2014-04-19, 06:57
Medlem
Kosmos.s avatar
De flesta kvinnor jag träffar verkar ogilla feminismen på de flesta planen men är ändå lite hjärntvättade av dagens "progressiva" utveckling. Kvinnor tvingas idag ta sig för jobb som traditionellt har skötts och sköts bättre av män. Detta pga. dagens samhällsstruktur. Begreppet hemmafru är omodernt och ska bort tydligen.

Själv ser jag ingen problematik alls med de traditionella hemmafruarna. Många kvinnor idag vantrivs i mansjobb och blir utbrända och sjukskrivna.

Lösningen är den här, singeltjejer kan ta jobben lämpade för kvinnor eller gå på soc. och kvinnor med män kan vara hemmafruar. Jag tror de hade trivts mycket bättre på så sätt.
Citera
2014-04-19, 08:36
Medlem
Egon.Krenzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tycker att det är mycket mycket bra om TS och likasinnade med honom avstår från svenska kvinnor.. Vi behöver inte fler som förtrycker, vi behöver fler som ser oss som jämställda och behandlar oss som det...
Verkligen!
Jag kan inte annat än att hålla med TS i att han och hans meningsfränder bör hålla sig borta från kvinnor.
Om det sker kanske vi äntligen skulle kunna få se den efterlängtade nedgången av mäns våld mot kvinnor och istället uppkomsten av verklig jämställdhet i Sverige!

Obegripligt att det år 2014 i Sverige ges uttryck för att kvinnor inte borde studera och arbeta, utan bara skall sitta hemma dagarna in och ut. Man skäms för att vara en kille i dessa sammanhang.
Senast redigerad av Egon.Krenz 2014-04-19 kl. 08:38.
Citera
2014-04-19, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
De flesta kvinnor jag träffar verkar ogilla feminismen på de flesta planen men är ändå lite hjärntvättade av dagens "progressiva" utveckling. Kvinnor tvingas idag ta sig för jobb som traditionellt har skötts och sköts bättre av män. Detta pga. dagens samhällsstruktur. Begreppet hemmafru är omodernt och ska bort tydligen.

Själv ser jag ingen problematik alls med de traditionella hemmafruarna. Många kvinnor idag vantrivs i mansjobb och blir utbrända och sjukskrivna.

Lösningen är den här, singeltjejer kan ta jobben lämpade för kvinnor eller gå på soc. och kvinnor med män kan vara hemmafruar. Jag tror de hade trivts mycket bättre på så sätt.

Sjukskrivningstalen har inte med yrket att göra utan om kvinnan har barn eller inte. Kanske för att männen, när de gjort sin "tvåminutersinsats", låter kvinnan dra det tunga lasset när det gäller något så erbarmligt tråkigt som att vara hushållsslav. Du skulle ju kunna ägna dig åt att vara "hemmaman", om du tycker det är en attraktiv sysselsättning, och se hjärnan förtvina och den framtida pensionen krympa.
Senast redigerad av Autoist 2014-04-19 kl. 08:49.
Citera
2014-04-19, 09:04
Medlem
Okej, så vad du anser är att din dotter borde bli prostituerad, och att man ska pumpa och dumpa henne.
Perfekt, ge hennes nummer till alla andra män i tråden om vill knulla lite.
Citera
2014-04-19, 09:18
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vi svenska män är väl egentligen rätt fantastiska? Vi har drivit upp välståndet i landet med våra uppfinningar och vår starka drivkraft. Vi har givit kvinnorna självständighet och frihet. Vad har detta givit oss själva? Mäns självmord, en majoritet mörkas. Social utsatthet mörkas. Diskriminering av pojkar i skolan mörkas. Att män utgör 95 % av de som dör på jobbet mörkas. Vi lever även 4-5 år kortare än kvinnor. Vårt eget fel? Elller snedprioritering av vårdresurser? Kvinnoliv är mer värt än mansliv. Vi kan offras...

Svenska män: vi har välkomnat kvinnor i samhälllet, men får bara skit. Varför? Kvinnor kan bara gilla och åtrå män de ser upp till. Ett fåtal. Ni andra är körda. Offer. Känns det hårt? Ja, jag vet, men det är sant. Det finns flera lagar i Sverige, vars enda syfte är att trycka ner män. Jämställdhet? Knappast!

Mitt förslag: vägra ingå fasta relationer med svenska kvinnor. Vägra låta er tryckas ner av kvinnor. Inte ens kvinnor vill ha förtryckta män. Själv sticker jag snart, men ni andra... Rädda er själva... Säg ifrån. Eller bli tillintetgjorda. Där står vi idag. Välj.

Vänta inte. Vägra äktenskap och barn med svenska kvinnor. Nu.

Input på detta?

Tips på riktiga kvinnor: Sydamerika och asien...
Om man bara tittar på svensk TV eller läser DN kan man få för sig att alla svenska kvinnor är extremfeminister. Men så är det inte alls, de utgör en högljudd minoritet av muppar. Skulle vilja säga att de flesta svenska kvinnor är rätt vettiga. De är upptagna med jobb och familj och har som regel inte tid att känna sig kränkta i tid och otid, det klarar proffs som Kakan Hermansson och Gudrun Schyman av så bra utan dem. Rätt sorgligt dock att det blivit på det viset.
Citera
2014-04-19, 09:23
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om den svenska mannen nu är så dyrkad så visar det ju att feminismen gjort ett gott jobb ....
Man måste vara bra hjärntvättad för att tro att svenska män är ett hett byte bland thailändskor och ryskor p.g.a. statsfeminism.
Citera
2014-04-19, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Den här tråden handlar inte om att fixa brudar, den handlar om manlig resning mot systematisk mansdiskriminering. Den handlar om att välja bort svenska kvinnor.

Det finns mansdiskriminering i ytterst få tillfällen och inget man ska bli helt gråtfärdig över. Det du ska göra för att få din manliga resning är att inse att tjejers makt över dig är väldigt ringa och att det är du som bestämmer över ditt liv.
Citera
2014-04-19, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autoist
Sjukskrivningstalen har inte med yrket att göra utan om kvinnan har barn eller inte. Kanske för att männen, när de gjort sin "tvåminutersinsats", låter kvinnan dra det tunga lasset när det gäller något så erbarmligt tråkigt som att vara hushållsslav. Du skulle ju kunna ägna dig åt att vara "hemmaman", om du tycker det är en attraktiv sysselsättning, och se hjärnan förtvina och den framtida pensionen krympa.

Hushållssysslor måste göras och det är paret som måste passa ihop och ha samma renlighetsstandard för annars går det inte. Sen ska kvinnor inte skaffa barn med män som inte är ansvarsfulla, kan ta hand om sig själv och som inte gillar/kan ta hand om barn. I det senare fallet är det svårt att förutse i förtid men de andra kategorierna är lätta att märka av. Jag förstår inte varför detta ska vara så svårt.

Sedan så är det bara tråkiga människor som låter hjärnan förtvina. Bara att gå till biblioteket och låna ut lite matteböcker, Spengler och James Joyce. Då kommer du inte att förtvina utan växa.
Citera
2014-04-19, 10:13
Medlem
Håller med ts om det mesta även om jag har en annan syn på det hela.

Själv lever jag i en relation med en svensk kvinna som vettig, jag kommer dock aldrig bo ihop med någon, gifta mig eller skaffa barn som det ser ut i dagsläget.

Tycker att det är en självklarhet och fattar inte varför folk är upprörda i tråden och bara "håll er borta"
Citera
2014-04-19, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gObbo
Det finns mansdiskriminering i ytterst få tillfällen och inget man ska bli helt gråtfärdig över. Det du ska göra för att få din manliga resning är att inse att tjejers makt över dig är väldigt ringa och att det är du som bestämmer över ditt liv.

Skitsnack att det är "ringa", förstår inte ditt problem, det är ju det tråden handlar om. Att bestämma över sitt eget liv.
Citera
2014-04-19, 10:24
Avslutad
Finns inte tillräckligt med sydamerikanska och asiatiska kvinnor till oss ändå.
Inte i Sverige iallafall.
Citera
2014-04-19, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gObbo
Hushållssysslor måste göras och det är paret som måste passa ihop och ha samma renlighetsstandard för annars går det inte. Sen ska kvinnor inte skaffa barn med män som inte är ansvarsfulla, kan ta hand om sig själv och som inte gillar/kan ta hand om barn. I det senare fallet är det svårt att förutse i förtid men de andra kategorierna är lätta att märka av. Jag förstår inte varför detta ska vara så svårt.

Sedan så är det bara tråkiga människor som låter hjärnan förtvina. Bara att gå till biblioteket och låna ut lite matteböcker, Spengler och James Joyce. Då kommer du inte att förtvina utan växa.

Nu när kvinnorna vägrar inta den servande rollen börjar ju TS & co knorra.

När tycker du att en dubbelarbetande kvinna skall ha tid till självförverkligande?

Vad är en "tråkig" människa? Skulle mer säga att i brist på intellektuell stimulans förtvinar hjärnan. Om man sedan tycker det är stimulerande att hålla intetsägande konversationer på barnnivå hela dagarna och ladda tvättmaskinen så är det väl fint. *ryser*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in