2014-04-19, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Hur ska jag tolka dig då? Som att du vill att bara svenska medborgare som har rätt till a-kassa eller socialbidrag ska få sälja sex i Sverige?

Ja, det är en bra idé, endast svenska medborgare ska få sälja sextjänster. Men inte på bordell, eller mha koppleri.
Citera
2014-04-19, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Ja, det är en bra idé, endast svenska medborgare ska få sälja sextjänster. Men inte på bordell, eller mha koppleri.

Och resten av frågan. Bara svenska medborgare som har rätt till a-kassa eller socialbidrag?
Citera
2014-04-19, 23:00
Medlem
Citat:
Och resten av frågan. Bara svenska medborgare som har rätt till a-kassa eller socialbidrag?

har jag ingen åsikt om, antar att det är ok som det är idag.
Citera
2014-04-19, 23:03
Medlem
Citat:
har jag ingen åsikt om, antar att det är ok som det är idag.

Har du nu ingen åsikt om man ska ha rätt att få ersättning i stället för att sälja sex?
Citera
2014-04-19, 23:04
Medlem
Citat:
Har du nu ingen åsikt om man ska ha rätt att få ersättning i stället för att sälja sex?

Du undrade "Bara svenska medborgare som har rätt till a-kassa eller socialbidrag?"

Annars så får jag hänvisa till inlägg #1302.
Citera
2014-04-19, 23:06
Medlem
Citat:
Inlägg #1302?

Så du anser att bara svenska medborgare med rätt till a-kassa eller socialbidrag ska ha rätt att sälja sex i Sverige. Ok.
Citera
2014-04-19, 23:08
Medlem
Citat:
Så du anser att bara svenska medborgare med rätt till a-kassa eller socialbidrag ska ha rätt att sälja sex i Sverige. Ok.

Nu hittar du ju på vilka åsikter jag har igen, känns det bra?
Citera
2014-04-19, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Vadå "inte har nåt annat val"? De kan tas om hand av betaldamer som väljer att göra det för att de vill tjäna pengar. Precis som en hårfrisörska väljer att klippa en kund. Precis som många människor arbetar med något, ofta saker som de kanske inte skulle välja att arbeta med om de hade ett val. En hel del människor skulle nog inte arbeta öht om de slapp.
fast det finns ju trots allt småtjejer som drömmer om att bli hårfrisörska men vad jag vet ingen som drömmer om att bli hora.

Prostituerad är inte, har aldrig varit och kommer aldrig att bli något yrke där arbetssökande står på kö för att fylla bordellerna, särskilt inte om man kan välja att hellre uppbära bidrag framför att ta jobbet.
Citera
2014-04-19, 23:11
Medlem
Citat:
Nu hittar du ju på vilka åsikter jag har igen, känns det bra?

Men kan du förklara då hur du tänker dig att en svensk medborgare inte ska få bidrag i stället för att sälja sex?

Har du tänkt att det ska finnas ett generellt ickesäljasexbidrag för svenska medborgare?

Och att det är förbjudet för alla som inte har rätt till detta.

Om du vill bli förstådd så får du ju skriva vad du menar. Det är svårt att förstå hur du tänker dig att det ska fungera om du inte berättar det.
Citera
2014-04-19, 23:13
Medlem
Citat:
Men kan du förklara då hur du tänker dig att en svensk medborgare inte ska få bidrag i stället för att sälja sex?

Har du tänkt att det ska finnas ett generellt ickesäljasexbidrag för svenska medborgare?

Och att det är förbjudet för alla som inte har rätt till detta.

Om du vill bli förstådd så får du ju skriva vad du menar. Det är svårt att förstå hur du tänker dig att det ska fungera om du inte berättar det.

Funkar väl jättebra idag eller? Alla kvinnor får bidrag utan att sälja sex, även fast det är fullt lagligt att sälja sextjänster.
Citera
2014-04-19, 23:15
Medlem
Citat:

Jag tänker ju mig att dom ska få bidrag, vilket jag skrivit typ fem gånger vid det här laget.

Vad är problemet med din läsförståelse?
Citera
2014-04-19, 23:16
Medlem
Citat:
Funkar väl jättebra idag eller? Alla kvinnor får bidrag utan att sälja sex, även fast det är fullt lagligt att sälja sextjänster.

Vilka alla kvinnor? Alla kvinnor i EU-området alltså eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in