2014-04-19, 00:19
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Du menar att vi skall acceptera sexuellt tvång då eller?

Jaa, det måste vi göra i så fall - hur ska vi annars sköta rekryteringen till bordeller på ett snyggt o ärligt sätt. Ska vi öht ha lagliga bordeller i Sverige så ska dess arbetstagare rekryteras som till vilket annat arbete som helst.

Hur menar du att vi annars ska hantera saken - genom illegala invandrare från andra länder? lr ska bordellägarna kunna locka med arbetstillstånd i Sverige?
Citera
2014-04-19, 07:47
Medlem
ganglere2s avatar
Nja, i Tyskland är de prostituerade kontrollerade för sexuellt överförbara sjukdomar. Detsamma i många andra länder som t.ex. Thailand. Fast dock så gäller detta givetvis inte överallt.
Citera
2014-04-19, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Nja, i Tyskland är de prostituerade kontrollerade för sexuellt överförbara sjukdomar. Detsamma i många andra länder som t.ex. Thailand. Fast dock så gäller detta givetvis inte överallt.

Hur går kontrollerna till i Tyskland? Testas 100% eller missas några?
Citera
2014-04-19, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackehaxanMia
Jaa, det måste vi göra i så fall - hur ska vi annars sköta rekryteringen till bordeller på ett snyggt o ärligt sätt. Ska vi öht ha lagliga bordeller i Sverige så ska dess arbetstagare rekryteras som till vilket annat arbete som helst.

Hur menar du att vi annars ska hantera saken - genom illegala invandrare från andra länder? lr ska bordellägarna kunna locka med arbetstillstånd i Sverige?

Jag menar att de som vill skall få arbeta med det men de som inte vill skall få slippa. För jag ser det inte som helt och hållet vilket arbete som helst. Och du kan ju inte söka arbete som vadsom helst utan att ha tex utbildning för det.
Senast redigerad av Hiitsme 2014-04-19 kl. 11:59.
Citera
2014-04-19, 12:06
Medlem
Citat:
Jag menar att de som vill skall få arbeta med det men de som inte vill skall få slippa. För jag ser det inte som helt och hållet vilket arbete som helst. Och du kan ju inte söka arbete som vadsom helst utan att ha tex utbildning för det.
Alla kan ju inte få frågan om de vill ta jobbet på bordellen eller om de vill ha bidrag istället.

Även om det säkert vore drömmen för fattiga EU-immigranter som inte ser nåt annat sätt att försörja sin familj.
Citera
2014-04-19, 12:28
Medlem
Citat:

Fast det kan ju ses som ett lämpligt jobb om de svarar ja på att de gillar sex i ett intresseformulär från Af, behövs ingen utbildning och enligt väldigt många så är det i princip samma sak som att gå hem med någon från krogen och dessutom få betalt för i reda pengar istället för någon drink.
Citera
2014-04-19, 12:41
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Hur går kontrollerna till i Tyskland? Testas 100% eller missas några?

De testas när de börjar på ett ställe. Innan de får börja alltså. Sedan också med ett visst tidsmellanrum, vet ej exakt vilket. Fast man vet ju inte vilka som har varit på henne sedan det senaste testet.
Citera
2014-04-19, 13:34
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
De testas när de börjar på ett ställe. Innan de får börja alltså. Sedan också med ett visst tidsmellanrum, vet ej exakt vilket. Fast man vet ju inte vilka som har varit på henne sedan det senaste testet.

I Tyskland var det tidigare obligatoriskt för prostituerade att testa sig numera är det Frivilligt.

Det är jättedåligt tycker jag för det innebär i praktiken att nästan inga testar sig o deras kunder får heller inte veta om att det inte testat sig.

Så kan vi inte ha det om vi ska har bordeller här i Sverige tycker jag.
Citera
2014-04-19, 14:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
I Tyskland var det tidigare obligatoriskt för prostituerade att testa sig numera är det Frivilligt.

Det är jättedåligt tycker jag för det innebär i praktiken att nästan inga testar sig o deras kunder får heller inte veta om att det inte testat sig.

Fast detta med tester är ju helt platt egentligen. Det räcker med att en smittad varit där före dig för att du skall smittas - och eftersom de inte testas efter varje köpare så föreligger alltid risken för smitta.
Citera
2014-04-19, 14:29
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:

Visste inte det. Dock så vet jag att många ställen kräver det nu också men då är det väl de ställenas egna krav. Dåligt iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast detta med tester är ju helt platt egentligen. Det räcker med att en smittad varit där före dig för att du skall smittas - och eftersom de inte testas efter varje köpare så föreligger alltid risken för smitta.

Så är det ju med allt. Att de iaf är testade någon gång är ändå bättre än inga test öht. Sjukdomar kan man få av vem som helst som man har sex med. Random krogragg t.ex. De allra flesta sådana är antagligen aldrig testade för något alls. Man kan få en sexuellt överförbar sjukdom vid ett enda samlag så även om man bara har haft sex en enda gång i sitt liv så kan man ha fått något vid det tillfället. Ska man helt undvika risken att få dylikt så finns det väl bara ett sätt som är helt hundra.
Citera
2014-04-19, 15:15
Medlem
Citat:
Visste inte det. Dock så vet jag att många ställen kräver det nu också men då är det väl de ställenas egna krav. Dåligt iaf.

Så är det ju med allt. Att de iaf är testade någon gång är ändå bättre än inga test öht. Sjukdomar kan man få av vem som helst som man har sex med. Random krogragg t.ex. De allra flesta sådana är antagligen aldrig testade för något alls. Man kan få en sexuellt överförbar sjukdom vid ett enda samlag så även om man bara har haft sex en enda gång i sitt liv så kan man ha fått något vid det tillfället. Ska man helt undvika risken att få dylikt så finns det väl bara ett sätt som är helt hundra.

Fast varför skulle inte den prostituerade få bestämma över sin kropp och om hon/han vill testa sig frivilligt för?
Citera
2014-04-19, 15:20
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Fast varför skulle inte den prostituerade få bestämma över sin kropp och om hon/han vill testa sig frivilligt för?

Jo visst. Jag tycker själv att de skulle vara testade och de borde också själva ha ett intresse av att göra det. Både för sin egen skull och som "försäljningsargument". Testade prostituerade är då kanske mindre risk med än någon krogslampa som vanligtvis inte är testad. Man testas på olika sätt för alla möjliga yrken så ett test även för sexarbetare är inget konstigt. Fast ok, visst kan det vara frivilligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in