2014-04-19, 00:37
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Förresten, jag sitter egentligen med alldeles åt h-e för gammalt och värdelöst grafikkort och med uppdateringen så går spelet i princip med lägsta grafikinställningen, vilket innebär att allt ser ut som SKIT!
Googla på grafikkortet och se hur mycket andra har lyckats överklocka det och lägg dig en bit under, nån av datorforumen passar bättre för den sortens frågor för det har inte med spelet specifikt att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Stödjer WoT 64bit processor?
32bit endast

Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
kan du spela i 1-2h utan artefakter (konstiga färger/flimmer etc) så höj lite till.
Furmark är ett program som används för att bl.a testa överklockning av grafikkort och är effektivt på att avslöja bristande kylning av grafikkort pressar mer än vad ett spel klarar av.
Senast redigerad av Arne.Anka 2014-04-19 kl. 00:39.
Citera
2014-04-19, 11:09
Medlem
SithXMs avatar
Nu blir jag lessen, skriver från telefon och nätet fuckar, är i skogen just nu, men spelade som en dåre sen de släppte nya patch!!

Har blivit utkastad (CTD) ur spelet säkert 20 ggr på 4 timmars spel, att clienten stänger ner rakt av, sen när man försöker logga in ansluter den till matchen igen, sen hoppar den ut direkt, och man kan inte komma in för matchen är klar!!! så jävla skit när man ligger bra till och sen åker ut mitt i !!!

Hänt nån annan ? har inte kunna följa tråden så förlåt om det tagits upp,
Citera
2014-04-19, 11:36
Medlem
Jag kan inte logga in på WoT överhuvudtaget just nu. Inloggningssidan hittar inte någon server utan det är helt blankt i den rutan... Någon annan som har samma problem?
Citera
2014-04-19, 13:22
Medlem
talgoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
bara jag som har problem med fpsen efter uppdateringen eller? kan fan inte ens få stabila 30fps på low vafan har dom gjort egenltigen? helt sjukt ju så här mycket ska det väl fan inte lagga för det kommit en ny update? och inte kör jag massa mods, bara xvm som alltid... fattar inte.

Wot stödjer inte flerkärniga processorer, utan använder bara en av kärnorna. Någon som vet varför btw?

Jag kör 100 % 3D Render Resolution (uppe till höger) och low på Graphics Quality.

Det tror jag är det bästa om man har problem, då har spelet fin skärpa men inget fancy (som glittrigt vatten tex.)

Mycket av spelglädjen försvinner i sånna här spel om man har under 50-60 fps enligt mig.
Citera
2014-04-19, 14:22
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimson
Jag kan inte logga in på WoT överhuvudtaget just nu. Inloggningssidan hittar inte någon server utan det är helt blankt i den rutan... Någon annan som har samma problem?
Har du några mods installerade?
Är spelet uppdaterat eller nyinstallerat?

Citat:
Ursprungligen postat av talgoxen
Wot stödjer inte flerkärniga processorer, utan använder bara en av kärnorna. Någon som vet varför btw?
Wg är ett kalle anka företag.

Citat:
Ursprungligen postat av SithXM
Har blivit utkastad (CTD) ur spelet säkert 20 ggr på 4 timmars spel, att clienten stänger ner rakt av, sen när man försöker logga in ansluter den till matchen igen, sen hoppar den ut direkt, och man kan inte komma in för matchen är klar!!! så jävla skit när man ligger bra till och sen åker ut mitt i !!!
Sätter vänster pungkula på att du har nvidia grafik?
Citera
2014-04-19, 15:32
Medlem
xyklopfs avatar
Bana: Malinokva.
Vagn: T7 armoured car.
Standardstrid.

Vinst. Förtjänstecken första klass. 7117 credits. 884 exp. (x2).
3 kills: 2x medium 1, Su 18. Skadesköt också en T18 samt en AT1.

I början av matchen startade campingen. Jag slog följe med en Cruiser 3 och åkte mot kullen. INGEN fiende där inte så vi satte fart mot deras bas och BINGO. ALLA fiender campa. Slog ut tre vagnar snabbt och då blev det panik där . Jag och Cruisern sköt vilt bland fienden, som inte riktigt visste vad de skulle göra. Mitt i allt kom i stort sett hela vårt lag i en rush över kartan och matchen var över fort då resten av fienden slogs ut snabbt.

T7an har blivit bättre, för jäklar vad ammon orsakade skada när man sköt på fienden. Gjorde till och med skada på en T18 framifrån, vilket förvånade mig då den är känd för sitt pansar där. Använde inte guldammo.

En riktigt kul match . Behåller min T7 jag .
Citera
2014-04-19, 15:50
Medlem
different_trips avatar
Hur fungerar det här med crew skills?

Kan man välja någon i början? Eller måste det tränas för att få effekt?

Tänker på repairs, BiA, brandsläckning etc. och sen individuella? Kan man välja detta eller inte före 100%?
Citera
2014-04-19, 16:10
Medlem
Out-of-Steps avatar
Någon annan som har problem sen HD-patchen kom? Innan uppdateringen hade jag max upplösning och högsta på allt med grafiken till modellerna. Hade låg på vatten mm. Körde på 25-30fps (inte i sniper mode).

Sedan uppdateringen har jag kört medium på upplösning och lägst på allt annat och sitter på 15-20fps - spelet börjar se ut som grafiken från spel från början av 2000. Långt ifrån lika snyggt som förut samtidigt som fpsen sjönk med ca 10.

Är det något jag bör stänga av eller vad är galet?
Citera
2014-04-19, 16:31
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Hur fungerar det här med crew skills?

Kan man välja någon i början? Eller måste det tränas för att få effekt?

Det finns skills och perks. Perks börjar fungera när de kommer till 100% men är helt värdelösa innan dess. Skills fungerar till så stor del som procenttalet säger, för skills som reparation och kamoflage så är det medelvärdet som gäller. Varje ny skill/perk tar dubbelt så mycket xp att träna upp så det tar lååång tid och få fler än 3-4 på en gubbe. Man kan bara träna extra skills/perks när gubben har 100% i sin main skill.
Citera
2014-04-19, 16:34
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talgoxen
Det skall vara ändrat i 9.0 sägs det. Testa.
Citera
2014-04-19, 17:22
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithXM
Nu blir jag lessen, skriver från telefon och nätet fuckar, är i skogen just nu, men spelade som en dåre sen de släppte nya patch!!

Hänt nån annan ? har inte kunna följa tråden så förlåt om det tagits upp,

Hade exakt samma sak, och grafikkortet jobbade som faan. Testade med "low" settings och då har det funkat sen dess. Någon här nämnde Nvidia, vilket jag mycket riktigt har. Säkert någon bugg, då grafikkortet skall greja detta.
Skulle läsa mer om detta, men rökte ner mig istället.
Citera
2014-04-19, 19:05
Medlem
Kapten Kagges avatar
Gah! Jag precis låst upp Somua SAu 40, fransk tier 4 TD. Så jävla kass! Stock-kanonen är i princip helt värdelös, 67 pen men det är också en haubits så granaterna tar evigheter att nå fram, om inte fienden står stilla i flera sekunder är det omöjligt att träffa nåt. Den är dessutom seg som fnöske och har inte heller något torn så det är helt omöjligt att försvara sig om fienden kommer nära.

Detta i kombination med att jag har haft helt vansinniga matcher, laget har blivit fullständigt slaktat på några få minuter om och om igen. Man kan bli galen för mindre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in