Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
Vi svenska män är väl egentligen rätt fantastiska? Vi har drivit upp välståndet i landet med våra uppfinningar och vår starka drivkraft. Vi har givit kvinnorna självständighet och frihet. Vad har detta givit oss själva? Mäns självmord, en majoritet mörkas. Social utsatthet mörkas. Diskriminering av pojkar i skolan mörkas. Att män utgör 95 % av de som dör på jobbet mörkas. Vi lever även 4-5 år kortare än kvinnor. Vårt eget fel? Elller snedprioritering av vårdresurser? Kvinnoliv är mer värt än mansliv. Vi kan offras...
Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
Du är ju ett levande exempel på idiot till svensk kvinna. Tack för att du lyfter fram ert fula tryne till allmän beskådan. Sådana som ni förtjänar inte svenska män. Vi är för bra... Manhatare som er förtjänar att dö olyckliga och övergivna. När det yttre falnar så kommer inga fler erbjudanden. Den processen går fort. Du vet att jag har rätt...
Jag kan ärligt talat säga att jag inte har ett skit emot män. Visst finns det vissa män som får mig att vilja spy, men det hör inte till saken. Istället för att döma alla män för vissas misstag så dömer jag individen, och kanske om jag märker att någon beter sig
exakt likadant så ger jag upp på dem också. Helt enkelt älskar jag folkgruppen män, men sedan finns det sådana som du och ett flertal andra på FB.
Men börjar bli trött på de män som faktiskt sätter sig själv som en i en stor grupp män. "Den svenska mannen". Och jag håller med om att män har åstadkommit massor av saker, en del som kvinnor säkert kunnat göra men trots allt var det män som gjorde det. Well done. Men det gör ju för i helvete inte så att en enda av er andra är lika fantastiska eller briljanta som t ex Isaac Newton eller Albert Einstein. Du kallar dig själv en fantastisk svensk man. Eftersom att du har drivit upp välståndet med era uppfinningar och starka drivkraft och gett kvinnor självständighet och frihet? Om du nu menar att du inte säger att du har gjort detta så ljög du ju när du sade; vi. Och jag vet att du inte menade det bokstavligt talat. Men du sätter dig själv fortfarande i samma kategori som alla de män som faktiskt åstadkommit saker. Jag gissar att du inte åstadkommit ett skit, förutom att du kanske lyckats med en bra utbildning. Good for you. Men det gör dig inte bättre än kvinnor, då jag själv har en hög utbildning, samt alla mina vänner har det.
Allvarligt talat har nog svenska kvinnor tur som blir av med dig. En man som tycker att han är bättre än alla andra för att han är en man? Nej tack. "Den svenska mannen" är inte alls perfekt. Det finns ett par svenska män som har varit fantastiska. Dock är de få, då det absolut inte främst är svenska män som kommit på de saker som hjälpt oss idag i samhället. Så innan du känner dig sårad för att trots allt fantastiskt du har gjort, så gör kvinnor fortfarande dåliga saker mot dig, kanske du ska påminna dig själv om att det inte var du som gjorde dem, och att det inte är den svenska mannen som kvinnor egentligen är emot, utan personer som dig som sätter dig högre än alla andra för att du har ett annat kön.
Dessutom tvivlar jag på att några av de kvinnor du har varit med har förtryckt dig eller varit extrema manshatare, då denne aldrig skulle vara tillsammans med en man som dig från början. Kanske har du helt enkelt varit med en kvinna som inte satte dig på en tron för att du är en man? I mina öron låter det som en 5-åring som nyss förstått att mamma inte tycker att man är bäst på allt längre och börjar skylla på andra saker för den situationen man blivit satt i.