftersom hon inte är van vid att män sätter ner foten. Hade inte svenska kvinnor blivit curlade och behandlade som prinsessor hela livet så hade det varit en helt annan sak. Jag vet inte hur många gånger jag varit med om detta men det är många.

Att lämna ett dåligt och till och med våldsamt förhållande är ett sundhetstecken. Klarar inte du av att leva i förhållande utan att "sätta henne på plats", har du verkligen problem och borde gå i terapi eftersom det tydligen upprepar sig.
Citera
2014-04-20, 19:42
Medlem
checkthisout.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helveteskyrka
Pratade precis med två tjejpolare som är singlar. Dom bad mig säga, "Nej snälla åk inte, vi har bara spelat svårflörtade och svåra. Åk inte, hur ska vi nu klara oss när 6-7 alfahanar lämnar landet"

Jag håller med mina vänner, åk inte. Ni lämnar tomrum efter er när ni åker.
Sveriges barnafödande kommer minska med 132% och ekonomin kommer gå åt skogen
Va?
Citera
2014-04-20, 19:46
Medlem
checkthisout.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Eller också är det helt enkelt så att sydeuropé bönor inte reser lika ofta till skandinavien på semester och släpper loss som skandinaviska tjejer reser till sydeuropa? Beroende på ekonomi, val av semesterort, valutan ex. De hänvisas mer till att råka ramla på svenskar som turistar för att slå klorna i en manligt exemplar av en viking, vilket är klart magrare utbud än att resa till "härligheten".
Sydeuropeiska kvinnor lever säkerligen också under, ett kanske inte lika hård social press som mellanöstern donnorna men ändå, en idé om att männen ska ragga inte kvinnor. Och en raggande kvinna är en hora. Vilket skandinaviska kvinnor nästan lyckats bli av med.
Sydeuropeiska donnor är också mer vana vid ihärdig på gärnsen till plågsam uppvaktning av det manliga könet och svenska mäns lite mer fridsamma raggningsteknik.. ehh? hej?
hörs knappt i allt Ciao! bella! bella ragazza!!! Bellisima!!! + ihärdigt scoterknatter..
Lite svar på frågan.
Lol! Jag har blivit raggad flera gånger av sydländska tejer än av svenskor. Och då ser jag svensk ut och har jag aldrig bott i sydeuropa!

Det är på det här sättet. Den som raggar är den som har mindre makt i samhället:

Blonda svenskor är attraktiva -> blonda svenskor raggar inte.
Sydländska kvinnor är mindre attraktiva -> sydländska kvinnor raggar oftare.

Det har ingenting med social stigma att göra utan det är bara en maktfråga där svenska kvinnor har makten.
Citera
2014-04-20, 19:50
Medlem
checkthisout.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangart
Du tror så mycket. Det bor 28000 thailändskor i Sverige. Innan andra Irakkriget var thailändskor den största nationaliteten bland invandrare.
Och? På vilket sätt ändrar det på saken? Finns oändligt många fler blattar. Det är mycket vanligare att se svenska tjejer med utlänningar än tvärtom.

Sedan att en svensk man skulle vara ihop med en liten löjlig asiat har ingenting att göra med att de skulle föredra asiater framför vita kvinnor. Det handlar om mindre attraktiva män som inte kan få en svensk kvinna.
Citera
2014-04-20, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelochsocker
Att lämna ett dåligt och till och med våldsamt förhållande är ett sundhetstecken. Klarar inte du av att leva i förhållande utan att "sätta henne på plats", har du verkligen problem och borde gå i terapi eftersom det tydligen upprepar sig.

Du måste ha lässvårigheter eller vara störd på något sätt. På vilket sätt är att sätta något på plats verbalt en misshandel?
Citera
2014-04-20, 20:25
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Du måste ha lässvårigheter eller vara störd på något sätt. På vilket sätt är att sätta något på plats verbalt en misshandel?

"Sätta på plats" det är något man gör med unghundar i deras värsta slyngelperiod inte något man gör med sin partner.
Citera
2014-04-20, 20:27
Medlem
thewellovedones avatar
Vad är manshat? Efter att i flera år ha läst oräkneliga trådar som är startade av anti-feminister i flera år så kan jag inte komma fram till något annat svar än "absolut allt som inte hyllar mannen på alla sätt i alla avseenden". Dessa anti-feminister klassificerar saker som manshat som jag som medman (eller vad man ska kalla det) inte ens lägger märke till. Jag har lagt märke till att anti-feminister på Flashback betraktar allt i vardagen ur ett (manligt) genusperspektiv vilket gör antifeminister exakt lika odrägliga som de batikhäxor de hatar. Ingenting i min vardag betraktar jag ur några som helst genusglasögon, varken maskulinistiska eller feministiska, det är sannolikt därför jag inte ser det som inte finns - nämligen det så kallade manshatet och det så kallade kvinnohatet.
Senast redigerad av thewellovedone 2014-04-20 kl. 20:33.
Citera
2014-04-20, 21:22
Medlem
Citat:
"Sätta på plats" det är något man gör med unghundar i deras värsta slyngelperiod inte något man gör med sin partner.

Och det gör inte kvinnor med sina partners eller? Det är ju bara gå in på aftonbladets plus sida så ser du jämt om hur kvinnor uppmuntras att uppföda sina män. "bestraffa gneom att återhålla sex. belöna med att ge en avsugning. se till att han skurar toaletten.".

Dessutom så jobbar terapeuter med att sätta folk på plats. Psykopater t.ex, bankrånare. Alla dom åkre ju i fängelse och får prata med samtalsterapeuter för att "återinföras i samhället" MAO sättas på plats.
Citera
2014-04-20, 21:27
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
Och det gör inte kvinnor med sina partners eller? Det är ju bara gå in på aftonbladets plus sida så ser du jämt om hur kvinnor uppmuntras att uppföda sina män. "bestraffa gneom att återhålla sex. belöna med att ge en avsugning. se till att han skurar toaletten.".

Dessutom så jobbar terapeuter med att sätta folk på plats. Psykopater t.ex, bankrånare. Alla dom åkre ju i fängelse och får prata med samtalsterapeuter för att "återinföras i samhället" MAO sättas på plats.

Att hjälpas åt med att sköta hushållet "skura toaletten" är knappast att sätta sin partner på plats. Och vad är det för mer konstiga jämförelser du gör ... bankrånare, psykopater ....
Citera
2014-04-20, 21:28
Medlem
cDk123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vi svenska män är väl egentligen rätt fantastiska? Vi har drivit upp välståndet i landet med våra uppfinningar och vår starka drivkraft. Vi har givit kvinnorna självständighet och frihet. Vad har detta givit oss själva? Mäns självmord, en majoritet mörkas. Social utsatthet mörkas. Diskriminering av pojkar i skolan mörkas. Att män utgör 95 % av de som dör på jobbet mörkas. Vi lever även 4-5 år kortare än kvinnor. Vårt eget fel? Elller snedprioritering av vårdresurser? Kvinnoliv är mer värt än mansliv. Vi kan offras...

Svenska män: vi har välkomnat kvinnor i samhälllet, men får bara skit. Varför? Kvinnor kan bara gilla och åtrå män de ser upp till. Ett fåtal. Ni andra är körda. Offer. Känns det hårt? Ja, jag vet, men det är sant. Det finns flera lagar i Sverige, vars enda syfte är att trycka ner män. Jämställdhet? Knappast!

Mitt förslag: vägra ingå fasta relationer med svenska kvinnor. Vägra låta er tryckas ner av kvinnor. Inte ens kvinnor vill ha förtryckta män. Själv sticker jag snart, men ni andra... Rädda er själva... Säg ifrån. Eller bli tillintetgjorda. Där står vi idag. Välj.

Vänta inte. Vägra äktenskap och barn med svenska kvinnor. Nu.

Input på detta?

Tips på riktiga kvinnor: Sydamerika och asien...

Låter som det är väldigt synd om dig.
Om du nu varit med och bidragit så mycket, uppfunnit massa grejer osv så borde du ju ha det ganska förspänt och gott?
Eller tänkte du helt sonika ta credit för andras jobb och i samma andetag beskylla kvinnorna för ditt misslyckande?
Ryck upp dig!

Edit:
Ps, dagens innefeminism är det ingen som tar på allvar ändå!
Citera
2014-04-20, 21:41
Medlem
Citat:
Att hjälpas åt med att sköta hushållet "skura toaletten" är knappast att sätta sin partner på plats. Och vad är det för mer konstiga jämförelser du gör ... bankrånare, psykopater ....

edit: Var läste du "hjälpas åt att sköta hushållet" ?
Senast redigerad av avishaman 2014-04-20 kl. 22:20.
Citera
2014-04-20, 23:00
Medlem
WhiteOleanders avatar
Jag tycker att det låter som en utmärkt ide att du och dina gelikar håller er borta från svenska kvinnor. Kan vara en av dom bästa ideerna jag någonsin hört faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in