Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-04-17, 01:11
Medlem
Agamantums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyRaX
Jag söker ett PC-spel vet inte om det fanns till playstation eller liknande, från runt 98-99 där man var typ 5 små soldater med olika färdigheter. Man kunde smyga in i fiendens bas osv.. Man såg spelet snett uppifrån har jag för mig.
Cannon Fodder?
https://www.youtube.com/watch?v=iJB_1e-MlyY
Citera
2014-04-17, 10:14
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qazwsxedc
Ett spel som fanns i flera olika upplagor. Var kring Red Alert eran. Man var 1 eller flera soldater (kommer inte ihåg riktigt) som man styrde till olika platser på uppdrag, påminde om Red Alert men man var närmare marken och hade inte armé.

Någon som vet?

Commandos?

https://www.youtube.com/watch?v=ilUPgeDTMyo
Citera
2014-04-17, 22:22
Medlem
Jag söker ett RTS spel där man började med en karaktär som hade (om jag inte minns helt fel) två tuber på ryggen. Har för mig att dessa två tuber var gula, och gick längst upp med ryggen på starter-gubben. Man kunde bygga olika robotar (Det var som jag minns inga människor med) som stred för en, bland annat spindlar och björnar. Jag minns även att man kunde bygga flygskepp som åkte i sidled medans den skjöt.

Har bara ett suddigt minne av hur huvudkaraktären såg ut, men är nästan stensäker på att han hade två gula tuber på ryggen och kanske vit kropp. (Huvudkaraktären var även han en robot).

Har försökt hittat detta spel ett tag nu men lyckas verkligen inte.. vill hitta det!
Citera
2014-04-18, 13:02
Medlem
leathur_ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koldolmen
Jag söker ett RTS spel där man började med en karaktär som hade (om jag inte minns helt fel) två tuber på ryggen. Har för mig att dessa två tuber var gula, och gick längst upp med ryggen på starter-gubben. Man kunde bygga olika robotar (Det var som jag minns inga människor med) som stred för en, bland annat spindlar och björnar. Jag minns även att man kunde bygga flygskepp som åkte i sidled medans den skjöt.

Har bara ett suddigt minne av hur huvudkaraktären såg ut, men är nästan stensäker på att han hade två gula tuber på ryggen och kanske vit kropp. (Huvudkaraktären var även han en robot).

Har försökt hittat detta spel ett tag nu men lyckas verkligen inte.. vill hitta det!

Total annihilation kanske? Får för mig att det stämmer på gula tuber på ryggen
Citera
2014-04-20, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koldolmen

KKnD?
Citera
2014-04-20, 15:53
Medlem
Ett spel som fanns på PS1 och PC (kanske fler plattformar). Det var i mitten av 90-talet. Man kunde välja mellan 2-3 olika karaktärer vill jag minnas, man skulle gå runt och skjuta ihjäl folk, det kanske rent av var aliens. Jag tror första banan var utomhus i något berglandskap. Bland annat på den banan kunde man prata med en kille som satt och spelade gitarr, det kanske rent av var Kurt Cobain. Senare mot spelet tror jag man var i någon rymdbas.

Kameraperspektivet var ett sådant som t.ex Postal 1 hade.
Citera
2014-04-22, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leathur_l
Total annihilation kanske? Får för mig att det stämmer på gula tuber på ryggen
TAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAACK!!!!! Helt j*vla chockad över hur du lyckades komma fram med det, jag tackar och bockar!
Citera
2014-04-23, 10:03
Medlem
Garnetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Ett spel som fanns på PS1 och PC (kanske fler plattformar). Det var i mitten av 90-talet. Man kunde välja mellan 2-3 olika karaktärer vill jag minnas, man skulle gå runt och skjuta ihjäl folk, det kanske rent av var aliens. Jag tror första banan var utomhus i något berglandskap. Bland annat på den banan kunde man prata med en kille som satt och spelade gitarr, det kanske rent av var Kurt Cobain. Senare mot spelet tror jag man var i någon rymdbas.

Kameraperspektivet var ett sådant som t.ex Postal 1 hade.

Loaded?

https://www.youtube.com/watch?v=ls-8VvEPQAk

Edit: Kan även vara ReLoaded, passar bra med bergslandskap.

https://www.youtube.com/watch?v=GI8T9tv32HI
Senast redigerad av Garnett 2014-04-23 kl. 10:06.
Citera
2014-04-23, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garnett
Loaded?

https://www.youtube.com/watch?v=ls-8VvEPQAk

Edit: Kan även vara ReLoaded, passar bra med bergslandskap.

https://www.youtube.com/watch?v=GI8T9tv32HI

Reloaded verkar stämma rätt bra med min minnesbild. Tack.
Citera
2014-04-23, 22:51
Medlem
Area Alby du tänker på?

Citat:
Ursprungligen postat av qazwsxedc
Hej.. det här är ett gammalt klassiskt rasistspel på svenska där negern dyker upp som apor på olika ställen och ska man snabbt föra musen dit och skjuta.. en neger säger "ge mig banan".

Någon som vet vad detta spel heter?
Citera
2014-04-30, 20:20
Medlem
Hnlickas avatar
Jag letar efter ett spel som jag tror släpptes i mitten på 90-talet. Den följde med i en 250-spel CD-ROM-paket när min käre far inhandlade sin AST. Det gick iallafall ut på att man sprang omkring med ett maskingevär och mejade ner diverse monster. Tror spelet hette något på - Bio.. Bio-mades, Bio-nades, Bio-machines eller något liknande. Hade vart extremt uppskattat om någon kände igen min beskrivning, trots dess begränsning. Det är ju trots allt nästan 20 år sedan.
Citera
2014-05-01, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hnlicka
Jag letar efter ett spel som jag tror släpptes i mitten på 90-talet. Den följde med i en 250-spel CD-ROM-paket när min käre far inhandlade sin AST. Det gick iallafall ut på att man sprang omkring med ett maskingevär och mejade ner diverse monster. Tror spelet hette något på - Bio.. Bio-mades, Bio-nades, Bio-machines eller något liknande. Hade vart extremt uppskattat om någon kände igen min beskrivning, trots dess begränsning. Det är ju trots allt nästan 20 år sedan.

BioForge?
Senast redigerad av Gysse 2014-05-01 kl. 15:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in