Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
KJ har en bekräftad funktionsnedsättning, men är ju på inget sätt intelligensbefriad.
1. Varför förlägga kroppsdelar i närheten av hemmet när hela Norrlands skogar är tillgängliga för en person som har bil?
2. I ett område han frekvent varit i?
3. Delta i MPS i samma område?
Som gör att allt pekar på just han själv som gärningsman?
OK. Det är fullt möjligt. Och att det är just det som binder honom till gärningen ...
Men om han skulle vara så osedvanligt korkad, borde man då inte funnit mord- och styckplats liksom vapen i samma område? Kläder, VBs mobil, textböcker mm?
Det går inte ihop för mig.
KJ är inte korkad, tvärt om.
Tror han ville hon skulle hittas och förmodligen även se det hela även om det förmodligen var omöjligt. (Kan se honom sitta i en buske, upphetsad, iklädd kamouflage-mundering och målad som den commander han är och tittade på när VB hittades, vem vet.)
Jag får det till att han var ute efter spänningen i det hela och att komma undan, lura polisen. För honom var/är det en kattoråtta-lek och jag tror inte han förstår alvaret i leken och varför han blivit dömd överhuvudtaget. På det sättet är han korkad.

Sen tror jag han resonerat som så, han väljer en plats som han absolut Inte skulle valt om han var skyldig för att komma undan på det viset. Vilken mördare lägger kvarlevor på en plats som kan knytas till mördaren? Omvänd psykologi.
Tycker domen var utförlig och bra. Han ska vara skyldig till mord på livstid men viktiga bitar saknas, I TR hade han en katastrof-försvarare och i HR Sveriges bästa. Domen var inte oväntad. Inte alls. Det är en rättvis dom med rättvist försvar vilket han inte hade i TR. Han är fortfarande skyldig utefter de bevis som finns.
ÅK saknade nån liten pusselbit och det stod och vägde över mot mord men inte helt. Jag hoppas det prövas i HD och att ÅK hinner få mer kött på benen tills dess. KJ har mördat och styckat VB och sedan skändat henne. Han förtjänar livstid inget annat.
Vad som nu händer om rampljuset släcks och ingen pratar om honom längre, han glöms bort. Han blir åter "ingenting". Då kommer förmodligen bekännelsen om sitt underverk - Mordet på Vatchateeya Bangusan. Men så tyst lär det aldrig bli. Inte här i tråden i alla fall. ;D