2014-04-19, 15:18
Medlem
poxers avatar
Om man jämför herr- och damfotboll rent sportsligt får man svaret "det är helt olika sporter" men när det pratas löner och sändningstider är det tydligen samma sport och allt ska vara jämlikt.
Citera
2014-04-19, 15:20
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Fast det gör inget eftersom det potentiella skatteuttaget ändå är oändligt. Finns det ingen annan lösning till slut så kan staten alltid låna pengar och anställa genusvetare som på något sätt kommer göra hela samhället bättre och mer lönsamt för alla.

Ja det borde vara det enkla. Låta staten gå in och låta genusvetare fördela pengarna. Då kanske till slut folk lär sig banne mig att uppskatta damfotboll!
Citera
2014-04-19, 15:29
Medlem
strangelifes avatar
Dam och herr-fotboll är som att jämföra OS med Paralympics... Sorgligt.
Citera
2014-04-19, 15:57
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Det var onödigt av dig att skriva sliddjur. Du menade kvinnor, eller hur?
Man behöver inte ta med sig föraktet i boll diskussionen.
Det var som sagt var onödigt av dig och hela din text blinkade endast runt ordet SLIDDJUR
Det skulle vara som att jag skrev i mitt förra inlägg: Nej det är kukarnas område, kukdjurens!

Tragiskt, hur en feminist måste låta sin könshandikappade slidkatarr flöda... Penisdjur hade väll varit ett mer jämbördigt uttryck ändå.

Jag kan tänka mig att Tyresö´s vuxna kvinnor skulle ha problem med att möta vilket P15-lag somhelst. Detta med tanke på att 17 åriga pojkar spelar ifrån Damlandslaget, som ingenting.

Svensk PK-maffia har tvingat in könshadikappet i riks-tv. Könsmaffian misskrediterar duktiga män som som spelar flera gånger bättre, p.g.a. kön. Du får nog lov att lära dig leva med uttryck som slidjur.
Citera
2014-04-19, 18:58
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulti2
Det är Tyresö ett damfotbollslag som skall spela Europa Cup Semifinal i england och matchen visas ej i svensk tv pga att man ej producerar damfotboll i england. Varför skall det vara sa ojämlikt?? Dessutom sa tjänar spelarna i Tyresö bara brakdelen av Zlatan och Messi tex. När och hur skall rättvisa uppnas??

Rubriken är "Kan vi inte tvinga folk att titta på damfotboll?"
TS:s inledning: "Det går inte att titta på matchen p.g.a att.."

Jaha? Hur ska man tvinga någon till något som är omöjligt?
Citera
2014-04-19, 19:09
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
Rubriken är "Kan vi inte tvinga folk att titta på damfotboll?"
TS:s inledning: "Det går inte att titta på matchen p.g.a att.."

Jaha? Hur ska man tvinga någon till något som är omöjligt?

Det ska ju kvoteras in tanter till höger och vänster numera så det är väl den vägen dom får gå.
Sluta sända Juventus-Bologna, PSG-Lyon osv och sätt in damfotboll istället.

Men fy fan så otäckt jag skrev nu. Mår nästan lite illa själv. URK!
Citera
2014-04-19, 21:11
Medlem
Men för fan, svensk fotboll överhuvudtaget... Visst, det finns grader i helvetet, men ändå.
Citera
2014-04-19, 22:09
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Damfotboll är helt enkelt inte lika kul att se. Sedan om någon tycker jag är sexistisk som tycker det skiter jag fullständigt i. Till mitt försvar kan jag dock säga att jag i friidrott tycker damernas grenar är lika roliga som herrarnas.
Citera
2014-04-20, 00:44
Medlem
St. Pinocchios avatar
Fotboll och damfotboll är två skilda saker. Det ena är en spegling av livet, det andra är till för de närmast sörjande.
Citera
2014-04-20, 22:31
Medlem
Honeyprims avatar
Mycket mindervärdeskomplex i tråden. Spelade ni alla wow/cs och var mobbade i tonåren?

Jag ser inte problemet. Gillar man inte damfotboll behöver man inte konsumera den. Tänk vad bra och enkelt för er. Damerna är mycket väl införstådda med att herrfotboll har en helt olik marknad. Betyder det att man inte ska kunna vilja leva på sin sport?
Citera
2014-04-20, 22:34
Medlem
Det skulle vara trevligt om TV i alla fall kunde visa matcherna.
Citera
2014-04-21, 02:53
Medlem
antitotaliterians avatar
Det finns ett enkelt sätt att göra damfotboll mer intressant att titta på.
Just saying...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in