Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
1. Bra att du efter tonvis av inlägg gått med på det!, denna utveckling bådar gått för framtiden!
Det syftar på något, men framgår inte det minsta. Och eftersom jag inte haft anledning att ändra mig i något avseende så ter sig kommentaren osaklig och oseriös.
Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
2. Fast för att vara helt ärliga så ligger Vårby Gård i Stockholms absoluta periferi, det kan säkert vara ett bra ställe att bo på men det är en förort och exemplet säkerligen taget för att provocera trådens högerextrema debattörer.
Nja, jag skulle nog säga att kanske Gnesta mer är Stockholms periferi. Och dit är det en bit till.
Nu anade jag att någon gny över att det förvisso höll sig till länet men man
vill bo mer centralt. Så jag försökte ta något lite mer mitt i högen. Därav platsen. Men Storstockholm sträcker sig till Tumba och Salem. Så det hade också gått. Och Österåker.
Vill man diskutera priserna på de mer populära platserna får man väl skapa en ny tråd om det.
Jag brukar som sagt kallas högerextrem så detta är inte det minsta för att provocera. Utan just för att beskriva boendekostnaden. Och ungefär var marknadshyrorna kommer att hamna. För att kompensera de som skriver de mest stolliga sakerna här som att man skulle höja hyrorna och ha 90% vakansgrad.
Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
Så priset för ort, skick, storlek verkar vara högst marknadsmässigt - ett fullgott exempel på att det råder bostadsbrist även i förorternas periferi.
Hur fick du en boendekostnad på 3.7 KSEK till bostadsbrist?
Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
En tråd om vårbygård
Tja, det är realiteten i dagens samhälle. Och det verkar inte skrämma folk. Södermalm är populärt trots att det är där man hittar platserna med högst brottslighet.
Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
3. Fast man måste ju räkna med 5% ränta över konjunkturcykeln.
Nu var det boendekostnaden jag pekade på. Dvs vad för hyreskostnader vi skulle få med marknadshyror. Och jag har lite svårt att se att de är så avskräckande.
Skulle räntan krypa upp är det inget som säger att boendekostnaden skulle stiga, för nyköpta objekt. Precis som priset på köpta objekt stigit när räntan fallit så kommer rimligen priset falla om ränta stiger. Det är boendekostnaden man betalar och betalningsviljan stiger knappast för att räntan stiger.