2014-04-20, 14:20
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Jag har då inte kommit ut och skrikit på detta forum att "ryska specialstyrkor ligger bakom", bara för att någon har sagt så.

Jämför detta med dina kompisars uttalanden:

Det enda jag har sagt är att uppgifterna om att Högra sektorn ligger bakom med största sannolikhet är en propagandalögn. Varför? Dels för att Högra sektorn uttryckligen tar avstånd från terroristhandlingar. Det är inte den typen av organisation. Det ligger i Rysslands intresse att framställa dem som sådana. Senare så kom ju Högra sektorn själva och rättfärdigade min skepsis, då de förnekade all inblandning.

Bara för att man tydligt motsätter sig ena sidans propagandalögner, så betyder det inte att man per automatik köper allt som den andra sidan säger. Jag har då ingenstans gått ut och skrivit att "ryssar ligger bakom" bara för att Högra sektorn sa det. Ni däremot, går och skriker ut direkt att "Högra sektorn ligger bakom", bara för att rysk media har sagt så. Förstår du skillnaden?

Men om du vill veta min personliga åsikt, så tror jag det är mer trovärdigt att ryssarna ligger bakom denna provokation, än att Högra sektorn gör det. Bara för att jag tycker så, så går jag dock inte ut och lägger fram detta som faktum på forumet, utan låter situationen än så länge vara oklar.
Skillnaden verkar vara att du hänvisar till vad du skriver, medan du ger dina meningsmotståndare ett kollektivt ansvar för vad de skriver. Det är ett ganska typiskt beteende för en nybörjare på Flashback.

Om de attackerande är medlemmar i en organisation som räknas till Högra sektorn eller inte, tycker jag inte är så speciellt avgörande. De var uppenbart (med all sannolikhet politiska) fiender till aktivisterna i öst och hamnar enligt logiken att min fiendes fiende är min vän på samma sida som Högra sektorn.
2014-04-20, 14:21
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Naturligtvis är iranska Press-TV icke trovärdigt när det handlar om att baktala judar, det behövs knappast en doktorsgrad för att begripa. Men låt oss spela med då:

Vilka bevis visar propagandakanalen upp, var är dessa e-mail? Ingenstans, tycks det som. Mest troligt för de inte existerar.

Min gissning ligger fortfarande på någon av de neo-nazistiska grupperingar som tydligen verkar inom "folkrepubliken Donetsk" , mest troligt kopplade till nassen och "folkets guvernör" Gubarev.
Citat:
Gordon Duff is a Marine Vietnam veteran, a combat infantryman, and Senior Editor at Veterans Today. His career has included extensive experience in international banking along with such diverse areas as consulting on counter insurgency, defense technologies or acting as diplomatic representative for UN humanitarian and economic development efforts. Gordon Duff has traveled to over 80 nations. His articles are published around the world and translated into a number of languages. He is regularly on TV and radio, a popular and sometimes controversial guest. More Press TV articles by Gordon Duff
Artikeln är alltså skriven av en amerikan, även om jag utgår från att du anser den falsk i alla fall
2014-04-20, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwing Duck
April, April - Putin kan lura dig vart han vill?
Flera punkter i den här historien låter snarare extremt osannolika. Varför skulle en vägspärr, av alla ställen, vara obeväpnad? Varför skulle det röra sig om två skilda "grupper" med "frihetskämpar", där bara den ena hade vapen? Varför poängterar man att det skulle ha funnits ett visitkort och dollarsedlar i någon av de attackerandes fickor? Det stinker hårdvinkling lång väg, och du blir tydligen lurad av budskapet innan du ens hunnit blinka. Börja tänk för f-n.

Men är du någorlunda insatt, bara lite, lite grann, så måste du väl ha sett massor av obeväpnade vägspärrar vid det här laget. Snälla du. Finns många filmer på sådana här i tråden.
2014-04-20, 14:29
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Vad hände vid vägspärren? Det verkar som om angriparna blev stoppade.
RT har en video med en ögonvittnesskildring som ger en bild av en omedelbar och oprovocerad attack. Sedan har det så klart aldrig hänt att två sidor i en strid har samma uppfattning om händelseförloppet.
2014-04-20, 14:30
Medlem
WriteMasterTMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
RT rapporterar att 5 dog vi i skottlossning vid en vägspärr utanför Slavyansk inatt.

Five people have been reportedly killed in a shooting in Slavyansk, a city in eastern Ukraine held by anti-government protesters. . . .

The protesters in the confrontation reportedly captured the attackers’ two cars. Firearms, explosives and aerial photos of Slavyansk were discovered there.

The protesters believe that they were attacked by paramilitary from the Right Sector.

http://rt.com/news/slavyansk-checkpoint-shooting-killed-640/

OBS Fetmarkerade
Sedan när började privata huligangäng använda militär flygspaning ?

Om bilderna inte kommer från Google maps, och istället är färska militära flygfoton, så tyder det på att kuppregimen i kiev är inblandade.
Den ukrainska säkerhetspolisen fick en "nasse" som högsta chef efter statskuppen, vilket underlättar om man vill skaffa fram flygfoton åt sina allierade brunskjortor.

Det som är intressant att utreda är vad det är för slags foton som beslagtagits.
2014-04-20, 14:51
Medlem
Den här "attacken" på proryska milisförband kommer alltför lägligt för att vara äkta till 100 %
Den följer ett välkänt mönster där Ryssland skall agera moder Theresa i slutändan. Vem har egentligen mest att förlora på lugn och ro, fred och stabilitet? Ryssland givetvis. Att Kiev skulle göra bort sig med en sådan här attack är nog närmast försumbar eftersom Kiev ju proklamera vapenvilan under påsken. Men båda sidor har ju milisgrupper med som inte kontrolleras av någon legitim makt så den som ljuger friskast om attacken kanske tar hem spelet. Putins propagandakanaler är däremot pinsamma att läsa och höra.
2014-04-20, 14:52
Medlem
fridaynightouts avatar
Sorry! Men var bara tvungen....
https://www.youtube.com/watch?v=YZw5w6LOT1M

Ryssar på Krim firar föreningen med Ryssland.
2014-04-20, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diazeugma
Så det räckte inte att hänvisa till ryska statens egen hemsida? För att få inträde krävs antingen ett "business VISA" eller ett "tourist VISA" till någon av de godkända regionerna.

Försöker du sätta rekord i logiska felslut?

Det står dig fritt att försvara Stalin såväl som Hitler och Putin -- räkna bara med att jag kommer att peka ut dig för det kräk du är när så sker. Den som godtar Hitlers/Putins Anschluss är värd varje tillmäle.

1, Att man behöver visum gäller till väldigt många länder. Om du inte är medveten om det så har även Sverige visumkrav.

2, Försvarar jag Stalin,Hitler och Putin för att jag påvisar att du inte kan bestämmelserna för att bedriva handel eller turista i Ryssland?
2014-04-20, 14:56
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Artikeln är alltså skriven av en amerikan, även om jag utgår från att du anser den falsk i alla fall

Det gör ju bara saken värre att artikeln är skriven av Gordon Duff, det är ju en av de värsta foliehattar som finns. Han tror på allt från UFOs, 9/11-konspirationer till att CIA rövade bort det malaysiska flygplanet.

Finns ingen anledning till att ens ta detta i beaktande, det rör sig bara om foliehattig desinformation.
2014-04-20, 15:03
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calle40
1, Att man behöver visum gäller till väldigt många länder. Om du inte är medveten om det så har även Sverige visumkrav.

2, Försvarar jag Stalin,Hitler och Putin för att jag påvisar att du inte kan bestämmelserna för att bedriva handel eller turista i Ryssland?

Finns inga sådana regler i ryssland annat än vid militära skyddsobjekt osv. Vad Diazeugma är ute efter vet jag inte och det är knappast viktigt.
2014-04-20, 15:05
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Den här "attacken" på proryska milisförband kommer alltför lägligt för att vara äkta till 100 %
Den följer ett välkänt mönster där Ryssland skall agera moder Theresa i slutändan. Vem har egentligen mest att förlora på lugn och ro, fred och stabilitet? Ryssland givetvis. Att Kiev skulle göra bort sig med en sådan här attack är nog närmast försumbar eftersom Kiev ju proklamera vapenvilan under påsken. Men båda sidor har ju milisgrupper med som inte kontrolleras av någon legitim makt så den som ljuger friskast om attacken kanske tar hem spelet. Putins propagandakanaler är däremot pinsamma att läsa och höra.
Och ännu mindre trovärdigt blir det när ryska regeringen direkt går ut med hur "rasande" de är och beskyller den ukrainska regeringen för att inte leva upp till Genèveavtalet genom att inte ha avväpnat nationalistiska extremister. Men då kan man ju fråga sig varför Ryssland inte har gjort detsamma i öst? För det är ju ganska uppenbart att Ryssland har mer inflytande i öst för tillfället och därmed bär det största ansvaret för att situationen inte ska eskalera.

Jag tycker allt kring denna händelse stinker rutten björn på långa vägar. Ryssland har "hållit" sin del av avtalet nu, och eftersom att det var Kiev som "bröt" avtalet så är det fritt fram för ryssarna att gå in med trupper för att "stabilisera" östra Ukraina.
2014-04-20, 15:05
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WriteMasterTM
OBS Fetmarkerade
Sedan när började privata huligangäng använda militär flygspaning ?

Om bilderna inte kommer från Google maps, och istället är färska militära flygfoton, så tyder det på att kuppregimen i kiev är inblandade.
Den ukrainska säkerhetspolisen fick en "nasse" som högsta chef efter statskuppen, vilket underlättar om man vill skaffa fram flygfoton åt sina allierade brunskjortor.

Det som är intressant att utreda är vad det är för slags foton som beslagtagits.

Tror faktiskt att det rör sig om specialtillverkad material av CIA i samarbete med NATO. Inte minst för att vapnet enligt den pro-ryska borgmästaren var NATO-vapen tillverkad i Tyskland. Sen om man tänker efter så hittades både kartor, visitkort från Högre sektorn, kontanter, samt annan utrustning i bilarna.

Här är bara en liten del av det som hittades:
https://pbs.twimg.com/media/BlptQ1uCIAATY4I.jpg:large

Så kan man här titta vilka skador som bilarna åsamkades: http://www.pravda.com.ua/news/2014/04/20/7023081/

Den enda logiska slutsatsen är ju att CIA/NATO har sponsrat aktivisterna i Högra sektorn med vapen och brandsäkert material.
Senast redigerad av fridaynightout 2014-04-20 kl. 15:23.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in