Citat:
Ursprungligen postat av
Multikulti2
Det är Tyresö ett damfotbollslag som skall spela Europa Cup Semifinal i england och matchen visas ej i svensk tv pga att man ej producerar damfotboll i england. Varför skall det vara sa ojämlikt?? Dessutom sa tjänar spelarna i Tyresö bara brakdelen av Zlatan och Messi tex. När och hur skall rättvisa uppnas??
Jag försöker få ihop rubriken du valt, och din trådstart, men jag misslyckas..
Det finns en naturlig förklaring till att det inte går att se i SVT. Matchen är säkert viktig och sevärd, det ifrågasätter jag inte! Men hur du rubricerar ämnet "Kan vi inte tvinga.." etc verkar dåligt genomtänkt.
OK då - säg att Regeringen fattar ett snabbt beslut - ALLA SKA TVINGAS SE PÅ MATCHEN!!! Men det hjälper ju inte, för vi KAN ju inte se den på SVT!
Ojämlikhet herr-/damfotboll - javisst. Ojämlikhet när det gäller ekonomi-frågor - javisst. Inget nytt på den fronten. MEN - om man går till rubriken du valde ("Kan vi inte tvinga folk att titta på damfotboll") så är ju svaret ett rungande NEJ!!!
Det går inte att tvinga folk att titta på herr-fotboll heller, jag skiter
fullständigt i fotboll.. Jag tittar inte på Bolibompa heller, obskyra kulturprogram, sitcoms, "soffprogram" och dylik skit. Helst tittar jag inte på TV alls, utan läser hellre böcker och lyssnar en del på SR-P1.
Rent filosofisiskt: skulle man (det här bara ett tankeexperiment) införa någon sorts "tvång" att titta på damfotboll, så skulle damfotbollen röna samma öde som forna Sovjetunionen. Den skulle dö, och ingen skulle längre sakna den. Och det var kanske inte vad du menade?